ایسنا نوشت:

در حالی که منابع مخالف سوری فاش کردند حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع نظام سوریه و حزب‌الله لبنان در القلمون با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته، تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد حزب‌الله به این حملات پاسخ دهد.

 منابع مخالف سوری به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کردند که بمباران مواضع نظام سوریه و حزب‌الله لبنان در منطقه "القلمون" از سوی اسرائیل با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت و دلیل آن ایجاد تغییر در معاله کنونی است و احتمالا در چارچوب تلاش‌ها برای وادار کردن نظام سوریه جهت شرکت در ژنو 3 گنجانده می‌شوند.

منابع مخالف سوری به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کردند که حزب‌الله لبنان احتمالا به این حملات پاسخ خواهد داد.

این منابع اعلام کردند که تیپ 155 ارتش سوریه متخصص در استفاده از موشک‌های نوع "اسکاد" است که می‌تواند تمامی شهرهای سوریه را هدف قرار دهد و این مساله به این معناست که دلایل مشخصی برای هدف قرار دادن آن وجود دارد.

در همین راستا شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از فرمانده نیروی هوایی این رژیم با طرح این ادعا که "مبارزه با روند عملیات قاچاق سلاح برای حزب‌الله ادامه دارد" اعلام کرد نهادهای امنیتی اسرائیل وقوع این حمله را به صورت رسمی تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

شبکه دو تلویزیون اسرائیل گزارش داد: پیش بینی‌ می‌شود حزب‌الله به حمله اخیر با هدف قرار دادن مواضع نیروهای اسرائیل در منطقه "جبل دوف" یا بلندی‌های جولان واکنش نشان دهد اما اسرائیل نیز منتظر است تا ببیند طرف مقابل چگونه پاسخ خواهد داد.

این شبکه اعلام کرد: سوریه و حزب‌الله همچنان در خصوص این حمله سکوت اختیار کرده‌اند و ارتش اسرائیل در حال حاضر با معادله جدیدی در شمال یعنی واکنش حزب‌الله از طرف سوریه از یک سو و از طرف لبنان از سوی دیگر مواجه است اما حزب‌الله فورا واکنش نشان نخواهد داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =