واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل هوا با انتشار گزارش هفتگی کیفیت هوای تهران در هفته گذشته از ۲۹ فرودین تا پنجم اردیبهشت ۹۴ اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این گزارش روند تغییرات غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 2.5 میکرون در ایستگاه های سنجش آلودگی هوا از تاریخ 29 فروردین تا 5 اردیبهشت امسال به همراه پارامترهای هواشناسی (سرعت باد و رطوبت نسبی) بررسی شده است.به طور کلی روند تغییرات این آلاینده ها با تغییر سرعت باد رابطه عکس دارد.

مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفت هوا، گفت:«افزایش سرعت باد در روزهای یکشنبه و دوشنبه منجر به پراکندگی آلاینده ها و کاهش شاخص کیفیت هوا شده است. روز چهارشنبه به دلیل وزش بادهای شرقی و جنوب شرقی و ورود غبار به شهر تهران کیفیت هوا در آستانه شرایط ناسالم قرار گرفت. این بادها گرد و غبار نشات گرفته از منابع خارجی (از سمت غرب کشور) را به تهران منتقل کرده و باعث کاهش دید و حالت غبار آلودگی شدید در تهران بودیم. پدیده غبار به دلیل مهیا نبودن شرایط ناپایداری جوی طی روزهای آخرهفته در تهران پابرجا ماند.»

به گفته نادری، در نهایت افزایش قابل توجه سرعت باد (12-16 متر بر ثانیه) از ساعات ابتدایی روز شنبه باعث پراکندگی غبار و کاهش تجمع آلاینده‌ها شد.

او ادامه داد: «از آن جا که شاخص کیفیت هوا برای بازه ی زمانی 24 ساعت محاسبه می شود شاخص آلودگی هوای روز شنبه گویای بهبود کیفیت هوا نیست.»

اطلاعات غلظت آلاینده ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ به نشانی http://weather.uwyo.edu تهیه شده است.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    12 2
    پسر این گرد و غبار عربی عجب سریع تا صدها کیلومتر حرکت میکنه ها.اما عجب روزگار عجیبی شده قبلا غبار محلی داشتیم قدرشا ندونستیم .اون رفت گرد و خاک عربی اومد .
    • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
      1 0
      نتیجه انتقال آب و سدهای انبوه همین میشه
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    همیشه باید به تهران برسه تا شاید کاری انجام بشه
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    روي نمودار ٢ ارديبهشت شاخص aqi، ١٠٠ نوشته شده در حاليكه روز ٥ ارديبهشت كه نو