نایب رئیس مجلس تاکید کرد: بزرگ شدن حجم دولت و تصدی اموری که از وظایف حاکمیتی تعریف نمی شود، بزرگترین مانع فراروی اشتغال جوانان کشور است.

به گزارش مهر، در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک روز کارگر، گفت: کارگران در خدمت به ملت و ارتقای اقتصاد ملی نقش آفرینی می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: نهاد قانونگذاری یکی از خطیرترین مسئولیت های خود را قرار گرفتن در کنار جامعه بزرگ کارگران کشور می داند و این مجموعه خدوم را کلید واژه توسعه اقتصاد ملی و افزایش اقتدار ملی تلقی می‌کند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: استحکام ساخت درونی قدرت در نظام جمهوری اسلامی و وابسته به توجه و اهتمام به توانمندی های داخلی کشور است و این مهم با ایده اعتماد به نفس ایجاد شده در مردم به ویژه جامعه کارگران است که درپرتو پیروزی انقلاب اسلامی تحقق یافت.

وی تاکید کرد: انقلابی که کارگران، دانشجویان، بازاریان، کارمندان و کشاورزان را در کنار یکدیگر رویاروی نظام سلطه به بزرگترین پیروزی قرن حاضر نائل کرد.

ابوترابی اظهار داشت: جمهوری اسلامی سیاست نگاه درون زا به منشاء قدرت ملی را همواره در دستور کار خود داشته است. در صحنه اقتصاد، تولید و ساخت تجهیزات و مواد مورد نیاز کشور یکی از مصادیق بارز ظهور و بروز قدرت و توان ملی، کارگران هستند.

وی ادامه داد: کارگران در این زمینه در سخت ترین شرایط جنگ و تحریم های ظالمانه در صف مقدم جبهه در ارتقای توان ملی بوده و هستند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: نیروی کار در جمهوری اسلامی در سایه سیاست های رهبر معظم انقلاب در توسعه علم و فناوری تفاوت های ماهوی با گذشته داشته است. بسیاری از جوانان با نشاط و جویای کار ما فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. این سرمایه انسانی بی تردید خمیرمایه اصلی اقتصاد دانش بنیان که به تعبیر رهبری یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی است محسوب می شود.

وی تصریح کرد: استفاده از این نیروی کار فعال و مشتاق کار در جهت منافع ملی و تکمیل ساختارهای اجتماعی متناسب با فعالیت های اقتصادی بوده که عملا نیروی عظیمی را در خدمت دولت و نظام به کار خواهد گرفت.

ابوترابی اظهار داشت: راهبرد نظام با الهام از اقتصاد مقاومتی در این مقوله کمک به ایجاد شرکت های دانش بنیان جدید و حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان جدید است.

نایب رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان که صندوق نوآوری و شکوفایی حاصل این قانون است، گام مهمی را در این زمینه برداشته است. البته باید از ابتکارات قوه مجریه در این زمینه تشکر داشت.

وی ادامه داد: سیاست های اصولی دولت در حمایت از شرکت های دانش بنیان صرفا محدود به ارائه تسهیلات نبوده است، ایجاد معافیت های گمرکی و مقوله بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان یکی از مهمترین گام ها برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان است.

ابوترابی گفت: برگزاری نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران که همین دیروز حدود ۳ ساعت توفیق بازدید از آن را داشتم، اقدامی مناسب برای تحریک تقاضای خرید محصولات دانش بنیان است.

وی افزود: ۳۰۰ شرکت فناور حدود ۷ هزار محصول را در منظر نگاه مشتریان خود قرار داده اند. در این شرکت ها بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نیروی کار تحصیلکرده دانشگاهی مشغول به کار هستند و انگیزه و تحریم را عامل رشد فناوری های خود و این نمایشگاه را تسهیل کننده ورود محصولات خود به بازار می دانستند.

ابوترابی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز در کشور حدود ۶ هزار شرکت فناور وجود دارد. امیدوارم در پیوند زدن دانش با صنعت و حضور این نوع فناوری در عرصه اقتصاد راه را برای تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک کارخانه بزرگ تولید کالای مبتنی بر علم و با بهترین کیفیت و کمترین قیمت تمام شده هموار نماییم.

وی ادامه داد: امروز حمایت از جامعه کارگران در شکل گیری اقتصاد مقاومتی معنا می شود.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: بزرگ شدن حجم دولت و تصدی اموری که از وظایف حاکمیتی تعریف نمی‌شود، بزرگترین مانع فراروی اشتغال جوانان کشور است. برای فراهم آوردن بستر اشتغال باید در مسیر کوچک نمودن حجم دولت و سپردن امور به بخش غیردولتی و خلق اقتصاد دانش بنیان قدم برداشت.

ابوترابی فرد افزود: باید دغدغه های رهبر معظم انقلاب را در شکل گیری اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه در دستور کار دولت و مجلس قرار دهیم.

وی گفت: امیدوارم با حرکت هماهنگ دولت و مجلس که امروز شاهد این همدلی و همزبانی در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به این عنوان نامگذاری کردند، در مسیر خلق اقتصادی مردم بنیان و دانش بنیان گام برداریم.

ابوترابی گفت: لازم می دانم هفته معلم را به جامعه فرهنگیان و آموزگاران کشور تبریک بگویم.

نایب رئیس مجلس افزود: اگر امروز ملت در مسیر توسعه علم و خلق دانش و تبدیل آن به فناوری و تجاری سازی علم قدم برمی دارد سنگ بنای آن را جامعه معلمان به شایستگی نهاده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم با تبادل نظر شایسته میان نیروهای دلسوز انقلاب، راه برای ارتقای کارآیی آموزش وپرورش فراهم شود و مسیر رشد و توسعه علمی رقم بخورد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    3 0
    بسیاری از کارمندان فقط حقوق میگیرن و کاری هم ندارن. الان قرن بیست و یکه دیگه چه لزومی داره یه کارمند بشینه پشت میز و فقط فتوکپی شناسنامه مهر بزنه؟