امیری: دولت با اعمال محدودیت برای اعضای شورای شهر مخالف است

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر این که عضویت در شورای شهر به معنای داشتن شغل نیست گفت که اطلاق یک ماده واحده به قانون انتخابات مجلس هیچ توجیه منطقی و قانونی ندارد و این کار مصداق بارز تبعیض ناروا است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح الحاق یک جزء به ماده 29 قانون انتخابات مجلس گفت: یکی از آسیب‌های قانونگذاری در نظام جمهوری اسلامی تغییرات مکرر در احکام قانونی است که این اتفاق در سال‌های اخیر در قانون انتخابات به صورت مکرر رخ داده است و شاهد محدودیت‌های زیادی در مورد قانون انتخابات بوده‌ایم.

وی با بیان این که رویکرد تغییرات اعمال شده در قانون انتخابات ایجاد محدودیت بوده است افزود:‌ اعتقادم بر این است که در سال آخر مجلس نباید این گونه محدودیت‌ها در قانون انتخابات اعمال شود؛ چون این رویه باعث محروم کردن افرادی است که می‌توانند در صحنه قانون گذاری در نظام جمهوری اسلامی موثر باشند.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: کسانی که در شوراها عضو هستند افرادی فرهیخته و شناخته شده و دارای تجربه هستندکه می‌توانند در مجلس موثر باشند. بنابراین نباید برای ورود آنها به انتخابات محدودیت اعمال کرد.

امیری همچنین گفت: در حال حاضر سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص در حال بررسی است که برخی از مواد آن به تصویب رسیده است. این طرح محدودیت‌ها را زیاد می‌کند حال این که نظر مجمع تشخیص آن است که صرفا مقامات مجری و ناظر دارای چنین محدودیت‌های برای ورود به انتخابات مجلس باشند. از این لحاظ می‌توان گفت که این طرح با سیاست‌های کلی مغایر است.

سخنگوی وزارت کشور با طرح این سوال که محدود کردن اعضای شورای شهر برای ورود به انتخابات چه معنایی دارد؟ گفت: اطلاق ماده واحده به قانون انتخابات توجیه منطقی و قانونی ندارد و به نوعی تبعیض ناروا به شمار آمده و با اصول قانون اساسی مغایر است.امیری در پایان گفت که به عنوان نماینده دولت تصویب این طرح را به صلاح نمی‌داند.

29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =