۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱

در دومین دور انتخابات بخش ترک نشین قبرس، مصطفی آکینجی نامزد حزب «دموکراسی مشترک» با کسب بیش از ۶۰ درصد آراء پیروز شد و رهبری جمهوری خودخوانده را در اختیار می گیرد.

   

 

 


به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز پس از کودتای ۱۹۷۴ و هجوم نیروهای نظامی ترکیه به بخش شمالی، جزیره قبرس به دو بخش شمالی و جنونی تقسیم شد و ساکنان آن از آن زمان به وحدت دوباره امید بسته اند.

مصطفی آکینجی رهبر جدید بخش شمالی قبرس که چنین هدفی را در سر دارد با حضور در میان هوادارانش گفت: «آنچه می گویم را به خاطر داشته باشید. وقتی زمان تغییر جامعه فرارسید، دیگر هر چه آنها بکنند از تهدید تا تطمیع موثر نخواهد بود و هیچ قدرتی جلوی تغییر را نمی تواند بگیرد.»

در دومین دور انتخابات قبرس مصطفی آکینجی از سد رقیبش درویش اروغلو، که تاکنون اداره این بخش را در اختیار داشت بگذرد.

یکی از شهروندان این بخش گفت: «مردم خواستار تغییر فوری هستند. یکی از مهمترین تغییرات دستیابی به راه حلی برای منافشه قبرس بنا به توافقنامه های ۱۹۷۷-۱۹۷۹ است. ما برای این منظور از آکینجی حمایت کردیم و بر این باوریم که مساله قبرس طی پنج سال آینده حل می شود.»

پس از آن که ساکنان بخش یونانی نشین در اعتراض به حق ترک ها در کشف و استخراج گاز طبیعی در قبرس شمالی دست به تظاهرات زدند، مذاکرات صلح میان دو بخش قبرس از اکتبر گذشته متوقف شد.

مذاکرات صلح بین دو بخش این جزیره و احتمالا دستیابی به وحدت شمال و جنوب پس از چهل سال مناقشه از اولویت های مصطفی آکینجی محسوب می شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =