عضو شورای اسلامی شهر تهران با ابراز گلایه از سخنان یکی از مسئولان شهرداری پیرامون یکی از اعضای شورا گفت: این ادبیات زیبنده نیست کما اینکه حق نمایندگی اعضای شورا نیز به جا آورده نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ احمد مسجد جامعی در یکصد و چهل وهفتمین جلسه شورا با اشاره به فوت مرحوم رمضان زاده شیرازی گفت: این مرحوم رییس اتحادیه ناشران تهران بوده که در تدوین قوانین نشر در شورای سوم حضوری فعال و تاثیر گذار داشت.

مسجد جامعی در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان شهرداری تهران پیرامون یکی از اعضای شورا گفت: ما اعضای شورا نمایندگان مردم هستیم و نمایندگان هم حقوقی دارند. حق نمایندگی یکی از حقوق ما است و این موضوع را به ویژه در مسئله شورایاری ها مطرح کردیم.

وی ادامه داد: برخی از دوستان تجربه حضور در مجلس شورای اسلامی را دارند و برخی هم مانند من تجربه کار اجرایی که نیاز به ارتباط با مجلس داشت را دارند. دوستان می دانند گرچه اختلاف نظر های جدی هم به وجود می آمد اما همیشه یک حد و حدودی از جانب دستگاه اجرایی نسبت به دستگاه ناظر رعایت می شد.

مسجد جامعی گفت: در جلسه گذشته آقای حافظی مطلبی را مطرح کردند راجع به قطع درختان که دوستان شهرداری در همان جلسه پاسخ این موضوع را دادند اما در اقدامی خارج از قاعده و با ادبیاتی خارج از شان، یکی از مسئولان شهرداری این موضوع را در رسانه ها مطرح کردند.

وی تاکید کرد: شورای شهر باید نسبت به این گونه پاسخ گویی ها عکس العمل نشان دهد.

مسجد جامعی خطاب به طلایی که در این هنگام ریاست جلسه را عهده دار بود گفت: اگر این رویه و این ادبیات باب شود ریاست و هیات رییسه هم در آینده مصون نخواهید بود و این نه به نفع شهر ، نه شهروندان و نه شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه بگوییم یک نماینده در فکر و گفتارش دچار فساد است یا نحله فکری او مطرود می باشد بی انصافی در حد غایت است و به هیچ عنوان این ادبیات پسندیده نخواهد بود.

مسجد جامعی ادامه داد: حق نمایندگی ایجاب می کند وی نسبت به یک موضوع تذکر داشته باشد که اگر هم تذکر غلطی باشد جز حق نمایندگی وی است و پاسخ آن باید در چهارچوب شان شورا باشد.

مسجد جامعی گفت: سخنان این مسئول حیثیت شورا را نیز هدف قرار داده همچنان که گفته است "این یک نمایش سیاسی است" به واقع این چه نوع ادبیاتی است !من می خواهم که از حیثیت شورا دفاع شود.

در ادامه جلسه اعضای شورا نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند همچنانکه علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: امیدوارم دوستان شهرداری توضیحات معقول داشته باشند اما باید توجه داشت حفظ کیان شورا برای ما دارای اولویت و اهمیت است. من شاید در برخی موضوعات با آقای حافظی اختلاف نظر و سلیقه داشته باشم اما باید بگویم این موضوع مرتبط با کیان شورا است و حفظ آن برای ما اهمیت ویژه دارد.

مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران که در این هنگام ریاست جلسه را بر عهده داشت نیز گفت: این ادبیات شایسته و مناسب نمایندگان مردم نیست و کسی که این ادبیات را به زبان آورده صلاحیت مدیریت را ندارد. من از کمیسیون حقوقی و نظارت می خواهم این موضوع را پیگیری کنند.

ابوالفضل قناعتی نیز گفت: اگر این سخنان از زبان این مسئول گفته شده باشد باید او را عزل کرد.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید ح A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    17 1
    هرچه سریعتر اقدام کنید تا ببینم چقدر از کیان شورا حفاظت می شود.