۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

مهر نوشت:

با تصویب شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیت های بازدید از برج میلاد تهران که از سال ۸۷ تاکنون تغییری نداشته است ۳۰ درصد افزایش یافت.

بررسی لایحه «تعیین قیمت بلیت بازدید از برج میلاد تهران» دومین دستور جلسه امروز یک شنبه ششم اردیبهشت ماه سال ۹۴ بود که با بررسی و رأی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

براساس این مصوبه نرخ بلیت های بازدید از برج میلاد تهران برای سال جاری به میزان ۳۰ درصد افزایش می یابد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا که به عنوان کمیسیون اصلی این لایحه را مورد بررسی قرار داده بود در تشریح این لایحه به سابقه تصویب طرح و ساخت آن اشاره کرد و گفت: هر چند در طرح اقتصادی اولیه، این برج درآمدزا تعریف شده بود ولی درآمد آن در حال حاضر سالانه ۲۴ میلیارد تومان است و شهرداری نیز سالانه در حدود ۳۰ میلیارد تومان در ردیف های جاری و عمرانی به آن کمک می کند.

وی درادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ گذاری اولیه در سال۸۷ انجام شد و تاکنون هیچ افزایشی برای آن در نظر گرفته نشده است بررسی این لایحه در دستور کار قرار گرفت.

دبیر درخصوص موضوعات مطرح شده در لایحه تصریح کرد: شهرداری تقاضای افزایش در حدود ۵۰ درصدی را داشت که این میزان با تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به ۲۰ درصد کاهش یافت همچنین از این پس بازدید کنندگان خارجی می توانند با استفاده از دلار، پول بلیت بازدید را بپردازند.

وی تاکید کرد: بررسی برج های مختلف جهان نشان می دهد که نرخ های در نظر گرفته شده برای برج میلاد تهران در مقایسه با سایر برج های جهان بسیار اندک است.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: تمامی برج های جهان با عنوان شهرهایشان شناخته می شوند و مناسب است که برج میلاد نیز با عنوان برج میلاد تهران شناخته شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قیمت گذاری سال ۸۷ نخستین قیمت گذاری برای بازدید از برج بوده است پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی را در این خصوص ارائه کرد.

اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برج میلاد تهران جایگاه ویژه ای دارد و در حقیقت برای کارهای عمومی طراحی نشده است بر همین اساس باید خدماتی در آن ارائه شود که امکان ارائه آن در سایر نقاط نیست.

وی تاکید کرد: این برج باید به صورت خودگردان اداره شود این در حالی است که با نرخ های کنونی تحقق این موضوع امکان پذیر نیست و در نتیجه باید نرخ ها با افزایش به قیمتی مناسب برسند.

رئیس کمیته عمران شورا خاطر نشان کرد: البته در این افزایش قیمت باید تخفیف های لازم برای اقشار خاص همچون دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داده شود که سطح برج میلاد تهران به یک سالن عمومی تنزل پیدا کند.

مجتبی شاکری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران به تشخص دهی به برج میلاد تهران تاکید کرد و گفت: باید آئین نامه ای با هدف حفظ تشخص برج میلاد تدوین شود.

وی استفاده از برج میلاد را برای دو گروه دانست و گفت: آنچه درخصوص بازدیدهای عمومی است باید ۳۰ درصد افزایش یابد و آنچه برای برنامه های دیگر در نظر گرفته می شود باید ضمن رعایت آئین نامه با نرخی منطقی در نظر گرفته شود.

هادی ساعی نیز با تائید افزایش ۳۰ درصدی نرخ ها گفت: در حدود ۷ سال است که این نرخ ها افزایش نیافته و در مقایسه با سایر برج های دنیا نیز نرخ بسیار اندکی دارد و پیشنهاد می شود ضمن افزایش ۳۰ درصدی، دست مدیریت برج میلاد را در ارائه تخفیف به اقشار ضعیف تر باز بگذاریم.

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی نرخ ها گفت: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که برج زنده نگه داشته شود و روز به روز تغییرات لازم در آن با هدف اوقات فراغت و تفریح مردم و ورود گردشگران خارجی و همچنین ارائه برنامه های فرهنگی تأثیر گذار ایجاد شود. اگر این برج خودکفا نشود از بین خواهد رفت.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم درخصوص ساخت مسجد برج میلاد تهران تاکید کرد و گفت: در حال حاضر گودبرداری انجام شده است و امیدواریم با ساخت هرچه سریعتر تبدیل به یک المان مذهبی در کنار سایر المان های به روز در برج میلاد تهران تبدیل شود.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • o A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    86 0
    این همه نوشتین نگفتین اصن چقد هس که 30زیاد شد
  • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    61 0
    بنام خدا چرا بیان نشده که قیمت بلیط آن چقدر بوده و پس از افزایش چقدر شده است؟
  • جعفر A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    65 0
    سلام . برای ما که تو شهرستانیم آخرش هم ذکر نکردید که بلیط الان چنده
  • حمید IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    48 23
    خدایی زور نداره حقوق کارمندان 18 در صد افزایش یافته و بعد همه چیز 30 درصد گرون شده واقعا آقای روحانی اینگونه به فکر رای دهندگانت هستی
    • جیم جارموش A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
      45 14
      اون موقعی که رییس پاک دست ترین دولت پراید 6 میلیونی رو کرد 22 میلیون کجا بودی از این متلک ها بندازی ؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    44 2
    در این کشور تنها چیزی که نه تنها گرون نمیشه بلکه روز به روز هم ارزانتر میشه جون آدمهاست.
  • جبار SE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    20 1
    18,900 تومان
  • تهرانی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    46 0
    من که تهرانم تاحالا نرفتم