لاریجانی: حمله عربستان به یمن با چراغ سبز قدرتهای بزرگ است

حمله عربستان برخلاف موازین حقوق بین المللی و حقوق بشر جهانی است.

به گزارش خانه ملت،  رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان سعودی با چراغ سبز قدرت های بزرگ حملات نظامی گسترده ای را علیه یک کشور مسلمان دیگر که دارای زیرساخت های ضعیف اقتصادی است، صورت داده که این اقدام برخلاف موازین حقوق بین المللی و حقوق بشر جهانی است و خطری برای ثبات و آرامش منطقه به شمار می رود

 علی لاریجانی امروز  در دیدار فلیسیانو بلمونته رییس مجلس نمایندگان فیلیپین، با اشاره به تاریخچه نیم قرنی روابط بین دو کشور گفت: در ایران نگاه احترام آمیزی نسبت به کشور فیلیپین وجود دارد و روابط دو کشور در زمینه های مختلف، خوب و رو به رشد است.

وی با تاکید بر حمایت مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات فیمابین گفت: جمهوری اسلامی ایران، از توسعه روابط و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقبال می کند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به تحولات و مسائل منطقه ای و بین المللی نیز گفت: منطقه ای که ما در آن زندگی می کنیم در حال حاضر از مشکلات متعددی همچون تروریسم، افراط گری، اشغال و تهاجم خارجی رنج می برد که این مشکلات صلح و امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی را به مخاطره افکنده است.

وی افزود: استانداردهای دوگانه و برخورد غیرریشه ای و صوری با مقوله تروریسم هیچگاه به ریشه کنی این پدیده شوم کمک نکرده است.

وی با تاکید بر این که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران کاملا منطبق با موازین قانونی است، گفت: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران کاملا منطبق با موازین قانونی بوده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو معاهده ان پی تی این حق را برای خود محفوظ می دارد.

در ادامه این دیدار همچنین فلیسیانو بلمونته رییس مجلس نمایندگان فیلیپین با ابراز خرسندی از سفر خود به کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور بزرگ و مهم منطقه ای است و از فرهنگ و تمدن غنی و استواری برخوردار است.

وی افزود: جمهوری اسلامی یک قدرت ثبات بخش در منطقه خاورمیانه است و منافع ملی فیلیپین، گسترش روابط پایدار در آینده با جمهوری اسلامی ایران را ایجاب می کند.

رییس مجلس فیلیپین در ادامه افزود: با نگرش جمهوری اسلامی ایران درخصوص لزوم مقابله جدی و قاطع با تروریسم در سطح منطقه ای و بین المللی کاملا موافقیم و بر این باوریم که تروریسم و افراطی گری صلح و ثبات در تمام جهان را به مخاطره افکنده است.

وی گفت: سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه برای مقابله با تروریسم، نتیجه معکوسی داشته و آنچه در افغانستان و عراق شاهد بوده ایم، شاهدی بر این مدعاست.

وی در ادامه با تاکید بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از دانش و انرژی هسته ای افزود: از پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 بسیار خرسندیم و امیدواریم با نیل به نتیجه عادلانه، تمام تحریم های اقتصادی ایران رفع شود و افق های اقتصادی نوینی به سوی ایران گشوده گردد.
1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =