واحدمرکزی خبر نوشت:

یک سازمان بین المللی فعال در حوزه حقوق زنان، کارزاری را با هدف حمایت از دبیر کلی زن بر سازمان ملل متحد آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، سازمان بین المللی« مساوات هم اکنون» که از سازمان های پیگیر حقوق زنان در شبکه های اجتماعی است از روز چهارشنبه کارزاری را آغاز کرده است که هدف آن پشتیبانی از رهبری زن بر سازمان ملل متحد است.
این کارزار تبلیغاتی در درجه اول سفرای پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را هدف قرار داده است. این کشورها غالبا در تعیین نامزد برای دبیر کلی سازمان ملل متحد نقش اساسی ایفا می کنند.
آنتونیو کرکلند مشاور حقوقی در سازمان «مساوات هم اکنون» در بیانیه ای اعلام کرد:« تعیین دبیر کل سازمان ملل متحد فرصت بزرگی برای نمایش مساوات میان زن و مرد در جهان است... امیدواریم انگیزه های خوبی وجود داشته باشد که این خواسته به مرحله عمل در آید.»
ائتلافی از سازمان ها و مراکز فعال در این زمینه، از جمله سازمان«مساوات هم اکنون»، خواستار تبلیغات گسترده در اینترنت شده اند تا زمینه برای بهبود در نگرش به دبیر کلی زن بر سازمان ملل متحد مهیا شود.
سازمان پیگیری کننده این کارزار از نامزد خاصی حمایت نمی کند اما تلاش می کند فهرستی از زنان برجسته و شایسته را که می توانند برای سمت دبیرکلی نامزد شوند تهیه کند.
از زمان تاسیس سازمان ملل متحد در پیش از 70 سال قبل تاکنون، هیچگاه یک زن به مقام دبیرکلی این سازمان بین المللی نرسیده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =