انقلابی که باقری راه انداخت و برانکو از پی اش دوید/جهاد برای ادب کردن بی ادب ترین پرسپولیس تاریخ!

برانکو ایوانکوویچ سرانجام تصمیم گرفت تا خیلی قاطع جلوی بی نظم های تیمش بایستد. تصمیمی که به نظر می رسد انقلابش را کریم باقری به پا کرده است.

مرتضی رضایی - خبرگزاری خبرآنلاین ؛ برانکو ایوانکوویچ دوشنبه گذشته دو بازیکن خاطی تیمش را کنار گذاشت تا هواداران تیم کمی امیدوار شوند که پرسپولیس از این بیماری مزمن رها می شود. برانکو که برای بازی دادن به خانزاده در بازی با سایپا زیر سئوال رفته بود با اصلاح تصمیمش این بازیکن جوان اما پر حاشیه را هم کنار گذاشت تا خیال خیلی از هواداران تیم راحت شود.

خانزاده در قطر یک هواد ار ایرانی را با مشت زده بود. او البته خوش شانس بود که ای اف سی برخورد زشتش را ندید وگرنه با محرومیتی شاید طولانی محکوم می شد. شاهین رحمانی عضو ایرانی ای اف سی در این باره به خبرآنلاین می گوید:« رفتار خانزاده پس از بازي لخويا - پرسپوليس اگر گزارش می شد موردي انضباطي بود و باید در بخش حقوقي بررسي و تحقيق و جريمه آن توسط كميته انضباطي تعيين می شد. اما این گزارش به کنفدراسیون نرسید.اين اتفاق چون در حوزه رقابت هاي كنفدراسيون فوتبال آسيا افتاده، سازمان ديگري مانند فدراسيون فوتبال ايران يا قطر حق قضاوت و تعيين حكم ندارند و حكمشان در اين بازيها قابل اجرا نيست.تنها كنفدراسيون فوتبال آسياست كه اگر گزارش سو رفتار ايشان دريافت شود مسوول تصميم گيري براي آن است .حداقل از دو روز قبل از هر بازي ليگ قهرمانان كليه برنامه ها جزءي از برنامه مسابقات هستند و هر تخلفي در اين مدت چه در داخل زمين، استاديوم، مسير رفت و آمد، زمين تمرين، فرودگاه، هتل و.. توسط كميته انظباطي اي اف سي قابل بررسي و تصميم گيري است. تخلفات خارج از اين دوره زماني هم اگر مرتبط با مثلا ليگ قهرمانان آسيا باشد مي تواند توسط كميته انضباطي اي اف سي بررسي شود.»

او البته می گوید باشگاه پرسپولیس می تواند برای این بازیکن خاطی به ازای رفتارش جریمه در نظر بگیرد:«البته باشگاه مربوطه - مثلا در اينجا پرسپوليس- مي تواند با بازيكن يا هر عضو تحت قراردادش برخورد كند و آنها را جريمه و يا محروم كند.من نشنيده ام كه مچ كاميشنر بازی لخويا-پرسپوليس در جريان اين مسءله قرار گرفته باشد و گزارشی علیه خانزاده به ای اف سی نرسیده است.»

این خبر امیدوارکننده برای خانزاده است که اقلا این بار با جریمه ای جدید از سوی تشکیلات آسیایی مواجه نمی شود. او پیشتر به دلیل سوءرفتار در بازی های آسیایی اینچئون با تنبیه انضباطی همراه شد. این بار اگر چنین پرونده ای برایش باز می شد دیگر خبری از تخفیف هم نبود و جریمه اش سنگین تر می شد اما شانس با او یار بود. با این وجود برانکو ، محمد نوری ، بسیاری از پیشکسوتان تیم و البته خیل عظیم هواداران اعتقاد داشتند چنین رفتاری نباید بی واکنش بماند. پس از برخورد تحسین برانگیز آقا کریم با پیام صادقیان ، محمد نوری به عنوان کاپیتان تیم مصاحبه کرد و به نمایندگی از بازیکنان بزرگتر گفت:«هر کس رفتار بدی بکند ، حتی من که محمد نوری هستم ، باید به شدت تنبیه شود.»

این مسیری بود که برانکو هم به دنبالش بود. روز دوشنبه و جلسه ویژه در باشگاه. کریم باقری رسما موضعش برخورد با بازیکنان متخلف بود و برانکو هم گفت این تنها راه نجات تیم است. او در پاسخ به مدیر تیم که حسابی دلرحم است و اعتقاد دارد وقتی جوانی مثل خانزاده عذر خواسته ، نیازی به واکنش تند نیست ، گفت:«این بی نظم و بی ادب ترین تیمی است که در عمر فوتبالم دیدم. باید الان جدی باشیم تا بتوانیم برای سال بعد تیم خوبی بسازیم.»

 بخشی از گفته های برانکو که خیلی زود به بیرون درز کرد ، تیتر اصلی روزنامه های ورزشی شد و  البته واکنش مثبت هواداران تیم را به همراه داشت.

41251

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =