میزان نوشت:

 معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ابتلای بیش از یک هزار نفر به بیماری شیگلوز در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی گزارش نشده و به مردم توصیه می‌شود تا سبزی و صیفی‌جات را قبل از مصرف شست و شو و ضد عفونی کنند.

محمود نبوی  درباره جزئیات بیماری شیگلوز در دو استان کشوراظهار کرد: این بیماری در برخی استان‌ها به‌ویژه اصفهان و چهارمحال و بختیاری مشاهده شده، به طوری که تعداد مبتلایان به این بیماری به بیش از یک‌هزار نفر رسیده است و خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی گزارش نشده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که این موضوع تحت کنترل است، افزود: بیماری شیگلوز، یک نوع اسهال خونی است که با تشخیص به موقع درمان می‌شوند.

به گفته معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، مهمترین عامل بروز این بیماری مصرف سبزی و صیفی جات آبیاری شده با فاضلاب بوده است، از این رو به مردم توصیه می‌شود تا سبزی و صیفی‌جات را قبل از مصرف شست و شو و ضد عفونی کنند.

نبوی در این باره اظهار کرد: تحقیقات در خصوص بروز این بیماری صورت گرفته، در واقع بررسی‌ها نشان دهنده آن بوده اپیدمی این بیماری براثر آلودگی آب نبوده است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    کی بود کی بود من نبودم تادیروز میگفتن شایعه است ولی امروز یه عدد غیر واقع وکمتر از میزان افراد مبتلا ارائه میدن به خدا ادم میمونه که چرا مسئولین بامردم رو راست نیستن ولی توقع دارن مردم با اونها روراست باشن