کروش:آدمی نیستم که پس از باخت بگویم امکانات نبود/الان زمان بیدار باش است

کارلوس کروش در جلسه هیات رییسه فدراسیون برنامه هایش را تقدیم آنها کرد.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت:کارلوس کروش، سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان در جمع اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: از شما به خاطر اینکه این وقت را در اختیار من گذاشته اید تشکر می کنم. امروز پس از 4 سال این افتخار را دارم که در جلسه هیات رئیسه حضور یابم تا برنامه ها و نظرات خود را ارائه کنم.

وی درباره برنامه های تیم ملی فوتبال گفت: در این مدت ما در اکثر مواقع در برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی دچار مشکلات بودیم و بسیاری از مواقع مشکلات مالی و عدم امکانات بر سر راه تیم ملی بود. من هیچگاه درخواستی برای خود نداشتم و نخواسته ام که امکانات تیم های بزرگی چون منچستر، رئال  و یا تیم های درجه یک را برای تیم ملی داشته باشم. من با تیم های آفریقای جنوبی و پرتغال کار کرده ام و مانند ایران با آنها به جام جهانی راه یافته ام و همه می دانند در آفریقای جنوبی هم امکانات درجه اول و حرفه ای وجود ندارد. پرتغال هم کشور کوچکی است که 10 میلیون جمعیت و 100 هزار نفر فوتبالیست حرفه ای دارد و البته مشکلات مالی خود را دارد و ما توانستيم در اين کشور بازیکنان بزرگی مانند اوزه بیو، فیگو و رونالدو را داشته باشيم و من با همين تيم به جام جهانی رفته ام.

وی در ادامه بیان کرد: همه مردم به این امر واقف هستند که در فوتبال یک نظر غالب برای پیشرفت بايد داشته باشد و قطعا در ایران هم وجود دارد. همیشه گفته ام که امکانات درجه اول جهان مانند رئال و منچستر را انتظار ندارم و برنامه آماده سازی می خواهم که نه در سطح تیم های درجه اول آسیا مانند ژاپن و کره جنوبی و یا استرالیا باشد و نه مانند تيم های درجه چندم آسیا باشیم. اما در حال حاضر که تیم اول آسیا هستیم و همه به ما احترام می گذارند باید برنامه های ما قوی تر از دیگر تیم های آسیایی باشد که این امر وظیفه ما است.

کروش در ادامه افزود: فوتبال بازی عاطفی و خاصی است و اگر ما به لبنان و عراق ببازیم همه تحت تاثیر قرار می گیرند و يک روز ده نفره در تهران کره جنوبی را می بریم و يک روز در بیروت به تیم ملی لبنان می بازیم. اگر بعد از باخت ها بگويم که من برنامه آماده سازی، بازی تدارکاتی و... در اختیار نداشته ام اینها همه توجیه است. در سراسر و جهان در کشورهای خیلی پیشرفته مانند برزیل، ایتالیا همین است و همه باید وظایف خود را به خوبی انجام دهیم تا برنامه ها به طور مطلوب پیش رود تا بعد از باخت صحبتهایی را مطرح نکنیم که جز توجیه چیز دیگری نیست.

وی در ادامه بیان کرد: وظیفه من این است که برنامه های تیم ملی را ارائه دهم. دغدغه زیادی در راه موفقیت وجود دارد و من به عنوان یک متخصص در فوتبال که سابقه 33 سال حضور در فوتبال را دارم باید بگویم که الان زمان بیدار باش است. بدون امکانات و توجه به فوتبال، بدون داشتن برنامه های آماده سازی و اردوهای تدارکاتی خوب موفق نمی شویم. از قهرمانی تیم های ایران در مسابقات آسیایی در آسیا حدود 24 سال می گذرد. باید بیدار شويم و تلاش کنیم که وضعیت ما تغییر کند.

سرمربی تيم ملی تاکيد کرد: در حال حاضر همه تيم های حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیایی در شرق آسیا در حال تلاش و کار کردن هستند. قطر و امارات به خوبی و سختی تلاش می کنند و هر روز بهتر از گذشته می شوند و برای صعود به جام جهانی برنامه های خود را ارائه و اجرا می کنند. ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به خوبی پیشرفت کرده اند و همه ما تلاش می کنیم تا بجای آنها و يا به عنوان تيم چهارم آسیا به جام جهانی برویم. اين مشکلات، شرایط را برای جام جهانی روسیه سخت تر می کند و بايد بهتر از قبل تلاش کنيم.

کروش برنامه خود را برای موفقیت در جام جهانی 2018 روسیه اینگونه تشریح کرد: از بعد استراتژیک سه خط مستقیم برای رسیدن به موفقيت وجود دارد که همه آنها به یک نقطه مشترک ختم می شود و نتيجه آن متحد شدن و همدل بودن است. خط اول مجموعه مدیریتی فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه آن است. خط دوم اعضای کادر فنی و خط سوم مسئولین اداری فدراسیون هستند که بايد در جهت هم و برای موفقيت تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: برای موفقيت در رسیدن به جام جهانی و موفقيت در آن بايد به سختی تلاش کنيم و تصمیمات مدیریتی با کیفیت بگیریم و منابع مالی مناسب را برای حرکت تيم ملی تامين کنيم و در نهايت با نظم و احترام به يکدیگر و انجام وظیفه به موفقيت برسیم.

وی در ادامه برنامه خود را در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تا جام جهانی 2018 روسیه به اعضای هيات رئیسه ارائه کرد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 44 IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    درود به شرفت "کیروش آریائی"
  • مهرزاد A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    بازم هبچی نمیشی . ببینید کی گفتم 8 /02/ 1394 ساعت 16:15
  • بی نام GB ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    کاشکی کیروش ریس فدراسیون ما بود تا به مدیرهای ما مدیریت را یاد بدهد
  • یاسر A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    اتفاقا سوابقت نشون میده این یه مورد یعنی توجیه بعد از شکست رو خوب بلدی