رئیس جمهور کشورمان که به اندونزی سفر کرده است در دیدار با رئیس جمهور این کشور در بخش اقتصاد و مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند.

به گزارش خبرآنلاین،واحد مرکزی خبر به نقل از  خبرگزاری شین‌هوا از جاکارتا گزارش داد:  دولت های اندونزی و ایران قصد دارند به طور مشترک به تلاش های خود برای مبارزه با تروریسم و افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری شدت ببخشند.

اندی ویدجاجانتو سخنگوی دولت اندونزی اعلام کرد جوکو ویدودو رئیس جمهور این کشور و حسن روحانی همتای ایرانی وی روز پنجشنبه در یک نشست دوجانبه در حاشیه کنفرانس آفریقا-آسیا در جاکارتا دیدار کردند و وعده دادند به طور مشترک به تلاش برای مبارزه با افراط گرایی ادامه دهند.

ویدجاجانتو پس از این نشست اعلام کرد: «باید از طریق همکاری عمیق بین کشورها، با خشونت های انجام شده توسط گروه های تروریستی به اسم مذهب، مبارزه شود».
هم اندونزی هم ایران جمعیت قابل توجهی از مسلمانان را در خود جای داده اند.
اندونزی از سال 2000 یک رشته حملات تروریستی از جمله انفجارهای بالی، انفجار در هتل جی دابلیو ماریوت در جاکارتا و انفجار در سفارت استرالیا را که دهها کشته برجا گذاشته، تجربه کرده است.
به رغم این که اندونزی در سال های اخیر شاهد انفجارهای انتحاری بزرگ نبوده ولی با حملات تروریستی در ابعاد کوچک و خطر نفوذ گروه تندروی داعش مواجه شده است.
در زمینه تجارت، ویدجاجانتو اعلام کرد به تلاش ها برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین این دو کشور که به تازگی کاهش یافته، به شدت نیاز است.

وی افزود: «جریان تجارت دو جانبه این کشورها به تازگی کاهش یافته است. در نتیجه، باید تلاشی توسط این دو کشور برای افزایش حجم مبادلات تجاری انجام شود».

وی گفت سرمایه گذاران ایرانی آماده هستند در زیرساخت ها و بخش انرژی بزرگ ترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا سرمایه گذاری کنند.

وی خاطر نشان شد: «بخش های خصوصی ایران آماده ورود به اندونزی هستند».

اندونزی پیشنهاد داده است سرمایه گذاران خارجی در طرح های نیروگاهی 35 هزار مگاواتی این کشور مشارکت کنند.
ویدودو که در ماه اکتبر سال 2014 به عنوان رئیس جمهور اندونزی به قدرت رسید و قصد دارد زیرساخت های گسترده ای ایجاد کند، رویه سرمایه گذاری در این کشور را به منظور کمک به دستیابی به متوسط رشد اقتصادی بیش از هفت درصد در سال در دوره مسئولیت پنج ساله خود، تسهیل کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =