رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی نیاسر زیر گشت گل محمدی بوده که از هر هکتار حدود ۵ تن گل برداشت می‌شود، گفت: یک هزار و ۲۵۰ تن گل در سال گذشته در بخش نیاسر برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین در اصفهان مجتبی حمیدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیشترین اراضی نیاسر به صورت خرده مالکی است بنابراین آمار متفاوت اعلام می شود.

به گزارش تسنیم وی با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار هکتار از اراضی نیاسر زیر گشت گل محمدی بوده که از هر هکتار حدود 5 تن گل برداشت می شود، گفت: یک هزار و 250 تن گل در سال گذشته در بخش نیاسر برداشت شد.
رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و 875 تن گل تولید شد که هر تن گل حدود یک و نیم تن گلاب استخراج شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاسر دارای حدود 250 کارگاه سنتی، 2 کارگاه صنعتی و 2 کارگاه نیمه صنعتی است، گفت: در کارگاه های سنتی از هر 15 تن گلاب حدود یک کیلوگرم عطر گل محمدی و صنعتی و نیمه صنعتی حدود 3 کیلوگرم عطر گل محمدی تولید می‌شود.
حمیدی با اشاره به اینکه اکنون 200 نفر گل کار در شهر نیاسر فعال هستند، افزود: نخستین گلاب تولید شده نیاسر هر ساله به عتبات عالیات ارسال می شود.
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین میزان تولید گل در شهر نیاسر است، تصریح کرد: 23 روستا در بخش نیاسر زیر کشت گل محمدی است.
رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر از کهن باغشهر ایران شهر نیاسر به عنوان " قطب تولید گل و گیاهان دارویی" یاد کرد و افزود: 70 درصد درآمد گلابگیران نیاسر از تولید عرقیات گیاهی است و بیش از 40 نوع گیاه دارویی در این منطقه وجود دارد که بعد از گلاب، بیدمشک و نعنا بالاترین آمار مصرف را برای گردشگران دارد.
وی توسعه صنایع تبدیلی، ترویج محصولات کشاورزی، جذب سرمایه گذار، انعقاد تفاهم نامه های خواهر خواندگی و همکاری نیاسر با انجمن دوستی ملل را از مهمترین عوامل کمک به رشد اقتصادی منطقه برشمرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =