رئیس شورای شهر کرج:پیگیر درخواست از دفتر مقام معظم رهبری برای هدیه باغ سیب به کرجی ها هستیم

در پایان جلسه شورای شهر کرج فرصتی دست داد تا دقایقی با رئیس شورای شهر در خصوص مسائل مهم و روز کلانشهر کرج گفتگو کنیم، محور سوالات ما آخرین وضعیت باغ سیب، عدم حضور نمایندگان شورای شهر کرج در شورای عالی استانها و بالاخره بحث ورزش و راه اندازی تیم فوتبال برای کرج که البته محمود دادگو معتقد است که اولا سایپا البرز باید به سایپا کرج تبدیل شود ضمن آنکه از استعدادها و پتانسیل های کرجی بیشتر بهره مند شود.

اسماعیل حیدرپور- خبرگزاری خبرآنلاین- البرز:


رفع مشکلات باغ سیب از جمله مسائل بسیار مهم برای کلانشهر کرج می باشد، شما چه اقداماتی در این زمینه انجام داده اید؟
 تقریبا همیشه پیگیر مسائل باغ سیب هستیم، آخرین اتفاقاتی که با آن روبرو هستیم احداث پیاده رو خاکی است که در حاشیه باغ برای شهروندان تعبیه شده، از طرفی شورای عالی شهرسازی و معماری که با حضور وزیر محترم تشکیل شد، مقرر شد سه پیشنهاد نهایی شده به اجرا گذاشته شود اول اینکه درخواست از مقام معظم رهبری برای اینکه باغ سیب به شهروندان کرجی هدیه شود که البته پیگیر این موضوع هستیم، دوم، توافقات ما در آن جلسه به تصویب برسد، سوم، دولت شرایطی فراهم کند که کسی نتواند مالکیت را در اختیار بگیرد و در واقع باغ سیب به یک پارک ملی تبدیل شود
هفته قبل گفتگویی با دکتر مریم درهم بخش، عضو شورای شهر نظرآباد و عضو شورای عالی استانها که نماینده شورای عالی استانها در کمیسیون بهداشت مجلس نیز بود انجام دادیم. ایشان عدم حضور اعضای شورای شهر کرج در شورای عالی استانها خبر داد و تاکید داشت اعضای شورای شهر کرج می بایستی در شورای عالی استان حضور داشته باشند، نظر شما به عنوان رئیس شورای شهر کرج در این مورد چیست؟
  اینکه اعضای شورای شهر کرج در شورای عالی استان عضویت ندارند باید ریشه یابی شود که مشکل از کجاست، اینکه تقصیر خود ما و دوستان در شورای شهر کرج بوده یا اینکه علت دیگری دارد؟ ولی به طور حتم شورای شهر کرج به عنوان شورای مرکز استان می تواند در تصمیم گیریهای استان تاثیرگذار باشد و حیف است که همکاران ما در شورای شهر کرج در شورای عالی استان حضور نداشته باشند. البته موضوعی که قابل بحث است، به عملکرد این شوراها بر می گردد که آنان بتوانند تصدی گری دولت را در شوراها کم کنند. بنده صراحتا می گویم که دولت باید تصدی گری خود را از شوراها بردارد و سوال اینجاست، اگر شورای عالی استانها نتوانسته تصدی گری دولت را از شوراها بردارد، حتما یک جای کار این شوراها نقص دارد، چطور بعد از چهارده سال شورای عالی استانها نتوانسته تصدی گری دولت را از شوراها به حداقل برسانند و به عقیده من این موضوع باید آسیب شناسی شود.
باز هم من تاکید می کنم حضور برخی از اعضای شورای شهر کرج به عنوان مرکز استان در شورای عالی استان یک امر ضروری است انشااله با رایزنی هایی که انجام خواهد شد سعی می کنیم نمایندگانی در این شورا داشته باشیم.

 در بحث ورزش و به ویژه فوتبال شورای شهر کرج چه برنامه هایی را دارد؟
 شهرداری به واسطه ماهیت کاری که دارد بیشتر در بحث ورزش همگانی حضور پررنگی در ورزش شهر دارد، اگرچه بنده شخصا علاقه وافری به فوتبال دارم و حتی در زمان حضور آقای مصطفوی در فدراسیون فوتبال دستی بر آتش داشتم اما معتقدم در شرایط فعلی ورود شهرداری به باشگاه داری حرفه ای به ویژه به فوتبال چندان کارشناسی نیست ما در کرج تیم سایپا را در لیگ برتر داریم که همه چیز فوتبال ما را تحت الشعاع خود قرار داده، اگرچه من با شیوه باشگاه داری سایپا مخالفم چرا که معتقدم وقتی که شهر کرج به این باشگاه خدماتی مثل استادیوم، هتل و در بحث فرهنگی و ماهیتی حمایت مردم شهر کرج را دارد اول از همه اسم سایپا البرز باید به سایپا کرج تبدیل شود، مگر می شود اسم تراکتورسازی تبریز را به تراکتورسازی آذربایجان شرقی تغییر داد. به جز این مورد، معتقدم سرمایه ها و استعدادهای کرج با بودن این تیم در لیگ برتر هدر می رود. اگر سایپا در کرج نبود ، فصل قبل با مصوبه فدراسیون فوتبال کرج صاحب یک امتیاز رایگان در لیگ دسته دوم کشور می شد اما حضور تیم سایپا مانع از آن شد که کرج بتواند از این امتیاز بهره مند شود در حالی که اگر ما صاحب امتیاز یک تیم لیگ دسته دو کشور می شدیم با برنامه ریزی ، مدیریت و هزینه مناسب می توانستیم آن تیم را به لیگ یک بیاوریم و تمام استعدادهای شهر در آن تیم متمرکز می شدند و فوتبال ما خروجی مناسبی داشت، سایپا در شرایط فعلی از بازیکنان غیر کرجی در تیمش استفاده می کند، سوال من اینجاست بازیکنان مستعد کرج باید در کدام تیم ها مشغول فعالیت شوند؟

 پس برنامه ای برای ورود به فوتبال ندارید؟
 کمک های مالی ما در غالب کمک به ورزش همگانی و محلات و تجهیز زیرساخت ها و سالن های ورزشی در شهر کرج تزریق است تا حداقل از نظر امکانات به شرایط مطلوبی برسیم، در بحث فوتبال بعید است که در آینده نزدیک به این ورزش ورود کنیم.

 از جلسه خود با افتخاری رئیس کمیته فوتسال بگویید؟
 افتخاری از دوستان بنده است که من افتخار آشنایی با ایشان را از سال های قبل دارم، در زمانی که داریوش مصطفوی مسئولیت فوتبال کشور را برعهده داشت و کرج با تیم بهمن با مدیریت مداح، در بالاترین سطح فوتبال کشور حضور داشت. ما امروز جلسه خوبی با رئیس کمیته فوتسال داشتیم و انشااله درصدد هستیم تا مشکلات تیم مقاومت در لیگ برتر به حداقل برسد.

 

_
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =