میزان نوشت:

محمدنبی حبیبی درباره اعطای مجوز به حزب اتحاد ملت از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب اظهارکرد: متاسفانه براساس اطلاعاتی که در رسانه‎ها و از سوی نهادهای مختلف بیان شده مشخص شده که عده‎ای از موسسین این حزب از اعضای حزب مشارکت بودند که این موضوع درخور شایسته نیست و به طورحتم برای فضای سیاسی کشور تبعات ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه حزب منحله مشارکت یکی از شرکای اصلی وقایع سال 88 محسوب می‎شود کمیسیون ماده 10 احزاب باید پرونده مجدد حزب اتحاد ملت را مورد بررسی قرار دهد و نسبت به اعطای مجوز به این حزب که عناصر فتنه 88 در آن حضور دارند تجدیدنظر کند.

دبیرکل حزب موتلفه خاطرنشان کرد: ما باید در آستانه انتخابات مجلس دهم و خبرگان مراقب باشیم که احزاب و تشکل‎های سیاسی که با نظام جمهوری اسلامی ایران زاویه دارند در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا نکنند از این رو از وزارت کشور تقاضا داریم به عنوان متولی بحث انتخابات در این‌باره به صورت جدی وارد عمل شود.

حبیبی تاکید کرد: افرادی که سابقه حضور در حزب مشارکت را داشتند و در جریان فتنه 88 نقش مهمی را ایفا کردند نباید فرصت مجدد برای حضور در عرصه سیاسی کشور را پیدا کنند از این رو نظارت بر عملکرد آنها از سوی وزارت کشور امری واجب و ضروری است.

وی تاکید کرد: پرونده این حزب با توجه به سوابق کاری اعضای آن نیاز به بررسی و اعمال تجدیدنظر مجدد دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره آخرین فعالیت‎های این تشکل برای حضور در انتخابات مجلس دهم گفت: ایجاد ائتلاف فراگیر در بین جریانات اصولگرا مهمترین رویکرد حزب موتلفه برای حضور در انتخابات آتی خواهد بود زیرا ما معتقدیم بدون داشتن ائتلاف در مجموعه اصولگرایی چیزی جز شکست عایدمان نخواهد شد.

حبیبی با اعلام بی‎اطلاعی از تعیین ساز و کار 10+20 دربین اصولگرایان اظهارکرد: تا به امروز و با توجه به اطلاعات ما هیچ سازوکار مشخصی از سوی اصولگرایان برای حضور در انتخابات مشخص نشده است و ما امید داریم این طیف سیاسی با رویه وحدت در انتخابات آینده وارد عمل شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =