جلسه ۲۷۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، روز دوشنبه هشت اردیبهشت ۹۴ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ دراین جلسه با توجه به انتصاب باقر لاریجانی به سمت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با رای مثبت اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، وی به دبیری هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت انتخاب شد.

در ادامه یکی از اعضا با اشاره به برگزاری برخی از کرسی های آزاداندیشی در یکی از دانشگاه‌های کشور، خواستار اجرای کامل و بدون کاستی آئین نامه مصوب این کرسی ها شد.

اعضا همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حفظ نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها را مستلزم رعایت کامل اخلاق اسلامی در رقابت های سیاسی و دوری از هرگونه تخریب و رفتار غیر قانونی دانستند.

پس از ارائه نظرات اعضا، بحث و بررسی پیرامون اصلاح ماده واحده «برگزاری کرسی های آزاد اندیشی» آغاز شد و اعضا ضمن تاکید بر حق دادخواهی افرادی که حیثیت مادی یا معنوی آن ها به هر نحوی در کرسی های آزاد اندیشی مورد تعرض قرار میگیرد، بر رعایت ساز و کار تخصصی در این زمینه نیر تاکید کردند.

رعایت خط قرمزهایی مانند فتنه در برگزاری کرسی‌ها

بخش دیگری از نظرات ارائه شده توسط اعضا به شرح ذیل است: رعایت تفکیک بین تخلف و جُرم، باز بودن مسیر برگزاری کرسی های آزاداندیشی توسط همه نیروهای معتقد به اصل نظام بدون در نظر گرفتن سلایق متفاوت آن‌ ها در این مسیر، رعایت خط قرمزهایی مانند فتنه در برگزاری کرسی‌ها، تشکیل نهادهای داوری به منظور رفع اختلافاتی که در باره کرسی‌های آزاد اندیشی ایجاد می شود و احتراز از جهت گیری کاملا سیاسی در این کرسی‌ها و طرح مباحث اجتماعی و فرهنگی در کرسی‌های آزاد اندیشی.

در پایان جلسه و بعد از بحث و بررسی‌های صورت گرفته اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تصویب کردند که نظرات ارائه شده توسط افراد در کرسی‌هایی که طبق ضوابط مصوب تشکیل می شود، نباید مستند احراز یا رد صلاحیت آن فرد در مراجع ذیربط قرار گیرد و همچنین تعقیب کیفری این افراد با شکایت افراد حقیقی و یا حقوقی مستلزم موافقت هیات سه نفره نظارت آن دانشگاه یا مرکز آموزشی خواهد بود.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    احتراز از جهت گیری کاملا سیاسی در این کرسی‌ها و طرح مباحث اجتماعی و فرهنگی در کرسی‌های آزاد اندیشی. مثلن راجع به چی صحبت کنند که فقط اجتماعی و فرهنگی باشه و به سیلست ربط پیدا نکنه؟