مدیر عامل شرکت تعاونی گوسفند داران شهرستان اصفهان از نا امنی و افزایش میزان سرقت در دامداری‌های سبک استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین علی زارعی به ایسنا گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده در سال گذشته حدود 100واحد دامی سبک در استان اصفهان مورد زورگیری و دزدی سارقان قرار گرفته و این قشر زحمتکش از این وضعیت به ستوه آمده‌اند.

وی با انتقاد از نا امنی‌های موجود، افزود: دامدارای‌ها به دلیل پراکندگی در بیابا‌ن‌ها و مزارع امنیت چندانی ندارند و از مسوولان امنیتی در استان درخواست پیگیری بیشتری را در این خصوص داریم.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه گوسفند داران استان، یادآور شد: سال گذشته 200 گوسفند از خود من سرقت شد در حالی که مشغول گرفتن پروانه برای پرواربندی دام سبک برای دو هزار راس دام بودم.

زارعی درباره‌ آثار بازگشایی چند مرحله‌ای زنده رود برای کشت شرق اصفهان در اواخر سال گذشته تا کنون، تاکید کرد: کشت غله و به تبع آن افزایش کاه و علف بخش قابل توجهی از آذوقه دام این بخش را در فصل زمستان افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه شرق اصفهان تا قبل از خشکسالی کشاورزی و دامداری پر رونقی داشت، تصریح کرد: قطع آب رودخانه و خشکی مزارع در شرق تعداد دام سبک این منطقه را 20 درصد کاهش داده، اما با توجه به اینکه بازگشایی زنده رود موجب کشت 40 تا 50 درصدی اراضی شده اعتقاد داریم امسال ذخیر آذوقه زمستانی با همین رقم افزایش یابد.

زارعی با بیان اینکه صنعت گوسفنداری در سطح روستاهای استان در سال‌های اخیر دچار افت 30 درصدی شده است، افزود: قیمت خرید دام زنده در اواخر سال گذشته و نوروز امسال کیلویی 12 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوسفند با استخوان کیلویی 28 هزار تومان بود، اما در حال حاضر خرید گوسفند زنده دو هزار تومان کاهش قیمت داشته، اما هنوز قیمت گوشت در قصابی‌ها همان نرخ قبلی است و تغییر نکرده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی گوسفند داران شهرستان اصفهان، تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی هم‌چون سازمان تعزیرات حکومتی باید به این وضعیت رسیدگی کنند، چرا که حقوق تولید کننده و مصرف کننده ضایع شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =