مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران: با توجه به توافق نامه لوزان، اتاق تهران برای انجام مذاکرات اقتصادی پس از لغو کامل تحریم ها مرکزی را راه اندازی می کند.

مسعود خوانساري صبح امروز در گفت و گو با خبرگزاري خبرآنلاين گفت: خوشبختانه توافق نامه لوزان و بحث لغو تحریم ها موجب شده تا امیدهای تازه ای برای جذب سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران ایجاد شود.  بسیار کلیدی این است که برای جذب سرمایه گذاران خارجی، بخش خصوصی می تواند موثرتر و مفیدتر از دولت عمل کند. طرف های خارجی برای حضور در بازار ایران اشتیاق بسیار بالایی دارند. در این دوره زمان بخش خصوصی کشور و اتاق ها می توانند با آغاز دوره تازه​ای از مذاکرات، گفت و گوها و تلاش ها سرمایه گذاران خارجی را جذب اقتصاد کشور کنند.

وي بيان داشت: بخش خصوصی کشور همچنین در جریان مذاکرات اقتصادی نیز می تواند بسیار موثر و فعال عمل کند. پس از تصویب لغو تحریم های ایران در سازمان ملل، اولین قدم ها برای لغو تحریم های مختلف از اقتصاد کشور برداشته می شود. اما لغو تحریم ها به همین سادگی نیست. تیم​های مذاکره کننده حرفه​ای اقتصادی باید وارد گفت و گو با موسسات مالی، بانک ها، بیمه و...تمامی نهادهای اقتصادی شوند که طی این سال ها اقدام به تحریم ایران کرده بودند.

وي ادامه داد: این مذاکرات بسیار پیچیده و زمان براست. بنابراین بخش خصوصی کشور باید در این شرایط به صورت مستقیم و کاملا با رعایت استانداردهای حرفه ای به کمک دولت بیاید تا مذاکرات اقتصادی برای لغو تحریم های اقتصادی با سرعت پیش برود. اتاق هم در همین راستا بخش مشاوره ای فعالی را برای کمک به دولت در راستای انجام مذاکرات اقتصادی تاسیس می کند. این بخش مشاوره ای خبرگان بانکی،صنعتی، مالی واقتصادی را به عنوان تیم مشاوری قوی در کنار مذاکره کنندگان دولتی قرار می دهد تا فرآیند رفع تحریم ها سرعت بیشتری به خود بگیرد. بنابراین همزمان دو رسالت تازه روی دوش ما قرار می گیرد. باید سرمایه گذاران خارجی را با حفظ منافع ملی وارد کشور کنیم. دوما در جریان مذاکرات اقتصادی، مشاوری قوی و حتی پیش برنده و گفت و گوکننده ای حرفه ای در کنار دولت باشیم.

  وي همچين تاکيد کرد: همگی ما باید از بدنه بخش خصوصی کشور قدردان باشیم که با حضور حداکثری و فراگیر خود، خاطره درخشان از مشارکت در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را در ذهن اقتصاد ایران ثبت کردند. پیش از این نمونه نزدیک به چنین مشارکت جمعی تنها در دوران رونق درآمدهای نفتی در دهه 50 رخ داده بود ولی این بار بخش خصوصی کشور با وجود سایه سنگین رکود اقتصادی نشان داد که با مشارکت در انتخابات اتاق قصد دارد در فرآیند خروج از رکود و رسیدن به رونق نقشی اثرگذار داشته باشد.

وي بيان داشت: به همگی رای دهندگان و اعضای بخش خصوصی با نهایت صداقت عرض می​کنم که رسالت اصلی ما تلاش برای مشارکت بیشتر در انتخابات اتاق بود و به لطف خداوند و یاری بخش خصوصی چنین هدفی به سرانجام رسید. همچنین لازم می دانم که از مسولان انجمن عالی نظارت برانتخابات اتاق نیز به جهت فعالیت هایشان برای برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از شائبه تشکر و قدردانی کنم.

او ادامه داد: همه ما در جريان برگزاري انتخابات اتاق تهران در مورد وضعيت تشکل ها و صنوف مختلف موضوعاتي را مطرح کرده بوديم. بنابراين اکنون بايد با تلاشي بيشتر در جهت رفع مشکلات تشکل هاي کشور گام برداريم.

وي ادامه داد: ما به عنوان نمايندگان بخش خصوصي، امروز همگی زیرسقف پارلمان بخش خصوصی جمع شده ایم تا با اتحاد برای آینده ایران کار کنیم. هدف ما از حضور در اتاق کمک به بدنه اقتصاد کشور است. بنابراین در تعامل با نمایندگان دولت، تلاش می کنیم به عنوان همراهی صادق، خردگرا، معتدل، خیراندیش ولی منتقد در کنار قوه مجریه برای دستیابی به اهداف بزرگ گام برداریم. همراهی ما با دولت از موضع نیازها و خواسته های بخش خصوصی است و امید داریم که دولت محترم نیز همانطور که بارها اعلام کرده برمیثاق خود با بخش خصوصی استوار باقی بماند. ما آمده ایم تا برای اقتصاد کشور کارکنیم. ما نمایندگان بدنه مولد و پویای بخش خصوصی هستیم که به لطف خداوند و اعتماد مردم در این جایگاه قرار گرفته ایم. این صندلی ها در انحصار و متعلق به ما نیست و تنها امنتی در اختیار ماست. بنابراین همگی باید تلاش کنیم تا امانتدارانی شایسته باشیم.

 3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    2 3
    امیدواریم انسانها لایق با مدیریت عالی نیز در اتاق ایران به مسند برسند
  • بازنشسته A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 9
    خوش امدی که دوای هر دردی
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 3
    تبریک و امیدوارم که موفق باشند