به مناسبت روز ملی شوراها مراسم شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان البرز امروز با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی‎، معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، شهردار کرج و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان در مجموعه فرهنگی سالن همایش میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین- البرز: این مراسم دو ساعت به طول انجامید و محوریت گفته های سخنرانان اهمیت وجود شوراها و افزایش نقش شوراها در اداره امور شهری با کاهش تصدی گری دولت نسبت به شوراها تحت عنوان مدیریت شهری بود در ابتدا دکتر ایرانی معاونت استانداری و فرماندار ویژه استان البرز در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از حضور حجت الاسلام یونسی و مسئولان حاضر در مراسم در خصوص نقش شوراها گفت: خوشبختانه شوراها علی رغم کمبود امکانات راه خود را پیدا کرده و در حل مشکلات و مطالبات مردم بسیار اثر گذار بوده اند.
فرماندار کرج در ادامه گفت: امیدوارم شاهد بالندگی و مردم سالاری در نهاد شوراها باشیم و منیت ها از بین رفته و همگی با خرد جمعی به امور شهر و روستا بپردازیم و همه منافع شخصی را کنار گذاشته و منافع ملی و جمعی را ارجعیت ببخشید. و همگی در حفظ امانتداری و حفظ منافع ملی کشور کوشش کنیم و مردم را به قانون مداری دعوت نموده و خودمان نیز قانون شکن نباشیم.
دادگو رئیس شورای شهر کرج سخنران بعدی این مراسم بود او در خصوص نقش مهم شوراها گفت اگر در دولت به شوراها خوب نگاه کند و مجلسم بداند که شوراها رقیبشان نیستند مطمئنا شرایط بهتر خواهد شد .
دادگو در ادامه گفت: اگر به شوراها اعتماد و اطمینان بیشتری کنیم به طور حتم شوراها منسجم تر کار می کنند و می توانند بخش عمده ای از مشکلات را حل کنند به طور نمونه اگر ارگانی مثل بهزیستی در اختیار شورای شهر قرار گیرد خدمات بهتری و بیشتری می شود به شهروندان ارائه داد.
رئیس شورای شهر کرج در ادامه از فرماندار پرسید آقای فرماندار آیا می شود شورای شهر کرج را در قالب پارلمان محلی یکی کنیم.
بعد از صحبتهای دادگو نوبت به شهردار کرج رسید ترکاشوند در ابتدا پیشنهاد جالبی را ارائه داد او گفت می بایستی از شورای شهر تقدیر و تشکر کرد و به عقیده من می بایستی از جوان ترین و مسن ترین اعضای شورای شهر به شکل مطلوبی قدردانی کرد مثلا پیشکسوت شورای شهری ها یکی مثل آقای دادگوست که سوابق زیادی در شورای شهر دارد و پیشکسوت این نهاد محسوب می شود به نظر من دادگو در کتاب گنیس ثبت شود.
در ادامه ترکاشوند در خصوص قانون اساسی و اهمیت آن به شوراها توضیح داد و یادآور شد در قانون اساسی یک فصل در خصوص اهمیت شورا توضیحات کامل داده شده و استاندار و فرمانداران ملزم به گوش دادن نظرات شوراها هستند که این نشان از اهمیت و جایگاه شوراها در قانون اساسی می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =