ایران نوشت:

یک پزشک که در بازار سیاه خرید و فروش نوزادان فعالیت داشت از سوی پلیس مشهد دستگیر شد.

«سمیرا» 20 ساله است. پدرش 14 سال پشت میله‌های زندان بوده و بتازگی آزاد شده است. زن جوان در بیان قصه تلخ زندگی‌اش گفت: 13 ساله بودم ازدواج کردم. شوهرم معتاد بود و کتکم می‌زد. ما صاحب یک پسر شده بودیم. می‌خواستم به خاطر بچه‌ام زندگی‌ام را حفظ کنم اما فایده‌ای نداشت. شوهرم می‌خواست مرا هم معتاد کند به همین خاطر طلاق گرفتم. سرپرستی پسرم را هم به شوهرم دادم و به خانه پدرم برگشتم. چند سال گذشت. دوباره مرد جوانی از من خواستگاری کرد. من که فقط می‌خواستم هرطوری که شده از زندگی نابسامان پدر و مادرم جدا شوم، بار دیگر ازدواج کردم. یک سال بعد از ازدواج‌مان باردار شدم. زندگی درست و حسابی نداشتیم. بچه‌ام را که به دنیا آوردم اوضاع و احوالم حسابی به هم ریخت.
شوهرم به خاطر یک نزاع خیابانی دستگیر شد و به زندان افتاد.
برایش چهار میلیون تومان دیه بریده بودند. من هم بچه را در بیمارستان گذاشتم چون پولی نداشتم که او را ترخیص کنم و به خانه بیاورم. یکی از دوستان قدیمی‌ام را دیدم. طاهره می‌گفت شخصی را می‌شناسد که پزشک سرشناسی است و نوزاد تو را هم می‌خرد. وی افزود: دوستم ابتدا 500 هزار تومان برایم آورد. 400 هزار تومان برای ترخیص نوزاد به بیمارستان دادیم و 100 هزار تومان نیز برای بچه پوشک و شیر خشک خریدم. بچه را طبق قرار به آن مرد تحویل دادیم. او هم دو میلیون و 500 هزار تومان دیگر به من داد.
دو میلیون تومان از این پول را همراه با دو میلیون تومانی که از مادر شوهرم گرفتم به جای جریمه دیه شوهرم پرداخت کردم و توانستم او را آزاد کنم.
یک هفته از فروش بچه گذاشته بود که یــــک روز بعد از ظهر زنی ناشناس بچه‌ام را آورد و تحویلم داد. خیلی دستپاچه بود و با عجله رفت، بعد از آن من در خانه بودم که مأموران کلانتری شفا آمدند و دستگیرم کردند.
رئیس پلیس مشهد در‌خصوص پرونده فروش نوزاد گفت: در پی تماس جوانی با مرکز پلیسی 110 مبنی بر اینکه مردی اقدام به خرید و فروش نوزاد می‌کند با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات پلیسی آغاز شد.
سرهنگ حجت نیک مرام افزود: بررسی‌های ابتدایی پلیس حاکی از آن بود که مرد 51 ساله پزشک است و به محض اطلاع از اینکه پلیس به کارهای غیر قانونی‌اش پی برده نوزاد 23 روزه پسر را به مادرش تحویل داده است.
وی گفت: جوانی که با مراجعه به این مرد قصد باجگیری از او را داشت و تهدید می‌کرد که از کارهایش خبر دارد وقتی با پاسخ منفی وی روبه‌رو شده بود، در تماس با پلیس او را لو داده بود. رئیس پلیس مشهد اظهار داشت: این پزشک که سابقه کیفری هم دارد همراه جوان باجگیر، مادر نوزاد فروخته شده و زنی جوان که دلال این نوزادفروشی بود، دستگیر شدند.
گفته‌های دلال بازار سیاه نوزادان
طاهره، مادرش ایرانی و پدرش تبعه خارجی است. او یک بار ازدواج کرده و بدون آنکه این ازدواج در دفترخانه‌ای ثبت رسمی شود پس از مدتی طلاق گرفته است.
زن جوان گفت: خریدار نوزاد را از قبل می‌شناختم، اما نمی‌دانستم سابقه‌دار است. یک روز به من گفت یکی از اقوام‌شان بچه‌دار نمی‌شود و اگرکسی را سراغ دارم که بچه‌اش را می‌فروشد می‌توانیم برایش کاری بکنیم و یک پولی هم به او بدهیم. من هم حماقت کردم و... .

 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدای بی صدا IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    10 1
    این هم از پزشک مملکت، اونوقت کمسیون پزشکی میگذارند برای سریال در حاشیه که پزشکان این چنین نیستند بلکه آنچنانندلابد پزشکان محترم می خواهند بگویند همه جا خوب و بد پیدا میشود مثل شغل های دیگر
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    9 1
    بعد باز بگین مدیری دروغ میگه
  • فرهاد A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    5 6
    طرف بچه ش رو نمیخواسته یه نفر واسطه شده و او به یه خانواده جویای فرزند داده مبلغی هم پول به مادر واقعیش داده اند. ممکن اینکار مشکل قانونی داشته باشه ولی در عمل هیچ فرقی با کاری که شیرخوارگاهها میکنند نداره. بنظر من اون پزشک هم هیچ جرمی مرتکب نشده. یه جوان باجگیر باعث شده نیروی انتظامی مانع این عمل خیر بشه
  • نيما IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    6 2
    آقای مديری، مچكريم
  • شانلی A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    8 1
    الان پزشکان به خاطر انتشار این خبر، علیه تمام خبرگزاریها و سایتهای خبری و ... طومار مینویسن
  • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    7 1
    پزشکان محترمی که به سریال در حاشیه گیر می دادند ملاحظه کنند ... بعضی از همکارانتون و نه البته همشون از این کارها هم می کنند . پناه بر خدا ....
  • علی A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    3 1
    کثیف ترازاین ادم کسی نیست باید قانون ازاین موضوع به راحتی نگذرد
  • حمید IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    6 1
    آقا جان هم پول دیه جور شده و هم بچه به یه خانواده بهتر رسیده والا تو این مملکت اتفاق خوبی هم بوده...
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    1 8
    بنده به عنوان یک پزشک، این اخبار رو در راستای سریال های معلوم الحالی مثل "در حاشیه" فقط و فقط به قصد تخریب جامعه پزشکی می دانم. امکان ندارد ....
  • نیما IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    3 1
    خوبه هنو مهران مدیری این واقعیات دنیای پزشکی رو نشون نداده وگرنه چه بلایی سرش می آوردن...؟؟؟
  • آرش A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    4 1
    ای جانم در حاشیه...
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    1 2
    کجاش تکان دهنده بود
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    3 0
    سرم سوت کشید...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    4 0
    عزیز من چرا تیترهاتون به متن نمیخونه؟کجای این متن اعتراف پزشک توش بود؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    2 1
    از مسئولین تقاضا دارم نظارت روی کار پزشکان را افزایش دهند
  • ایت A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    14 6
    خدا پدر مهران مدیری رجمت کنه داشت همین ها رو نمایش میداد جلوشو گرفتن
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    12 4
    حالا خیلی هم بهشون بر میخوره این پزشکها که کارای زشتشون به طنز کشیده بشه
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    12 0
    کسی بچه اش را به خاطر مصالح آینده بچه به کسی دیگر بدهد اعترافات تکان دهنده نیست. پزشک یا فردی واسطه این انتقال شود عملی تکان دهنده نیست. خانواده بدون بچه ای، فرزندی را از دیگری بگیرد و آینده وی را تامین کند تکان دهنده نیست. تکان دهنده این است که فرایند قانونی این کار در یک سیستم فشلی به نام بهزیستی دو سال طول می کشد و با ادای فراوانی همراه است. وارد اتاق فرزندخواندگی شعبه بهزیستی در پیچ شمیران شدم. چند خانم حاضر در اتاق داشتند خاطره می گفتند و می خندیدند و ترجیح می دادند که به هرهر و کرکر خود برسند ولی کسی مزاحمشان نباشد. اطلاعیه زده بودند که پاسخ سوالات فقط در روزهای سه شنبه در اتاق جلسات به صورت گروهی داده می شود. تکان دهنده این است که فقر اقتصادی یا اعتیاد انگیزه فروش بچه باشد.