اقتصادنیوز نوشت:

کمتر کسی حاضر است در چنین محله‌هایی زندگی کند، شاید دلیش آن است که در این مکان‌ها بیشتر به مرگ و روزِ رفتن همیشگی باید فکر کرد، اما با این حال بسیاری از افراد به دلیل ارزان بودن خانه در این محله‌ها، حاضرند همه چیز را به قیمت خانه‌دار شدن و وجود سقفی بالای سر بپذیرند. 

به گفته یکی از مشاوران املاک در یکی از محله‌های اطراف بهشت زهرا  (حوالی نعمت‌آباد) تهران، میزان خرید و فروش مسکن در این محله حدود دوسال است که بسیار کم شده است. به گفته این مشاور املاک، این محله در میان محله‌هایی همچون عبدل‌آباد و بهشت‌زهرا واقع شده است و قیمت خانه‌هایی که در نزدیکی بهشت‌زهرا هستند، ارزان‌تر از سایر خانه‌هاست.

به گفته بسیاری از کارشناسان مسکن، محله کهریزک نیز به دلیل اینکه از شمال به مرقد مطهر امام خمینی(ره) و بهشت‌زهرا(س) محصور شده است و از نزدیک‌ترین محله‌ها به بهشت‌زهراست، یکی از ارزان‌ترین محله‌های تهران به شمار می‌رود.

یکی از مشاوران املاک در محله کهریزک بیان می‌کند: بسیاری از خانه‌های این محله چسبیده به بهشت‌زهرا هستند و به همین دلیل کمتر کسی حاضر به خرید این خانه‌ها می‌شود و برخی این خانه‌ها را خریده و اجاره می‌دهند.

او ادامه می‌دهد: قیمت خانه نوساز در این محله یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 500 هزار تومان است.

 یکی دیگر از مشاوران املاک در کهریزک نیز بیان می‌کند:قیمت برخی از خانه‌ها در این محله متری یک میلیون و 600 تا یک میلیون 700 هزار تومان است و فاصله این خانه‌ها تا بهشت‌زهرا بیشتر است، برخی دیگر از خانه‌ها نیز هستند که به قبرستان نزدیک‌ترند و با قیمت متری یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسند و قیمت برخی از خانه‌های چهار تا پنج سال ساخت(که از آنها هم با عنوان خانه‌های نوساز یاد می‌شود) در این محله به متری یک میلیون و 200 هزار تومان نیز می‌رسد.

قیمت برخی از خانه‌های نزدیک به بهشت‌زهرا به شرح زیر است: 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    2 10
    با این وضع گرانی مسکن بازار مسکن هیچ موقع از رکود خارج نخواهد شد بلکه بدتر هم خواهد شد، هنوز هم قیمت مسکن واقعی نیست حباب 20الی 30 درصدی در قیمت مسکن وجود داردبخصوص در پایتخت
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    2 0
    ددا جون اپارتمان پایین 3500 در تهران یعنی بدترین جای تهران بخوای یه جای متوسط بشینی بالای 3500 مترشه