کروش در تیم ملی ماندنی شد و حالا دیگر کسی برای برکنار کردن او تلاش نمی کند.

سهیل حاجی میرخمسه / وزارت ورزش امروز درمورد قرارداد کارلوس کروش حکم حکومتی داد! حسنی خو نماینده وزارت ورزش در مذاکره با کارلوس کروش، به محض اینکه پایش را از جلسه بیرون گذاشت، حرفی زد که معنای آن ماندن کروش در ایران بود: «بر اساس تفاهمی که انجام شد، قرار شد کروش کارش را در تیم ملی دنبال کند و به تفاهمی سه جانبه مابین سرمربی تیم ملی، رییس فدراسیون و وزارت ورزش رسیدیم. اگر بخواهیم به موفقیت برسیم نمی‌توانیم در فدراسیون دو صدا داشته باشیم. اگر هم کسی تمایل ندارد می‌تواند از فدراسیون فوتبال برود چرا که وزارت به این نتیجه رسیده است که کروش کارش را با تیم ملی دنبال کند.»
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسنی خو با این جملات آب پاکی را روی دست منتقدان کارلوس کروش ریخت؛ منتقدانی که عده ای از آن ها با کروش اختلافات دیرینه داشته اند و عده ای هم به شکل عجیبی اخیرا منتقد او شده بودند. یکی از قدیمی ترین منتقدان کروش، امیر قلعه نویی بوده؛ کسی که همیشه فکر می کرده اگر کروش برود، خودش سرمربی تیم ملی می شود. اختلافات قلعه نویی با سرمربی پرتغالی تیم ملی هم موضوع جدیدی نیست و او هر چند وقت یک بار مصاحبه ای علیه کروش انجام می دهد.
حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس هم منتقد کروش بود. او البته خودش را جانشین کروش نمی دانست اما یک بار انتقادات تندی از کروش کرد که از شانس بدش، پرسپولیس از آن به بعد در سراشیبی افتاد و آن قدر بد نتیجه گرفت که از پرسپولیس اخراج شد. محمد مایلی کهن هم از منتقدان قدیمی کارلوس است. در روزهایی که انتقاد از لباس های تیم ملی شروع شد، مایلی کهن از کروش انتقاد کرد و حتی می گفت فدراسیون نباید او را به جام جهانی ببرد.مایلی کهن الان هم منتقد کروش است.
خداداد عزیزی و احمدرضا عابدزاده دو چهره جدیدی هستند که به صف منتقدان کروش پیوسته اند. انتقاد آن ها از سرمربی تیم ملی، در روزهایی شدت گرفت که بحث برکناری کروش مطرح بود. خداداد پیش از این چند بار در حمایت از کروش مصاحبه کرده بود اما حالا منتقد این مربی شده که به نظر می رسد او وارد یک بازی شده بود و با ماندنی شدن کروش، خداداد این بازی را باخت. همان طور که عابدزاده هم وارد این بازی شد و آن را باخت.
اما منتقد اصلی و قدرتمند کارلوس کروش در یک ماه گذشته، علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال بوده است. اسدی زمانی وارد فدراسیون فوتبال شد که کفاشیان به خاطر اختلافات با وزیر ورزش و تحت فشار قرار گرفتن از نظر مالی، مجبور بود به وزارتخانه امتیاز بدهد تا امتیاز بگیرد. برداشت جامعه فوتبال از نحوه ورود اسدی به فدراسیون این بود که اسدی همان امتیازی است که فدراسیون باید به وزارت ورزش می داد. نبی صندلی اش را به اسدی داد تا تعامل وزارت ورزش و فدراسیون بیشتر شود؛ اما نتیجه این تغییرات، ناگهان توی ذوق زد!
یکی از اولین فعالیت هایی که اسدی در فدراسیون فوتبال انجام داد، حضور در جلسه ای با کارلوس کروش بود. پس از این جلسه کروش با عصبانیت مقابل خبرنگاران نشست و درباره نتیجه جلسه گفت: «من در این جلسه شوکه شدم. قرار بود اسدی در این جلسه به من معارفه شود اما با وجود احترامی که برای آن ها قائل هستم نمی توانم موافق حرف های آن ها باشم. از نظر اسدی، من به حداقل استانداردها هم نرسیده ام! او اعتقاد داشت که من از نظر بازیکنان جوان و آموزش مربیان هم کاری نکرده ام. تفاوت هایا اساسی بین دیدگاه من و دبیرکل وجود دارد چراکه از نظر او من به حداقل استانداردهای او نمی رسیدم. دبیرکل در جلسه اول مدام به کلمه ما اشاره می کرد که نمی دانم این ما چه افرادی هستند. می گفت می توانیم یک مربی دیگر را بیاوریم که این حرف برای ما ناراحت کننده بود و فکر می کنم این کلمه ما اشاره به افراد تحصیل کرده بود. نمی دانم او با آن شفافیتی که در کلامش داشت نماینده فدراسیون بود یا هیات رئیسه. اما از ما رضایت نداشت. البته گفت که الان احمقانه و غیر منطقی است که بخواهیم شما را عوض کنیم. به نظر می رسید دبیرکل و افرادی که او نماینده شان است جزو 12 درصدی هستند که در برنامه نود از عملکرد من رضایت نداشتند. برعکس 88 درصدی که از من راضی بودند.»
صحبت های کروش نشان می داد که اسدی زیاد هم موافق ماندن کروش نیست. حالا هم به نظر می رسد منظور حسنی خو از صحبت های امروز، خود اسدی است. حسنی خو گفته هر کسی تمایل ندارد کروش بماند، باید از فدراسیون برود و با این حساب می توان این طور برداشت کرد که منظور او دبیرکل فدراسیون فوتبال است. با این اتفاق، اسدی هم مجبور است از مواضع خود کوتاه بیاید و دیگر نمی تواند مخالفت خود با کروش را علنی کند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    2 0
    همه اونهایی که منتقد هستند دلشون برای تیم ملی نسوخته بلکه دنبال گرفتن یک مقام و منسب هستند و یادتون که درخشان یکی از منتقدهای دایی بود و اخرش را هم که می دونید
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    اهای شمایی که منتقد کارلوس هستید برید یه سر به سوابق خودتون بزنید بد نیست
  • ایرانی A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    همینه...یکی باید به این قائله پایان میداد...خدارو. شکر...امیدوارم دوستان دیگه دست از تخریب بردارند و همه جوره پشت تیم ملی باشن.
    • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      1 0
      خدا پدر و مادر حسنی خو رو بیامرزه واقعا که باعث شد حداقل یه تصمیمی گرفته بشه.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      الان چون به نفعمون هست، دخالت سیاست در ورزش احتمالا هیچ ایرادی نداره.
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    طبق تحلیل شما هرکس مخالف کروش هست حتما دنبال منفعت شخصی خودش هست و هرکس موافق کروش باشه، دلش برای فوتبال این مملکت میسوزه. در حالی که تو هر دو دسته افرادی هستند که در طبقه بندی شما نمی گنجند. دیدن اونها سخت نیست، همین دوروبر خودمون و خودتونند
    • بی نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      0 0
      موافقم به شدت خیلی خوبه که کی روش میمونه اما این متن بی اندازه ضعیف بود. بی نهایت بد.....
  • آرمان A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    اینستاگرام ریس جمهور کار خودش را کرد روحانی مچکریم
  • محسن A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    آخی راحت شدیم خدایا شکرت
  • بی نام US ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    قلعه مافيا . مايلي ايستگاه سقوط به دسته يكم عابد زاده دعوا راه انداز خداداد از هر طرف بادش بياد ...عجب فوتبالي شده .
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    تبریک، کروش آنلاین
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    اسدیرو باید انداخت بیرون از فدراسیون
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    اسدی تمام سعیش رو کرد تا کیروش نباشه،حالا کیروش هست و اسدی باید به فکر یه سمت دیگه باشه
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    آقایان دست از این مسخره بازی ها بردارید زمان مثل باد میگذره سریع برنامه ریزی کنید تا بازی ها
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    خبرآنلاين جان، كيروش موند و خيالت راحت شد ها
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    الان این اسمش دخالت دولت نیست. خیلی هم موچکرند جون به نفعشونه. این است ایرانی جماعت