ایرنا نوشت:

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از کالینینگراد ، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه روز سه شنبه گفت اقدام روسیه به لغو ممنوعیت صادرات سامانه های دفاع موشکی اس 300 به ایران نشان دهنده تعهد مسکو به تلاش برای کنار گذاشتن تحریم های ضد ایرانی است.
وی که این اظهارات را در نشست تحلیلگران سیاسی روسیه در کالینینگراد بیان می کرد افزود تصمیم روسیه به لغو ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران تاکید دوباره بر سیاست روسیه در حمایت از روند لغو تحریم ها علیه ایران است.
سنایی تصریح کرد یک موافقتنامه جامع درباره برنامه هسته ای ایران ، حل مناقشه دیرینه برسر فعالیت های هسته ای تهران و همچنین لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران به رفع موانع موجود برسر راه همکاری تجاری و اقتصادی نزدیک تر بین تهران و مسکو کمک خواهد کرد و می تواند زمینه ساز توسعه روابط در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و عضویت ایران در این سازمان باشد.
وی تاکید کرد روابط بین ایران و روسیه طی دو سال گذشته با یک روند توسعه خوب روبرو بوده است و اکنون دو کشور از ظرفیتی بالا برای همکاری با یکدیگر برخوردارند.
سنایی در این خصوص به توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور اشاره کرد و گفت امضا اسنادی بین روسیه و ایران در زمینه ساخت نیروگاه های برق هسته ای جدید در ایران ، صادرات محصولات دریایی از ایران به روسیه ، مبادلات مالی و دیگر همکاری های اقتصادی و همچنین همکاری دو طرف در بخش حمل و نقل ، کشاورزی و تحقیقات تاییدی بر این مسئله است.
وی همچنین تاکید کرد ایران و روسیه برسر چگونگی حل مسائل موجود در خاورمیانه از مواضع یکسان برخوردارند.
سنایی درمورد اوضاع در یمن نیز گفت روسیه و ایران هر دو معتقدند خلاء قدرت و تکرار سناریوی تاسف بار لیبی ضربه ای دیگر به صلح و ثبات در خاورمیانه است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =