ایرنا نوشت:

گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به عواقب آغاز عملیات نظامی زمینی در یمن به عربستان سعودی و متحدانش هشدار داد.

به گزارش ایتارتاس، گاتیلوف روز پنجشنبه گفت: عملیات زمینی عربستان و متحدانش در یمن عواقب بسیار خطرناکی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این که روسیه مخالف عملیات نظامی زمینی کشورهای عربی متحد عربستان در یمن است، اظهار داشت: عملیات زمینی موجل تشدید بحران یمن می شود.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که کشورش برای حل و فصل سیاسی مساله یمن و آغاز این روند تلاش می کند و به همین دلیل مخالف با عملیات نظامی عربستان و کشورهای متحد آن در یمن است.

گاتیلوف افزود: عملیات نیروهای عربستان و متحدانش مانع یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن می شود به همین دلیل روسیه تلاش های خود را برای متوقف ساختن اقدامات جنگی در یمن و آغاز مذاکرات سیاسی میان طرف های مناقشه متمرکز کرده است.

اگرچه عربستان روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که حملات هوایی به یمن را متوقف کرده است، اما اخبار و گزارش های متعدد حکایت از ادامه این حملات دارد.

به گزارش رسانه های روسی ملک سلمان پادشاه عربستان به فرمانده گارد ملی این کشور دستور آماده شدن برای آغاز عملیات نظامی زمینی در یمن را صادر کرده است.

در جریان 29 روز بمباران هوایی مناطق مختلف یمن، بیش از دو هزار و 600 غیرنظامی از جمله کودکان و زنان این کشور توسط عربستان کشته و نزدیک به چهار هزار نفر دیگر زخمی شدند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =