وزیر آموزش و پرورش در همایش هفته سلامت به اقدامات این وزارتخانه در حوزه ارتقاء سلامت دانش آموزان و فرهنگیان توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت : تامین و حفظ سلامت مهمترین و اساسی ترین وظیفه هر دولتی است و تمام کشورها برای رسیدن به سلامت به تمام گروههای سنی توجه دارند و از این رو برنامه هایی برای سلامت دانش آموزان هم دارند.

او با بیان اینکه در برنامه تحول بنیادین هم که 6 ساحت تربیتی دارد به سلامت دانش آموزان که آینده کشور را میسازند اهمیت داده شده است ادامه داد: کودکان و نوجوانان آیند ه سازان کشورند و توجه به سلامت جسمی و روانی آنها تضمین کننده سلامت حال و آینده کشور است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر فرهنگ سالم زیستن را در این دوران نهاينه کنیم سلامت جامعه خودش درست مي شود و اگر دانش آموزان رفتار تغذیه ای درست را بیاموزند به دیگران هم آموزش،مي دهند.

او وجود 13.5 میلیون دانش آموز را فرصت طلایی برای آموزش تغذیه سالم دانست و گفت:سال قبل در این راستا تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت امضا شد.

اوافزایش مفاهیم بهداشتی در کتب درسی و استفاده از منابع کمک آموزشی برای ارتقا سطح سواد دانش آموزان، تشکیل سفيران سلامت در 10 درصد مدارس برای انتقال مفاهیم سلامت ، تهیه و ابلاغ دستورالعمل پایگاه سلامت در مدارس که همان بوفه ها هستند را ازجمله این برنامه ها دانست.

فانی گفت: برنامه سلامت نوجوانی با ارتقا بهداشت دوران بلوغ، راه اندازی طرح ارتقا سلامت دهان و دندان در دوران ابتدایی، برگزاری کمپین آموزشی با موضوع سلامت و خودمراقبتي در 50 هزار مدرسه ابتدایی و اول متوسطه و برگزاری المپیاد ورزشی با حضور 3 و نیم میلیون دانش آموز برای تامین سلامت جسمی و روحی،دانش آموزان هم از برنام های ما در این تفاهم نامه بود.

او در ادامه درج واحد درسی بهداشت و سلامت مدارس در برنامه درسی تمام رشته ها دانشگاه فرهنگیان ،اجرای برنامه مکمل آهن یاری در میان 2 میلیون و 250 هزار دختر دوم متوسطه و ویتامین D در میان یک میلیون دانش آموز در 15 استان و معاینه دانش آموزان در طرح تدوین شناسنامه الکترونیک سلامت و برگزاری دوره های ضمن خدمت با موضوع ارتقا زندگی سالم و پیشگیذی از بیماری های غیرواگیردار در میان فرهنگیان را در ادامه از مفاد این تفاهم نامه ها دانست.
46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    1 0
    وظيفه دولت است تغذيه سالم دانش آموزان را فراهم نمايد
  • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    یک لیوان شیر نتونستید دست دانش آموز بدهیدشش ساحت تربیتی پیش کشتون