مرتضوی پس از جلسه دوم دادگاه: مفاد جلسه را به دلیل محرمانه بودن بیان نمی کنم/فقط روح الامینی از من شکایت کرده

ایرنا نوشت:

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی روز دوشنبه پس از برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در جمع خبرنگاران افزود: آنچه می توانم توضیح دهم این است که وکیل شاکی، وکیل تامین اجتماعی و هیات تحقیق و تفحص مجلس اعتقاد داشتند که ما از اجرای رای و مصوبه رییس مجلس شورای اسلامی استنکاف کردیم.

وی ادامه داد: رییس مجلس در مصوبه خودشان اعلام کرده بودند که نام سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی است و این یعنی مصوبه دولت که نام این مجموعه را به عنوان سازمان تصویب کرده غیرقانونی است و باید نام آن صندوق رفاه باشد.

دادستان سابق تهران اظهار داشت: نکته بعدی این بود که وکیل سازمان تامین اجتماعی و هیات تحقیق و تفحص مجلس در خصوص احراز مدیرعاملی ادعا داشتند که شرایط باید همان شرایط مدیرعامل باشد یعنی همان مدارک و نوع تحصیلات که برای مدیرعامل شرط است، باشد.

وی اضافه کرد: من در پاسخ به آنها دو موضوع ارائه کردم که قرار شد دادگاه استعلام کند و در جلسه بعدی یعنی چهارشنبه هفته آینده پاسخ استعلامات واصل شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: یکی از دو موضوع ارائه شده از سوی من این بود که این کش و قوس و مناقشاتی که چندین ماه وقت گیر نیز بوده نهایتا به نظر رییس مجلس انجامید که سازمان تامین اجتماعی به نام صندوق باشد که ما نیز تمکین کردیم و ابلاغ من از آن زمان به بعد به عنوان سرپرست صندوق صادر شد.

به گفته مرتضوی کسی که الان از این نظر تمکین نمی کند وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بخشنامه ای ارائه کردم که در آن طی دستور اداری به سراسر کشور ابلاغ شده بود گفت: آنها گفتند چون معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی نظریه مورخ 17/10/93 نام سازمان را برای تشکیلات تامین اجتماعی قانونی دانست و از این به بعد از نام صندوق برای این تشکیلات استفاده نمی شود.

وی ادامه داد: این بخشنامه در تاریخ 25/ 12/ 93 به تمامی واحدهای کشور ابلاغ شده است؛ بنابراین کسی که از نظر رییس مجلس استنکاف کرده، وزیر فعلی و مدیر عامل فعلی تامین اجتماعی است زیرا هم آقای وزیر ابلاغ جدید را به عنوان مدیرعامل سازمان معرفی کردند و هم مدیرعامل از این نظر استنکاف کرده اند.

مرتضوی اضافه کرد: اما آنها با این عنوان که استنکاف کرده ایم، بی جهت از ما شکایت کرده اند؛ در حالی که همه ابلاغ هایی که ما صادر کرده ایم با عنوان صندوق بوده و نهایتا دادگاه قرار شد این موضوع را استعلام کند.

دادستان سابق تهران گفت: در رابطه با بحث حقوق و مزایایی که ادعا دارند نیز ما توضح دادیم که این حقوق و مزایا مربوط به دوره سرپرستی است و سرپرستی تامین اجتماعی به موجب ماده 14 اساسنامه هیچ قیدی ندارد ولی وکیل تامین اجتماعی و هیأت تحقیق و تفحص قبول نمی کردند و می گفتند سرپرست باید همان شرایط مذکور در قانون برای مدیر عامل را داشته باشد.

مرتضوی اظهار داشت: مدرکی از آقای ربیعی وزیر وقت ارائه کردیم که طی آن ایشان برای آقای فیروزی، ابلاغ سرپرستی تامین اجتماعی صادر کرده اند در حالی که آقای فیروزی رشته ادبیات فارسی خوانده اند. بنابراین اگر دکترای حقوق نمی تواند سرپرست باشد چطور شما برای کسی که رشته ادبیات فارسی خوانده ابلاغ سرپرستی صادر کرده اید؟ پس شما نمی توانید شاکی این موضوع باشید و دادگاه قرار شد در این مورد نیز استعلام کند.

مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در این جلسه نیز درخواست علنی بودن دادگاه پذیرفته نشده است، گفت: اصرار ما برای این که دادگاه علنی باشد به این جهت است که مردم، شرکای تامین اجتماعی و اصحاب مطبوعات می فهمند که همه این ادعاها دروغ و مدرک سازی است و تنویر افکار عمومی انجام می شود.

مرتضوی بخش دیگر پرونده اش را گزارش خلاف واقع عنوان کرد و گفت: گزارش خلاف واقع این بود که من به 200 هزار تومان محکوم شدم و دیوان آن را نقض کرد که در جلسه بعدی پس از پایان رسیدگی به پرونده تامین اجتماعی نیز این موضوع مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اولیای دم کشته شده های کهریزک به اتهام معاونت در قتل از شما شکایت کرده اند، گفت: فقط آقای روح الامینی از من شکایت کرده است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =