۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵

ایسنا نوشت:

 رئیس جمهور پیشین یمن از تمام مردم این کشور خواست تا با یکدیگر آشتی کرده و از خود گذشت نشان دهند و به مذاکرات ملی بازگردند.

به گزارش سایت اینترنتی محیط، علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن در صفحه خود در پایگاه اجتماعی فیس بوک نوشت: از تمامی آحاد پایدار و صبور ملت یمن خواسته می‌شود تا با یکدیگر آشتی کرده و گذشت نشان دهند و به مذاکرات یمنی - یمنی بازگردند.

وی افزود: این درخواست به تمامی طرف‌های درگیر در تمامی استان‌ها است تا این درگیری‌ها را متوقف ساخته و به مذاکرات در استان‌ها بازگردند و تمامی اسیران و ربوده شدگان را آزاد کنند.

علی عبدالله صالح با بیان اینکه این دعوت او از تمامی طرف‌ها است، گفت: این دعوت بدون استثنا است و حتی از دشمنانم که از سال 2001 با من مخاصمه دشته‌اند می‌خواهم تا به گفت‌وگو بازگردند و من از همگان به خاطر وطن و به خاطر حفظ خون یمنی‌ها که بدون حق و بدون هیچ دلیلی ریخته شد، خواهم گذشت.

رئیس جمهور پیشین یمن از انصارالله نیز خواست تا قطعنامه‌های شورای امنیت را بپذیرند و آن را در مقابل حملات ائتلاف طوفان قاطع اجرا کنند.

وی افزود: من از انصارالله و حتی از تمامی شبه نظامیان و افراد مسلح وابسته به عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) می‌خواهم تا از تمامی استان‌ها به ویژه استان عدن عقب نشینی کنند.

او از آنها خواست تا کنترل این استان‌ها را تحویل ارتش و نیروهای امنیتی تحت امر مسئولان محلی در تمامی استان‌ها بدهند و مذاکرات یمنی - سعودی تحت نظارت سازمان ملل در ژنو برگزار شود.

در همین حال شبکه المیادین به نقل از بخیتی، یکی از رهبران جنبش انصارالله گزارش داد، این پیامی که علی عبدالله صالح داده است بیانگر باورها و منافع اوست و به انصارالله مربوط نیست.

این رهبر جنبش انصارالله تصریح کرد که این پیام علی عبدالله صالح نشان داد که هیچ ائتلافی میان جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح وجود ندارد.

به گفته بخیتی، اینکه انصار الله در حال حاضر سلاح در اختیار دارند استثنایی و موقت است و در پایان مذاکرات سلاح‌های خود را تحویل خواهند داد.

او افزود:‌ ما درخواست صالح را نمی‌پذیریم چون قطعنامه شورای امنیتی را قبول نداریم چون غیرواقعی و غیرقابل اجراست.

این رهبر انصار الله تصریح کرد که اگر هادی و طرافدارانش را همان اول می‌گرفتیم این جنگ رخ نمی‌داد. ما برادر هادی را آزاد نکرده‌ایم.

این عضو شورای سیاسی انصار الله تاکید کرد که استاندار مأرب و فرماندهان امنیتی این شهر را تقدیم القاعده کردند.

این سخنان علی عبدالله صالح همزمان با این امر مطرح شد که مهلت تعیین شده از سوی شورای امنیت برای جنبش انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح جهت عقب نشینی از مناطق تحت کنترلشان و تحویل سلاح‌هایشان پایان یافت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =