معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان معتقد است: آمار ازدواج سفید چندان بالا نیست و چندان نگران کننده نیست و امروز دغدغه های دیگری برای جوانان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود  گلزاری در نشست خبر خود گفت: در کشورهای اروپایی و آمریکایی به راحتی در مورد ازدواج سفید آمار می دهند اما در کشور ما چنین آماری وجود ندارد و از طرف دیگر آمار ازدواج سفید چندان نگران کننده نیست.

او با بیان اینکه نباید با دادن اطلاعات اشتباه جامعه را نگران کرد ادامه داد: در این زمینه نه کار پژوهشی انجام شده و نه هیچ پایان نامه ای داریم پس نمی توانیم با قاطعیت چیزی بگوییم.

گلزاری گفت: دغدغه ما در حال حاضر افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و بی رغبتی زوجها به فرزند آوری است نه اینکه به این موضوعی بپردازیم که چندان آمار بالایی در کشور ندارد.

او  همچنین درباره بازگشت به زندگی پس از طلاق به خبرآنلاین گفت: یکی از وظایف این معاونت  در حوزه طلاق بازگشت به زندگی گفت، ما مردان مجرد بسیاری داریم که حاضر نیستند با زن مطلقه ازدواج کنند، درحالیکه این اسلامی نیست و در قرآن هم چنین چیزی نداریم.

گلزاری گفت: این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد اما باید در نظر داشت که تا یک سال اول ما توصیه نی کنیم که زنانی که طلاق گرفتند دوباره ازدواج کنند چون با انجام مشاوره امکان بازگشت آنها وجود دارد.

او درباره پوشش بیمه‌ای مشاوره هم گفت: بیمه به مشاوره تعلق نمی‌گیرد. چرا که تعداد جلسات مشاوره به طور کامل مشخص نیست. در این شرایط ما تلاش کردیم با همکاری سازمان روانشناسی و مشاوره، مشاوره قبل از ازدواج را راه‌اندازی کنیم و بر اساس سند ملی مشاوره قبل از ازدواج، این مشاوره حداکثر پنج جلسه وقت می‌گیرد. با توجه به برخورداری از یک سند واحد مشاوران کشور از وحدت رویه برخوردار می‌شوند.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به عملیاتی نشدن ماده 41 برنامه پنجم توسعه تاکید کرد: براساس این ماده دستگاه‌های اجرایی موظف به تخصیص بخشی از بودجه خود برای جوانان هستند اما بسیاری از دستگاه‌ها این کار را انجام نداده‌اند و تنها با سازمان صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه فعالیت‌هایی کرده است. با توجه به آنکه امسال آخرین سال اجرای برنامه پنجم توسعه است، انتظار داریم دستگاه‌ها در زمینه اجرایی شدن ماده 41 فعال شوند.

او ادامه داد: در زمینه اجرای ماده 41 در دستگاه‌ها، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان به همه وزارتخانه‌ها نامه نوشتند و این ماده را به آنها یادآوری کردند. ما در شورای معاونان برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور پیدا کردیم و اجرای این ماده از آنان مطالبه کردیم.

گلزاری با اشاره به حذف برخی از کد بودجه‌های جوانان در برنامه ششم توسعه گفت: متاسفانه کد برنامه بودجه مربوط به جوانان به ویژه در زمینه مشارکت‌های اجتماعی حذف شد. ما در این زمینه اعتراض کردیم، نامه نوشتیم و جلساتی را برگزار کرده‌ایم و توجیهات ارائه شده را نپذیرفتیم.

47232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    15 0
    لطفا دولت بسته حمایتی برای ازدواج پسران و دخترانی که سن ازدواج عرفی اونا گذشته در نظر بگیره تا با ازدواج این قشر مشکلی از مشکلات آینده جامعه حل بشه,
  • بی نام US ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    2 0
    مگه میشه آمار ازدواج سفید رو گرفت؟