۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

ایلنا نوشت:

عروسک‌های مفاخر ادبیات کودک ایران توسط مژده دانش پژوه ساخته شد که تعدادی از آنها در موزه عروسک‌های ملل به نمایش درآمد.

لیلا کفاش‌زاده (مسئول بخش کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) گفت: این مجموعه شامل عروسک‌هایی از بزرگان ادبیات کودک ایران در صد سال اخیر، همچون توران میرهادی، نوشین انصاری، مرتضی ممیز، نادرابراهیمی و ثریا قزل ایاق است.

به گفته او، عروسک‌های نمایشی، آیینی، محلی و ملل ازجمله آثار به نمایش درآمده در این موزه هستند.

مسئول بخش کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری خاطر نشان ساخت: به عقیده بنیانگذاران این موزه بعد آموزشی و پژوهشی آن به اندازه فیزیک وکالبد موزه حائز اهمیت است. از همین رو با وجود گذشت تنها 6 ماه از گشایش موزه، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی بسیاری درخصوص احیای عروسک‌ها و ابعاد گوناگون پژوهشی در این زمینه برگزار شده است.

به گفته او، آشنایی با عروسک‌ها و فرهنگ اقوام ترکمن، بختیاری، گیلگ و عروسک‌هایی از کشورهای مکزیک و گرجستان از نمونه کارگاه‌های آموزشی بوده که تاکنون در این موزه برگزار شده است.

موزه عروسک‌های ملل که به همت مسعود ناصری دریایی و علی گلشن در سال گذشته گشایش یافت؛ یک خانه‌ی قدیمی در چهار طبقه است که هر طبقه آن به موضوع خاصی از عروسک‌ها اختصاص یافته است. این موزه مناسبت‌های گوناگون فرهنگی را بهانه قرار می‌دهد تا کودکان و تمام مخاطبان را با مسایل فرهنگی آشنا کند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =