خبرگزاری آنا نوشت:

از‌‌ همان روزهای اول که زمزمه برگزاری نشست در محیط دانشگاه و بعدش در شهر اصفهان پیچید، فشارها هم شروع شد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، انجمن‌های اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه هنر اصفهان و انجمن دانشجویان پیرو خط امام اصفهان، سال گذشته فعالیتشان را از سر گرفتند. تشکل‌هایی ریشه دار که در دوره احمدی نژاد اجازه فعالیت نداشتند. از سال گذشته تا به امروز انجمن‌های اسلامی با پشتوانه دانشجویی و همفکری اعضایشان توانسته اند برنامه‌های متنوعی را در سطح دانشگاه برگزار کنند، برنامه‌هایی که گاهی با جنجال و داد و فریاد هم همراه بود.جنجالی که این بار در دانشگاه هنر اصفهان اتفاق افتاد.
افشین حیدری دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به تشریح این ماجرا پرداخت و گفت: چهار انجمن اسلامی فعال در دانشگاه‌های اصفهان تصمیم گرفتند همایشی با حضور دکتر زیباکلام و دکتر هرمیداس باوند برگزار کنند. قرار بر این شد که هر چهار انجمن هم برای دریافت مجوز برنامه اقدام کنند. مراحل اخذ مجوز طی شد و هر چهار انجمن مجوز برگزاری مراسم را گرفتند.
او در ادامه گفت: چند روز قبل از مراسم، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی نامه‌ای مجوز برنامه را لغو کردند. هرچند دانشگاه علوم پزشکی موافقت کرده بود که فقط شخص دکتر زیباکلام در برنامه حضور داشته باشد یا اگر آقای دکتر باوند می‌آیند در قالب مناظره باشد، نه مونولوگ. فقط دانشگاه هنر بر روی مجوزش پافشاری کرد و ما هم تصمیم گرفتیم کل مراسم را به این دانشگاه منتقل کنیم.
شب نامه علیه انجمن اسلامی
حیدری ادامه ماجرا را این گونه روایت می کند: از‌‌ همان روزهای اول زمزمه‌های فعالیت عوامل خودسر برای بر هم زدن مراسم به گوش می‌رسید، هم ما و هم مسئولان دانشگاه هنر اصفهان تحت فشار بودند که مراسم را لغو کنند، اتفاقی که رخ نداد. به هر حال روز مراسم یعنی ۵ اردیبهشت کار‌ها طبق روال پیش رفت. نیم ساعت قبل از شروع برنامه سالن پر شده بود و ما برای نشستن دانشجویان دیگر، در محوطه دانشگاه صندلی چیده بودیم. در‌‌ همان ابتدای مراسم تعدادی شب نامه علیه ما پخش شد. شب نامه‌هایی که معلوم شد منشا آن برخی گروه های سیاسی دانشگاه هنر است. مضمون شب نامه ها این بود که ما نمی‌گذاریم دانشگاه هنر اصفهان محلی برای رفت و آمد افراطیون شود!
افشین حیدری در ادامه افزود: به شب نامه‌ها توجهی نشد و مراسم پیش رفت. دکتر زیباکلام صحبت‌هایشان را آغاز کردند و بحث ادامه پیدا کرد. مسئولین حراست دانشگاه هنر اصفهان کمال همکاری را با ما به انجام رساندند. به دلیل حساسیت برنامه در ابتدای در ورودی دانشگاه کارت‌های دانشجویی را چک می‌کردند که کسی خارج از دانشگاه به محل همایش نیاید. همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت که یکی از اعضای انجمن ما که هنوز موفق به ورود به دانشگاه نشده بود به من خبر داد جلوی در ورودی درگیری است. وقتی آمدیم دم در عده‌ای را دیدیم که خیلی ظاهرشان به دانشجو‌ها نمی‌خورد و معلوم بود برای اخلال‌گری آمده‌اند. این‌ها قصد داشتند به زور وارد دانشگاه شوند که حراست دانشگاه هنر مردانه جلویشان را گرفت. خبرهایی شنیدیم از اینکه اعضای حراست به دلیل مقاومت در برابر این‌ها مجروح هم شدند. حتی شنیدیم یکی از اعضای کادر حراست مشکل شکستگی دنده هم پیدا کرده است. فقط ۷ نیروی حراست بود که جلوی آن جمعیت ایستاد، من صحنه‌ای خودم دیدم که جماعت خودسر قصد داشتند در دانشگاه را بکنند که البته موفق نشدند.
پایان خوش پس از جنجال
رئیس انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان تصریح کرد: ما با توجه به اتفاقاتی که در هفته‌های گذشته افتاده فکر کردیم اگر این جماعت وارد محیط مقدس دانشگاه بشوند معلوم نیست چه کارهایی انجام دهند، به همین خاطر با مسئولین خارج دانشگاه تماس گرفتیم و اوضاع را شرح دادیم. بعد از چند دقیقه سه مامور پلیس آمدند و جلوی این‌ها را گرفتند که هر لحظه به تعداد مامورین اضافه شد و الحق والانصاف که خوب از محیط دانشگاه محافظت کردند. با تمام سر و صدایی که خارج از محیط سالن بود، برنامه با کمال نظم به پایان رسید و خوشبختانه حادثه تلخی رخ نداد.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    85 2
    در دانشگاه را بشکنند،؟ پس صد در صد دانشجو نبودند
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    86 2
    نيروي انتظامياصفهانتشکر تشکر
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    62 1
    دمتون گرم، لازمه توسعه رشد آگاهی است.
  • الهلم A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    50 25
    اصفهان پیشرو ... اصفهان ریشه دار....
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    78 3
    تشکر ار حراست دانشگاه هنر اصفهان و پلیس اصفهان فقط کاشکی این اسید پاش ها ی شهر اصفهان هم به مجازات عمل غیر انسانیشان برسند تشکر x100 تشکر
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    69 1
    افرين كه جلوي اين خودسرها ايستاديد
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    47 3
    درود به حافظان مردم سالاری دینی
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    50 2
    دم نیروی انتظامی گرم. خودسر ها حواسشان را جمع کنند. در روی پاشنه قدیم نمی چرخد. دانشجو باید تمام نظرها را بشنود و از میان آنها به نتیجه مطلوب برسد. این خودسرها اصولا از نور و آگاهی مردم خوششان نمی آید.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    39 2
    حالا این خودسرها دستگیر هم میشن؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    56 3
    فرقی نمیکنه چه شهری باشه.اکثریت جامعه با این جور رفتارها مخالف هستن.زنده باد دانشجوی آگاه
  • مممم ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    35 2
    با اينا فقط بايد مثل خودشون رفتار كرد