بعد از انتشار خبر جلسه محرمانه بین سازمان نظام پزشکی و مسئولان صدا و سیما، خبرهای ضد و نقیضی درباره مذاکرات این جلسه رد و بدل شده است.

الهه خسروی یگانه: اگرچه در سایت سازمان نظام پزشکی از این دیدار که روز پنج‌شنبه ۲۰ فروردین انجام شده، به عنوان دیدار نوروزی بین مسئولان صدا و سیما و سازمان نظام پزشکی یاد می‌شود، اما خبرهایی که از این جلسه به گوش می‌رسد حکایت از چیز دیگری دارد. 

بر اساس این خبرها در آن جلسه دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی، مدیرکل روابط عمومی نظام پزشکی، پورمحمدی معاون سیما، میرحسینی مدیر شبکه سه، تخشید مدیرکل امور نمایش سیما، و مدیر روابط عمومی سیما حضور داشتند. 

ظاهرا در این جلسه از طرف سازمان نظام پزشکی عنوان شده که دیگر نمی‌تواند پاسخگوی اعتراضات باشد و از طرف انجمن‌های متخصصان داخلی به ریاست دکتر ایرج خسرونیا و انجمن جراحان ایران به ریاست دکتر ایرج فاضل شکواییه‌هایی علیه مهران مدیری و مدیر شبکه سه تنظیم شده و وکلای این دو انجمن مستنداتی مبنی بر توهین، هتاکی و افترا در این سریال تهیه کرده‌اند، در نتیجه اگر تا یک هفته دیگر این سریال توقیف نشود شکواییه‌ها به جریان خواهد افتاد.

اما دکتر ایرج فاضل رییس انجمن جراحان ایران در این باره می‌گوید: «من در آن جلسه نبودم و به کلی این خبرها را تکذیب می‌کنم. انجمن ما نه پیشنهادی داده و نه تهدیدی کرده است. در ضمن ما شکایتی هم تنظیم نکرده‌ایم.» 

یکی دیگر از نکات مطرح شده در آن جلسه این بوده که این دو انجمن اعلام کرده‌اند که در صورت عدم توقف سریال کلیه همکاری‌های جامعه پزشکی با صدا و سیما متوقف خواهد شد. یعنی برنامه‌هایی که به صورت مصاحبه، گزارش و ... از بیمارستان‌ها تهیه می‌شود یا برنامه‌هایی که با حضور پزشکان تهیه و تولید می‌شوند متوقف خواهد شد چرا که پزشکان حاضر به همکاری با صدا و سیما نخواهند بود.

در آن جلسه همچنین لیستی به پورمحمدی معاون سیما ارائه می‌شود که شامل امضای هفت هزار نفر پزشک بوده است. این لیست دربرگیرنده نام عموما پزشکان سرشناس و متخصص بوده که با اسم و مشخصات و کارت ملی و شماره نظام پزشکی ثبت شده بودند و گفته شده که این هفت هزار نفر آمادگی کامل خود را برای تجمع مقابل صدا و سیما اعلام کرده‌اند. 

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه موضوع طرح تحول سلامت بوده و این که با توجه به اجرای این طرح این سریال می‌تواند رابطه پزشک و بیمار را به طور کلی خراب کرده و مانع اجرای طرح شود. و این می‌تواند به معنای اختلال در برنامه‌های ملی تلقی شود. در همین جلسه سازمان نظام پزشکی پیشنهاد می‌دهد که اگر این سریال متوقف شود این سازمان و انجمن‌های تخصصی برنامه‌هایی با مشارکت صدا و سیما و البته با هزینه انجمن‌های تخصصی خواهد ساخت و این انجمن‌ها حاضرند هزینه‌ برنامه‌های مرتبط با امور پزشکی را تقبل کنند. سرانجام مسئولان صدا و سیما پاسخگویی را به روز شنبه موکول می‌کنند و سپس اعلام می‌کنند که با توقف این سریال موافقت شده ولی چون باید به شکل منطقی تمام شود پزشکان باید یک هفته صبر کنند. 

ولی دکتر خسرونیا رییس انجمن متخصصان داخلی  که می‌گوید تازه یکی دو روز است به ایران برگشته هم این خبرها را رد می‌کند: «ما البته به سریال «درحاشیه» به شدت معترض بودیم و مخالفت خود را هم صریحا ابراز کردیم ولی چنین مواردی را در هیچ جلسه‌ای مطرح نکرده‌ایم و هزینه ساخت هیچ برنامه‌ای را هم تقبل نمی‌کنیم.» 

با این حال دیداری بین مسئولان سازمان نظام پزشکی و صدا و سیما رخ داده است. در سایت سازمان نظام پزشکی روز جمعه ۲۱ فروردین خبری مبنی بر دیدار رییس کل سازمان نظام پزشکی با معاون سیما درج شده است. 

در این مطلب، خبری از مطالب مطرح شده درباره این جلسه نیست بلکه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی خبر داده است مبنی بر دیداری برای تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای دست‌اندرکاران رسانه ملی. هرچند در ادامه این خبر نوشته شده که دکتر زالی «به انتقال بخشی از نگرانی‌های جامعه پزشکی پرداخت و ابراز داشت می‌توان از ظرفیت‌های صدا و سیما برای ساخت سناریوهای اثباتی و ایجابی برای جامعه پزشکی استفاده کرد. او با اشاره به برنامه‌ها و سریال‌های معروف خارجی با در نظر گرفتن فعالیت‌های ممتاز جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس خواهان توجه بیشتری در این زمینه شد.» 

بر اساس این گزارش که در سایت نظام پزشکی منتشر شده دکتر زالی همچنین به اهمیت رابطه بین پزشک و بیمار و رعایت شئونات حرفه پزشکی اشاره کرده در جواب دکتر پورمحمدی نیز به سختی کار و دقت‌های لازم در ارتباط با اقشار فرهیخته اجتماع اشاره کرده است. او همچنین در مورد سریال «در حاشیه» گفته که دقت‌های لازم در ادامه سریال و پایان آن لحاظ شده است. 

به هر صورت مسئولان سازمان نظام پزشکی و دکتر فاضل و خسرونیا روسای انجمن‌های متخصصان و جراحان خبرهای مربوط به آن جلسه و تهدیدات و پیشنهاداتی که گفته می‌شود از طرف این دو انجمن در جلسه مطرح شده رد می‌کنند. 

 به هر حال چه آن جلسه دیدار نوروزی بوده باشد چه جلسه‌ای محرمانه 11 روز بعد یعنی سوم اردیبهشت سریال «در حاشیه» متوقف شد. سریالی که معلوم نیست آیا فصل‌های بعدی‌اش آن چنان که وعده داده شده ساخته خواهد شد یا نه.

58۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    73 29
    من یه پزشکم فقط میتونم بگم متاسفم واسه نظام پزشکی مون که کاملا جدا از ماست. خیلی از همکاران من هم این حرکت شتاب زده نظام پزشکی رو در قبال سریال البته ضعیف حاشیه قبول ندارن چون خودش بیشتر به بدبینی دامن زد. ممنونم از استاد فاضل عزیز که خودشون رو وارد این ماجرا نکردن البته بماند از لطف مردم عزیز که با بدترین تهمت ها و الفاظ ما رو خطاب قرار دادن چیزی نمیگم به خدای بالا سرم بیشتر اعتقاد دارم
    • بی نام RO ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      38 5
      اون کسانی که اعتراض داشتند پزشک واقعی نبودند،کسانی بودند که مهران مدیری در موردشان فیلم ساخته بودند وگرنه پزشکان واقعی مخالفتی با در حاشیه نداشتند
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      56 12
      همتون از دم سر وته یه کرباسید تاجرهایی که با پول ملت سرمایه دار شدید به اصطلاح درس خوندید تجارتتون هم درد و مرض ملته از درمان مرضهای ملت پول در میارید بازارتون هم که با حمایت سازمان نظام پزشکی مونو پولیه یعنی انحصاری
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      51 14
      ما مردم هم از لطف پزشکان عزیز که با بدترین توهین ها و الفاظ ما را خطاب می کنند و در لوای خدمت، بدون انداختن نیم نگاهی به بیمار، جیب ما را خالی و کیسه خود را پر می نمایند؛ سپاسگزاریم و به خدای بالای سرمان بیشتر اعتقاد داریم.
    • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      32 1
      جناب دکتر، حق با شماست. اما مردم هم حق دارند، چونکه در بین شما کم نیستند که طبابت را فقط کسب و کار و دریافت سود هرچه بیشتر میدانند و پزشکان محترم دیگری نیز هستند که خالصانه برای درمان مردم کار می کنند. من یک معلم هستم و می دانم در قشر ما هم افرادی هستند کم هم نیستند که دانش آموز را پول می بینند و انواع کلاس خصوصی بدون دانش افزایی می گذارند و معلمین زیادی هم داریم که با اندک درآمدی که دارند، خود را وقف دانش افزایی فرزندان ایران نموده اند. آنچه که در این رسالت مهم است نقش مدیریت،نظارت و نظم در اجرای کارهای محوله هر شغل است تا افراد از مسیر اصلی شغل خارج نشوند و از طرفی افراد با وجدان را نیز از مسیر درست خارج نکنند. امیدوارم نقد درست بر شغل های ما انجام گیرد و ما هم ببپذیریم تا بهتر شویم.
    • بی نام RU ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      9 2
      ساختن فیلم طنز مثل کشیدن یک کاریکاتور هست. خیلی از محددیت ها وجود نداره. قرار نیست همه چیز واقعیت داشته باشه. اتفاقات در فیلم طنز به صورت غیر تصوری، بزرگ نمایی میشه. البته بر هر کار نمایشی ایراداتی وارد هست و این کار هم از این قضیه مستثنی نیست. از نظام پزشکی و جامعه پزشکی به عنوان قشری فرهیخته انتظار می رفت که با جنبه و سعه صدر بیشتری با این موضوع برخورد کنند و همراه با جمع مردم از دیدن این سریال لذت ببرند.
    • بی نام RO ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      لطفا مظلوم نمایی نکنید. مردم حساب پزشکان باوجدان را از پزشکانی که با جون و سلامتی مردم تجارت میکنند جدا نگه میدارند. پس اگر شما جز دسته اول هستید نباید از انتقاد و عکس العمل مردم ناراحت باشید. چون مخاطب این سریال و هدف انتقادات تند مردم دسته دوم هستند که سوگند پزشکی خودشون را فراموش کردند و حقیقتا شایسته این الفاظ و تهمت ها هستند.
  • کمال A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    26 1
    آقا پزشک چرا جنبه انتقاد ندارید شما که از مهد دموکراسی بیرون آمدید
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    20 1
    مصیبتی بالاتر از این سراغ دارید که در کشور ما حرف های مهم و اصلی را باید در قالب طنز و لطیفه و جوک بیان کرد
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    27 1
    در کشور ما تکذیب یعنی تایید
    • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
      1 1
      افرین دقیقا کل ماجرا همینه حالا که موفق شدن با قدرت وثروت اعمال نفوذ کنند جلوی سریال رو بگیرن همه چی رو تکذیب میکنن تا به مردم بگن به ما ربطی نداره انگار مردم حافظه شون مختل شده
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    4 17
    چه کسی سود برداونیکه بابت این سریال پول زیادی گرفت و با این همهمه راه بر انتقاد از فیلمش بست
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    12 1
    دادشای گلم کفته باشم این سریال درحاشیه کلاً واس ماس یعنی همش ماس ماس اگه پخششو ادامه ندید عموه را صدا میزنم عموه عموه...
  • عرشیا A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    21 2
    حضرات پزشک که خود را تافته جدا بافته میدانند یک روز بالاخره میفهمند که همچین اش دهن سوزی هم نیستند .
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    14 1
    دیوار حاشا بلند است و مستحکم ...
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    18 1
    فقط میتوانم بگویم متاسفم برای جامعه پزشکی توقف این سریال وعدم تحمل ان از سوی جامعه پزشکی نشان داد جامعه پزشکی علاوه بر برخورداری از ثروت از مافیای قدرت هم برخوردارند ونظر مردم هیچ وقت مهم نبوده واقعا اگر مطالب این سریال واقعا در بیمارستانهای ماوجود ندارد چرا باید به کسی بربخورد؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    12 1
    اگر تایید می کردند، جای شگفتی بود. از کی کدام بقالی گفته ماست من ترش است.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    26 2
    فیلم واقعی بود اصلا طنز و فکاهی نبود۰۰۰۰ مشکل اورژانس و بیمارستان را در اخبار خودمان هم میبینیم۰۰ جای تعجب نداره
  • به نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    10 31
    سریال بسیار ضعیف و بی مزه ای بود. حالا پشت اعتراضات پزشکان هم پنهان بشن. مردم ما کلا جوگیرند.
    • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      20 2
      سریال واقعا خوبی بود پس نا حق نگین بد بود
    • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      9 1
      یه سریال خوب نام ببر تا ملت با سلیقت اشنا بشن
  • reza GB ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    5 1
    سریال آقای مدیری واقعیتهای جامعه پزشکی رو گفت به خاطر همین با این سریال مخالفت شد .
  • بی نام SE ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    7 1
    سريال خيلي خوبي بود اما پزشكان خوب نيستند پس تقصير از سريال نبود تقصير پزشكان است
  • لر IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    2 6
    میترسم از شهری که بیمار درمانش به اندازه پولش باشه، ولی دکترای هستند که نگاشون هم به آدم آرامش میده ، دوستان دکترا همه بد نیستند دارند انسان نیستند فرشتند
  • میرحسین خاتمی A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    7 1
    ایکاش پزشکان ظرفیتشان هم مانند درآمدشان بالا بود.
  • هموطن A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    13 1
    کل این خبر به معنای تایید جلسه محرمانه میباشد رییس نظام پزشکی20 فروردین رفته صدا وسیما با مدیران اون جلسه بگذاره عید رو تبریک بگه بعدایشون نگرانیهای جامعه پزشکی رو منتقل کردن دکتر پور محمدی هم گفتن تو ادامه وپایان لحاظ میکنیم بهتره تیتر روبزنید تایید جلسه محرمانه نظام پزشکی با صداوسیما
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
      1 1
      دقیقا همینطوره تایید جلسه مافیای ثروت وقدرت در نظام پزشکی با مدیران صدا وسیما و پزشکان برنده شدند
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    8 1
    ما معترضین به این سریال، از صنف دامداران و قصابان تقاضا داریم که به سریال سخیف و توهین آمیز «کلاه قرمزی» اعتراض نمایند. چون نمایش «ببعی» و «گابی» توهین به دامهایشان محسوب می شود. در ضمن در کل سریالها و فیلمها، کاراکترها نباید شغل خاصی داشته باشن، اهل شهر خاصی باشن و لهجه خاصی داشته باشن.
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    1 1
    طنز تعریف مشخصی دارد بیان دردهاست به شکلی که جنبه توهین نداشته باشد.هجو هم تعریف خاصی دارد.اما سیال در حاشیه نه طنز بود ونه هجو .تنها لودگی بود .بر آدم لوده هم هیچ حرجی نیست.هرچه دلش خواست میگوید وانجام میدهد.این از مختصات یک جامعه بیمار است که در آن م.م.هنرمندقلمداد میشود. تاسف آوراست.
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    8 1
    رفتن با اونایی مصاحبه کردن که تو جلسه نبودن اونا هم به راحتی تکذیب کردن ...برید با اونایی مصاحبه کنید که تو جلسه بودن ببینید اونا هم به همین راحتی می تونن تکذیب کنن؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    2 1
    اینا مردم رو چی فرض کردن؟ یک جلسه ای بین روسای نظام پزشکی با مدیران صدا وسیما برگزار شده بدون حضور خبرنگاران خیلی خنده داره که میگن این جلسه دیدار نوروزی بوده وربطی به درحاشیه نداشته دیدار نوروزی اونم درست تو اوج ماجرای درحاشیه؟ از بین همه مدیران صدا وسیما چرا مدیر شبکه 3 تو دیدار نوروزی بوده؟ حداقل شجاعت داشته باشن حقیقت رو بگن وبگن که اقا یک داد وستد بین از ما بهتران بوده واقعا اینا مردم رو چی فرض کردن...
  • حسین A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    2 1
    باز گفت جیگرم جیگرم جیگرم