اگر مربی دیگر جای قلعه نویی بود تا حالا دارش نزده بودند؟

امیر قلعه نویی و یک کنفرانس مطبوعاتی دیگر . او عاشق متکلم سخن گفتن است. جایی که می آید حرف هایش را می زند و مطمئن است کسی از او نمی پرسد واقعا این هایی که گفتی عین حقیقت است؟ البته او یک مربی موفق و کارنامه دار است اما همچنان ترجیح می دهد به جای رسیدن به تیمش غرق در حاشیه ها باشد.

آریا صالحی - خبرآنلاین:امیر قلعه نویی باری دیگر به همه تاخت. روی صجبتش این بار باز به خبرنگاران بود و ادعا کرد گروه منتقدانش سبب شدند فوتبال ملی ایران نابود شود چون مدام می پرسند مربیانی چون او چرا میلیاردی می گیرند و عایدی فوتبال مان هیچ است. او فکر می کند اگر بپرسی چرا بیش از 1 میلیون دلار برای بازیکنان خارجی بی کیفیت و بدون حتی 90 دقیقه بازی برای تیم استقلال ، به این تیم آمدند و همگی دیپورت شدند ، یعنی زمینه ساز زوال فوتبال شده ای و ورود بازیکنانی از این دست یا تعطیل شدن پایگاه های استعدادیابی تیم هایی چون استقلال و پرسپولیس برای بی توجهی مربیان شان به تیم های پایه و دادن اوردرهای میلیاردی برای خرید 15 ستاره میلیاردی که همه پول فصل این تیم ها را می خورند به جای استعدادیابی و و جوان سازی کوچکترین سهمی در نابودی این فوتبال نداشته است. این ادبیات مورد علاقه امیر قلعه نویی است که می گوید پول های ناقابلی که می گیرد ، خار چشم شده اند. حالا به کنفرانس روز پنجشنبه قلعه نویی می رسیم. به اینکه «روزنامه نگاران» را عامل اصلی ناکامی فوتبال ایران در آسیا خواند که اگر این طور باشد، وای به حال  تمام فوتبالی ها که ترکیب می چینند، تیم تمرین می دهند و سیستم به کار می گیرند اما روزنامه نگاران با یک مطلب تمام تلاششان را به باد می دهند. از این بحث که بگذریم به یک جمله کلیدی سرمربی استقلال می رسیم، اینکه در میان چشم های گرد شده خبرنگاران، می گوید: «اگر جای برانکو درخشان بود، به آزادی نرسیده دارش می زدند!»

او راست می گوید بزرگی اسم برانکو کمی حمله به او را به تاخیر می اندازد اگرچه همین حالا هم بسیاری از رسانه ها و البته هواداران پرسپولیس از مربی جدیدشان تنها بعد از دو هفته انتقاد می کنند. آن هم مربی مورد علاقه شان که خودشان برای آمدنش درخواست داده اند، نه یکی مثل درخشان که با کودتای سیاسی! روی نیمکت پرسپولیس نشست و علی دایی را حذف کرد.

با این وجود بسیاری از آنها که روزگاری جای قلعه نویی روی نیمکت استقلال نشسته اند الان نظری مشابه با او دارند. همه آنها مدام با خود می گویند اگر امروز جای امیر قلعه نویی هم روی نیمکت استقلال یک مربی دیگر بود تا امروز و اینجای فصل سر جایش نشسته بود؟  یکی مثل مظلومی، کخ، منصور پورحیدری یا هرکس دیگری برای رسیدن به رکورد از دست دادن 13 بازی درحالی که ابتدا پیش افتاده بودند. باخت های متوالی و رسیدن به میانگین زیر یک امتیاز از 8 بازی ؟ آیا در همان ورزشگاه آزادی او را دارش نمی زدند؟ قلعه نویی بی شک خود بهتر از همه می داند که نتایج و کارنامه یک دهه گذشته اش سبب می شود هنوز تیغ انتقادات از او تند نشود و حتی مهمترین منتقدانش هم اصرار داشته باشند تا او یک فصل کامل دیگر را روی نیمکت استقلال بماند. گرچه خودش می داند جای او هرکس دیگری بود امروز به دار آویخته شده بود اما او امیر قلعه نویی است. او با یک کارنامه موفق متعلق به اقلا 2 سال قبل  و البته کلی حرف و حدیث از جنس این هایی که خودش به دیگران نسبت می دهد!

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =