۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

ایرنا نوشت:

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)گزارش داد : داعش جنگ روانی جدیدی را علیه ایتالیا در آستانه نمایشگاه اکسپو در میلان آغاز کرده و وعده حمله ای قریب الوقوع را داده است.

به گزارش این خبرگزاری ایتالیایی ، طرفداران داعش در این کشور اخیرا اقدام به انتشار پیام هایی تهدید آمیز به همراه عکس از بناهای تاریخی و اماکن معروف در شهرهای رم و میلان کرده و وعده حمله علیه این کشور را داده اند.

در این پیام های تهدید آمیز آمده : ما به رم، میلان و سایر شهرها رسیده ایم، ما در میان شما و در انتظار دستور برای حمله هستیم.

منابع امنیتی ایتالیا در این خصوص صحبت از تبلیغات روانی داعش کرده و به آنسا اعلام کردند که تدابیر امنیتی لازم در سطح بالا اتخاذ شده است.

این پیام ها شامل تصاویری از شهرهای رم و میلان در مقابل بناهای تاریخی است که زیر آن برروی کاغذی به زبان های ایتالیایی، عربی و فرانسوی نوشته شده است: ما در خیابان های شما هستیم. ما همه جا حضور داریم و در حال شناسایی اهداف و منتظر دستور حمله هستیم.

در پس زمینه این پیام ها بناهای معروفی مانند 'کولوسئو' در رم و یا کلیسای 'دوئومو' در میلان دیده می شوند و برخی عکس ها حتی در مقابل خودروهای پلیس و ایستگاه های مترو گرفته شده اند.

بر روی این پیام ها علاوه بر آرم داعش ، امضای عمر مختار نیز دیده می شود که البته معروف به شیر صحرا نیز می باشد عمر مختار قهرمان معروف لیبی است که در دهه 20 علیه استعمارگران ایتالیایی جنگید.

به هر حال سرویس های امنیتی ایتالیا با تاکید بر اینکه در حالت آماده باش هستند اعلام کردند که این جنگی روانی و تبلیغاتی است که در آستانه برگزاری نمایشگاه اکسپو در میلان آغاز شده است.

این منبع اطلاعاتی همچنین اظهار داشت که طرفداران داعش با علم بر اینکه هر پیامی از سوی دولت باصطلاح اسلامی در اینترنت، انعکاس شدیدی در رسانه ها دارد دست به چنین کاری می زنند و ماه ها است که ادامه دارد .

بیش از چهار هزار مامور در ایتالیا از اماکن حساس از جمله واتیکان علیه حملات احتمالی داعش محافظت می کنند و در حالت آماده باش کامل بسر می برند و این نگرانی وجود دارد که اعضای این گروه تکفیری بطور ناگهانی دست به سوء قصد علیه اهداف حساس بزنند.

اخیرا نیز پلیس ضد تروریسم ایتالیا در عملیاتی گسترده در هفت استان کشور مجموعا 18 نفر را بازداشت کرد. دو نفر از بازداشت شدگان نیز عضو سازمانی بودند که در پاکستان از بن لادن محافظت می کرده است.

در میان دستگیر شدگان نیز برخی از عوامل سوء قصد های خونین در پاکستان مانند فاجعه بازار پیشاور در سال 2009 که در آن 100 نفر کشته شدند نیز حضور داشتند.

یک شهروند تونسی نیز به اتهام جذب نیرو برای جنگجویان تروریستی داعش، دستگیر شد.

در هفته های اخیر پلیس ضد تروریسم ایتالیا در عملیاتی، سه تن از شهروندان این کشور را به دلیل ارتباط با داعش دستگیر کرد. این افراد اقدام به جذب نیرو در ایتالیا و آلبانی برای گروه تروریستی داعش کرده بودند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =