محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یکبار دیگر وزارت ورزش و ارکان تصمیم گیر برای ورزش کشور را برای ضعف شان به باد انتقاد گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ محمد دادکان در گفت و گو با سایت برنامه 90 با انتقاد از شیوه واگذاری استقلال و پرسپولیس و انتقاد از مسئولان وزارت ورزش به این نکته پرداخت که قرار نیست به پرسپولیس بیاید مدیر بشود. او خیلی صریح از وزارت ورزش انتقاد کرد و کفاشیان را هم متهم کرد که برابر فشارهای وزارت ورزش تن به ذلت داده است. او با پذیرش پیشنهادهای وزارت ورزش برای پست های نایب رئیسی و ذبیرکلی فدراسیون از کسانی گذشته که او را به ریاست فدراسیون رساندند و خودش برای ماندن ، رفقایش را فروخته است. بخشی از حرف های دادکان درباره کفاشیان و کارلوس کروش را در ادامه می خوانید:«امثال نبی و آیت اللهی چون خودشان شرایط احراز را ندارند، می گویند حالا من بروم یک کاری کنم و به یکی دیگر رای بدهم و کاری کنم که او هم من را بیاورد. شما نایب رئیسی که تلاش کرد شما رای بیاوری گذاشتی کنار و نایب رئیسی که خودت نمی خواستی آوردی، بعد هم می گویی استقلال فدراسیون؟ دبیرفدراسیون را شما آوردی؟ نایب رئیس خانمها را شما آوردی؟ الان هم همه اینهایی که راجع به آقای کروش می گویند سفت از طرف من بنویس، همه دروغ است. جنگ زرگری بین وزارت و فدراسیون است. هیچ کدامشان کروش را نمی خواهند. به ولله کروش را نمی خواهند. دیگه بالاتر از ولله هست؟»

شما بندهای قرارداد کروش را دیدید؟

شنیدم و همانهایی بود که نوشت شده بود.

خوب تنظیم شده بود؟

نه

بعضی منتقدان می گویند ترکمن چای بود، شما موافقید؟

اصلا همچنین چیزی توی قراردادها نیست. ولی چرا؟ ضعف من باعث می شود همه امتیازها را بدهم.

الان مالیات کروش هم محل بحث است. خیلی بیشتر از آن چیزی است رسانه ها می گویند. جرات نمی کنند رقمش را اعلام کنند. مالیات برانکو در تیم ملی را هم شما می دادید؟

بله فدراسیون فوتبال می داد. البته می توانی قبول نکنی،در تعهداتت است، می بندی مالیات را من می دهم یا نمی دهم

می گویند اداره مالیات گفته قانونی هست ارگانهایی مثل فدراسیون یاباشگاهها مالیات مربی ها را ندهند و خود مربی ها باید پرداخت کنند...

خب قرارداد اینطور بوده که فدراسیون مالیات قرارداد آقای کروش را پرداخت کرده است.یا چک بین راهی داد. مهم این است که مالیات پرداخت شود. حالا مسئولیتش را یکی می پذیرد.

شما با حضور آقای کروش موافقید؟ البته اگر کروش را پکیج ببینیم، در بخش فنی و مدیریتی که البته انتقاد وزارت بیشتر به بخش مدیریتی کروش است یا مسایلی که اسدی دبیرکل فدراسیون به کروش گفته که سرپرست تیم ملی را باید فدراسیون بگذارد یا چه کسانی اطراف تیم ملی باشند را باید فدراسیون تعیین کند و مترجم باشد یا نباشد،مشاورهای کروش باید بروند، اینها درست است؟

اینکه سرپرست بگذارند حق فدراسیون است حق وزارت ورزش نیست. حق فدراسیون فوتبال است اما شما از دبیر فدراسیون این سوال را بپرسید اینی که می گویی حق ماست،حق فدراسیون این بوده که شما از وزارت تحمیل بشوید؟این را هم بگویید، چه اشکالی دارد؟ اما من حرف حقیقت را می پذیرم. حق فدراسیون است که سرپرست بگذارد.ولی حق فدراسیون نیست کمک مربی بگذارد، می تواند پیشنهاد بدهد. سرمربی است که باید انتخاب کند.

شما در کل موافق هستید با حضور آقای کروش؟

 

فنی با حضور کروش موافقم.

با اینکه منتقدانش می گویند در جام ملتها و جام جهانی نتیجه نگرفته ایم؟

نتیجه نگرفته ایم  در جام ملتها و جام جهانی. دوره ما در جام جهانی آلمان ما ۲۵ ام شدیم منفورشدیم من و برانکو، الان ۲۸ ام شدند، آن وقت شدند سپاه ملی. آن محیط جو است که درست می کنند. من می خواهم این سوال را بپرسم. کروش فوتبال را بلد است اما اختیاراتش این نیست.  من همیشه گفته ام. آن موقع که همه ایران دنبال این بودند که کروش را بردارند من گفتم بماند. شما مصاحبه من را بخوان.

بعد از لبنان در مقدماتی جام جهانی؟

زنگ زدم به آقای کفاشیان، داره ضبط می شه شما برو از خودش بپرس.

البته خودش هم تایید کرده بود همان زمان...

گفتم به کفاشیان گول نخوری کروش را برداری، این فشارها همیشه هست، پایش وایستا.و وایساد و موفق شد. کروش خدایی کار بلد است. نظم و دیسیپلین را نه با کلانتری، نه با زور، نه بار جنگ، به تیم داده است.

شما خودتان از کسانی بودید که بازیکن سالاری مبارزه کردید، فکر کنم کروش یک دوجین بازیکن را از تیم به خاطر همین مساله کنار گذاشت...

خدایی اش این کارش درست بود. ولی اختیاراتش خارج از مسایل فنی است. مثلا همین که کروش بگوید سرپرستش کی باشد، یا بازی تدارکاتی جور کند، چون باید پیشنهاد بدهد تا فدراسیون قبول کند. اما اینقدر ما کند ذهن هستیم و فشل عمل کردیم که ایشان فهمیده است شتر را دم کدام خانه بخواباند. همه امتیازات را هم گرفته است ولی حالا وزارت ورزش آمده است که این امتیازات را بگیرد. اصلا به وزارت ورزش ارتباط ندارد. از اختیارات وزارت ورزش نیست. به ولله نه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال کروش ر ا نمی خواهند و دارند با مردم بازی می کنند و جرات این را ندارند که بگویند کروش برود.

کروش به نظر شما می رود یا می ماند؟

به نظر من با شرایطی که هست نباید بماند. برای کی بماند؟ نه وزارت ورزش می خواهدش نه فدراسیون فوتبال، یک موقع برای من تیتر زدند قبل از جام جهانی دوست دارم بروید و در بیاورید. تیتر زدند که تیم ملی باید با مربی ایرانی به جام جهانی برود. دو تا از مربی ها به رئیس جمهور نامه نوشته بودند که تیم دارد بدون مربی ایرانی به جام جهانی می رود. من هم در روزنامه جواب دادم مربی ایرانی سه چهار نفر روی نیمکت است. فرکی سجادی و شاهرخی.ولی تا من هستم برانکو هم هست. بروید تیتر را بخوانید و وایسادم.شما فدراسیون فوتبال نمی خواهی کروش را؟ قشنگ صدایش کن، تمام کن برود پی کارش. این بازیها چیه با وزارت ورزش درست کردی؟

کروش را ممنوع الخروج هم کردند...

اصلا این بازیها یعنی چه؟چرا این همه باعث می شوی ایران در دنیا کوچک شود؟ چرا؟ قشنگ کروش در اتاق، آقا ما شما را نمی خواهیم. خداحافظ.چند وقت است می گویی ما می خواهیم، هیات رئیسه نمی خواهد می خواهد، وزارت می خواهد وزارت نمی خواهد، دارم به شما می گویم ولله نه وزارت ورزش و نه فدراسیون فوتبال کروش را نمی خواهند. حالا کروش چطور می خواهد بماند؟

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    12 1
    آقاي دكتر حرف دل خون ما رو زدي
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    2 1
    اکثر انتقاد هایی که به برانکو و دادکان شد به خاطر دولت جدید وقت بود وگرنه همون فردوسی پور که همه جانبه از برانکو حمایت می کرد نمی گفت خداحافظ برانکو و علی دایی و پشت بندش هم همه رسانه ها و دولت جدید وقت برای مقابله با اون جو رسانه ای دادکان رو برکنار کرد وگرنه به این زودی ایشون برکنار نمی شد
  • امید A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    6 1
    آقای دادکان همه منتظر بازگشت شما هستن.
  • کیومرث IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    9 2
    جناب دادکان خودشما تحمیلی به فدراسیون صفایی نبودید؟جریان مرحوم محراب شاهرخی را یادت هست ؟تو بازیکن با رانت موتلفه وبچه بازاری بودن همراه مایلی به چه حقی سوت را ازمرحوم محراب گرفته و به بازیکن /پروین /دادیدبا بساطش رادرپرسپولیس پهن کند.حالا یادت افتاده ؟مگر تمام ایران برانکو رامیخواست ؟مردم میگفتند یک مربی درجه 3 بلوک شرق رانمی خواهیم تو بااتکا به بازار وسیاست های بازاری یعنی با رانت جلو مردم ایستادی حالا میگی وزارت اسدی رو تحمیل کرده ؟مگر اسدی هم مثه تو فوتبالیست نبوده؟حق نداره دبیر بشه اما نبی رو که تو توی قوطی عطار پیداکردی وسالها بند بازی کرد تحمیلی نمیدونی ؟راست بگو اسدی فوتبالی تره یا نبی که تواوردی ومافیای فوتبال شد؟پس دهن باز نکن .
  • مارشال A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    5 2
    درود بر محمد دادکان. به امید بازگشت دکتر دادکان به فدراسیون فوتبال
  • بی نام US ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    4 1
    آشیخ شیر مادرت حلال ... خوشا آنان که توی این دنیا نام نیک از خودشون به جا میزان ، تا زنده ام به نیکی ازت یاد میکنم
  • محسن RU ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 6
    این چه وضع تنظیم مصاحبه بود؟ واقعا آدم شاخ در می آره که چه کسانی دارند در مطبوعات کار می کنند. البته نه همشون. استاد قندی خدا رحمتت کنه، کاشکی همه روزنامه نگاری نوین استاد قندی را می خواندند.
  • بی نام GB ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    2 2
    آقاى دادكان، يكبار متن مصاحبه خودتان را در بالا خوانده ايد؟ من فكر مى كردم كفاشيان سواد ندارد راستى شما كه همه موارد را راست گفتيد چرا با اين سن يكبار از بازمانده كشته شدگان استاديوم آزادى بعد از بازى ايران با ژاپن عذر خواهى نكرديد. به آنها نگفته ايد به عنوان بالاترين مقام فوتبال به خاطر اين ضايعه استعفا مى دهيد؟ چرا نگفتيد مقام و رياست و سفر جام جهانى به آلمان ماندنى نيست اما كارى كه نكردم در ذهن مردم ايران بعنوان لكه ننگ هميشه بر پيشانى ام خواهد ماند؟ راستى اگر اين اتفاق در ژاپن مى افتاد همتاى شما در آن كشور چه مى كرد؟ اينكه چه كسانى باعث آن فاجعه شدند بسيار مهم است اما شما كجا بوديد و هستيد؟
  • خزاعي IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    2 0
    اينم يكي ديگه از وزارت خونه هاي دولت كه دقيقا ً با عوامل و زير مجموعه اش بر خلاف خواسته مردم عمل مي كنند و چيزي كه اصلا ً برايشان مهم نيست افتخار و اقتدار تيم ملي و حتي باشگاه هاي سرخ و آبي است و مردم كيلويي چند ، چون اينان از يك سري مسائل و .... مي ترسند
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 0
    بعضی از حرفهای دکتر دادگان را قبول دارم همانطور که جناب دادگان زیر مجموعه وزارت ورزش بودند کفاشیان هم به همین شکل عمل کردند بله نبی و آیت الهی و عزیز محمدی و تاج و... والبته ناشی نابود گر ورزش و فوتبال علی آبادی که خیلی دوست داشت که ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده بگیرد که با مخالفت خانواده بزرگ فوتبال و رسانه ها روبرو شد باعث تعلیق فوتبال و در کمال ناباوری دو غیر فوتبالی از سوی همین ناشی معرفی شدند کفاشیان مردودی در دومیدانی و ورزش و شهنازی که شهنازی به دستور ناشی ورزش کنار کشید و یک مردودی در رشته تخصصی خود وارد فوتبال شد دخالت و تحمیل و دستور مقام بالاتر وزیر و ریاست تربیت بدنی بعد از انقلاب هموار و همیشه بوده حتی در زمان دادگان وحید هاشمیان و خداداد و حتی برانکو را
  • آرمان A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 0
    این دادکان واقعا مرده...یه مصابحه زنده تو برنامه شبکه دو کرد که همشون از ترس داشتن میمردن
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    حتما هرکسی باید مالیات بدهد وخودش هم باید بدهد حالا هرکسی دوست دارد می تواند پول به کیروش بدهد وکیروش مالیات را بدهد نه اینکه فدراسیون جای او مالیات بدهد
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    4 2
    کاش بجای شادابیان دادکان رئیس فوتبال ما بود
  • المستور IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 0
    جناب آقای ریس جمهور مگردرکشورقحطالرجال است که مدیریت مخرب ودشمن شادکن گودرزی وتیمش باج میدهیدمگرافکارعمومی وآرای مردمی دردیدگاه شماجای ندارد که شان مردم راباادامه کاروزارت آقای گودرزی وهمراهان دورویش به سقوط ونامیدی میکشید باوجودمدیران کارآمدی چون دادکان .صفایی فرهانی و......کی به نظرخیرخواهان نخبگان ومدیران توجه خواهیدفرموددرچه زمان وچگونه عدم کفایت مدیریتی بایستی برشما اثبات شودحال روزدوباشگاه پرسپولیس واستقلال .رفتارباجایگاه بین المللی فوتبال ایران باسوئ رفتاربامربی
  • اکرم A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 1
    ورزش بیمار ما را فقط دادکان میتونه درمان کنه. راستی خبرآنلاین چرا قسمتهای تاپ مصاحبه را نذاشتی؟؟ ایشون تو مصاحبه ای طولانی که داشته به خیلی از دردهای امروز ورزش ما اشاره می کنه اونوقت شما این چند خط را گذاشتی؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 0
    فقط انتقاد و دیگر هیچ ...
  • بی نام AT ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 0
    حرف حساب مردم رو جیگر فرض کردن
  • سی تی ام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 0
    خب ویراستارتوناگه دارید البته جمله بندی مجدد می کرد جملات محاوره ای جناب دادکان رو راه دوری نمی رفت. عین همون کلماتی که گفته رو نوشتید یاد جزوه های دانشگاه افتادم :
  • نامدار RO ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    2 4
    چرا کیروش بمونه؟بخاطر نتایج درخشانش؟یا دستمزد میلیاردیش؟به هیچ مربی در تاریخ فوتبال ایران 5سال فرصت و اینهمه پول داده نشده که نتیجه اش بشه باخت به تیمهای رده3آسیا
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    2 2
    جای بسی تاسف است. مالیات کی روش حق این ملت است که باید از جیب خودش پرداخت شود نه از جیب دولت فدراسیون
  • بهرام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    6 0
    کاش آدم گذشته خودش و عملکردش را فراموش نکنه، نه شما و نه کفاشیان مناسب پستتون نبودید و نیستید، اگرچه در هر حال عملکرد اقتصادی شما بهتر بوده اما کفاشیان با تمام عیب ها پای یک مربی سرشناس ایستاده نه مربی درجه 3 مثل برانکو که از همه جا اخراج شده و در کشور خودش هم بهش تیم نمیدن و مدت زیادی بیکار بوده. شما و آقای برانکو با باندی کردن تیم ملی و بازی دادن امثال میرزاپور، کاملی، ستار زارع، علوی و سایر دوستان، فوتبال ملی تنی چند از بهترین بازیکنان ایران در آن دوران مثل کریم باقری، خداداد عزیزی، ایمان مبعلی، جواد کاظمیان، رضا عنایتی، فرهاد مجیدی، ... را نابود کردین و با بازی دوستانه با تیمهای اکثرا درجه 2و3 آمار خودتون در برد را بالا بردین. جالب اینکه اکثر اون تیمها هم تیم اصلیشون نبودن
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 1
    خوبه یه نفر پیدا شد حرف راستو بگه
  • علی تبریز IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    پس مالیات کی روش را دادیم و رفت چی شد؟
  • موری IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    من که نفهمیدم چی میگن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    2 4
    جواب سوال آخر آقای دادکان: پول. درسته که فدراسیون و وزارت، کیروش رو نمیخوان ولی کیروش با این شرایط هم مونده چون غیر از اینا هیچ جای دیگه هم نمیخوانش. پس مجبوره به خاطر پول این ذلت رو قبول کنه و با همین شرایط هم کنار بیاد و به زور توی تیم ملی بمونه.
  • محمد بابل A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    دادکان همیشه حرفه حق میزنه این بازیه بین فدراسیون و وزارت ورزش که کروش را نمی خواهند
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    وزارت ورزشی که جای دادکان بود امروز گودرزی نشسته، پس باید هم جای کیروش رو فردی هم وزن گودرزی پرکنه، با این که کیروش رو دوست دارم ولی امیدوارم از ایران بره
  • دایان A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    وجدان بیداری که ... تشکر از شما و 90 و عواملش به خاطر این روشنگری ها و تشکر از آقای دادکان
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    2 0
    باشه شما خوبی
  • کارا A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 1
    برای کفاشیان فقط و فقط حفظ موقعیت خودش مهمه ، حالا با هرکسی کار میکنه و تن به ذلتی میدهد. فوتبال و تیم های ملی را به نابودی کشانده . فقط براش مهم اینه که خودش ریس بمونه. هیچکدام از مریبان تیم ملی را کفاشیان انتخاب نکرده.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    19 3
    دم حاج محمد گرم خداییش کارش درسته
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    چرا انقد پراکنده و غلط حرف زده؟ اشکال از ویرایش خبرآنلاین نیست؟
  • بی نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    11 13
    اگر جواد نکونام رئیس فدراسیون میشد فوتبالمون چه پیشرفتی میکرد
    • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
      0 0
      توهم جرجیس را پیدا کردی
  • اسی A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    3 2
    مدید واقعی به این میگن حرف مرد یکیه احسنت اگر ایشان جای کفاشیان بود امثال گودرزی وخادم و اسدی حتی از صد متری فدراسیون هم نمیتوانستند رد شوند . متاسفانه وزارت ورزش کاری میخواهد با کیروش انجام دهد تا مردم ازش بدش بیاید . باز جای شکرش باقیه که برنامه نود با مجریش توانایش با حمایت مردم از سرمربی تیم ملی قاطع حمایت میکند امیدوارم برنامه های ورزشی شبکه ها حقایق پشت پرده را بدون سانسور به مردم ورزش دوست منعکس کند تا تیر ان افراد به سنگ بخورد