ایرنا نوشت:

مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکا از عملیاتهای پهپادهای امریکایی در خارج از این کشور انتقاد کرد و گفت که می شد از کشته شدن دو شهروند غربی در عملیات پهپادی اخیر آمریکا در مرز افغانستان-پاکستان جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، سناتور جان مک کین به شبکه سی ان ان گفت: فکر می کنم شاید جلوگیری از بروز نقص در امور اطلاعاتی آمریکا قابل انجام بود.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اخیرا اعتراف کرد که در یک حمله ضد تروریستی آمریکا یک امداد رسان امریکایی و یک شهروند ایتالیایی در پاکستان کشته شدند. کشته شدن این دو شهروند آمریکایی در این حمله ضد تروریستی امریکا نشان از ضعف در این گونه حملات توسط امریکا بوده است.

مک کین که رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا است گفت: بار دیگر این مساله را در دولت و کنگره مطرح می کنیم که چه سازمانی باید هدایت عملیاتهای پهپادها را بر عهده بگیرد.

وی اذعان کرد که یک نزاع داخلی میان دولت و کنگره در مورد اینکه چه سازمانی باید هدایت این عملیاتها را بر عهده بگیرد، وجود دارد.

مک کین در پاسخ به این سوال که آیا سازمان سیا باید هدایت این عملیات ها را بر عهده بگیرد گفت: فکر نمی کنم.

سناتور جان کاسیچ نیز اعلام کرد که وی مخالف است سازمان سیا هدایت عملیاتهای ضد تروریستی پهپادها را بر عهده بگیرد.

کاخ سفید اخیرا با بیان اینکه هدف از این حمله پهپادی، ضربه به یک پایگاه افراط گرایان القاعده بود در بیانیه ای اعلام کرده بود یک گروگان ایتالیایی به همراه گروگان دیگر آمریکایی در عملیات هوایی سازمان سیا علیه القاعده با استفاده از پهپاد کشته شدند.

رییس جمهوری آمریکا نیز پیش از این با این ادعا که حمله پهپادهای آمریکایی به مقر نیروهای القاعده در ماه ژانویه بدون مجوز وی صورت گرفته بود، اعتراف کرد که در جریان این عملیات دو گروگان آمریکایی و ایتالیایی کشته شدند.

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم عملیات پهپادهای خود را در مناطق مرزی میان افغانستان و پاکستان صورت می دهد که به کشته شدن بسیاری از غیر نظامیان منجر شده است .

بر اساس آمارهای عملیات پهپادهای آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما افزایش چشمگیری داشته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =