ایرنا نوشت:

 وزیر امور خارجه کشورمان گفت : برای رسیدن به توافق جامع هسته ای، آمریکایی ها باید اقدامات عملی و اطمینان بخش انجام دهند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، عصر دوشنبه و در حاشیه نهمین اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه، ان پی تی، با کی شیدا، همتای ژاپنی خود دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، آینده مناسبات فیمابین را روشن دانست و تنوع زمینه های همکاری فیما بین تهران و توکیو را قابل توجه خواند.

وی با تشریح وضعیت جاری روند مذاکرات هسته ای تاکید کرد: حفظ وضعیت نامطمئن و ناپایدار برای ما قابل پذیرش نیست و برای رسیدن به توافق جامع هسته ای، آمریکایی ها باید اقدامات عملی و اطمینان بخشی را انجام دهند.

وزیر خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگی برای انجام همکاری های نزدیکتر مربوط به کنفرانس بازنگری معاهده ان پی تی با هیات ژاپنی ، همکاری دو کشور در زمینه ایمنی هسته ای وخلع سلاح هسته ای را نیز از جمله فرصت های مهم و مورد توجه مسئولین دو کشور دانست.

ظریف در بخش دیگری از این دیدار ، با اشاره به تحولات جاری منطقه ، ضرورت تلاش همه کشورها برای مقابله با تهدیدات و نگرانی های مشترک و همچنین استفاده از راه حل های سیاسی برای حل وفصل بحران های منطقه ای را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه ژاپن نیز در این ملاقات با اشاره به هفتادمین سالگرد انفجار بمب هسته ای در ژاپن ، آمادگی کشورش را برای همکاری مشترک در نهادهای بین المللی مربوط به خلع سلاح هسته ای وهمچنین در حوزه فناوری مسالمت آمیز هسته ای اعلام داشت.

کی شیدا افزایش گفت وگوهای دوجانبه برای تقویت همکاری ها در حوزه اقتصادی و بازرگانی را مهم توصیف کرد و انجام مشورت های سیاسی در سطوح مختلف مسئولین وزارتخارجه دو کشوررا نیز مورد تاکید قرار داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =