براساس مصوبه هیئت وزیران، میزان مستمری مشمولان سازمان تامین اجتماعی همانند شاغلان، به میزان پانزده درصد مستمری اسفند ماه 1393 افزایش یافت.

براساس مصوبه هیئت وزیران، میزان مستمری مشمولان سازمان تامین اجتماعی همانند شاغلان، به میزان پانزده درصد مستمری اسفند ماه 1393 افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،در این جلسه سازمان حفاظت از محیط زیست همزمان با فرا رسیدن «روز زمین پاک» گزارشی با هدف حفاظت از آب و خاک به هیئت وزیران ارایه داد. در این گزارش مهم ترین آلاینده های محیط زیست ناشی از فاضلاب ها و پسماند ها و وضعیت مدیریت انواع پسماند ها و مسئولیت دستگاهای اجرایی ذیرربط برای حل مشکلات و چالش های پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. درهمین راستا دولت سند آسیب شناسی کلانشهر ها در بخش محیط زیست و خدمات شهری-بخش پسماند را با تکیه بر اهمیت حفظ و نگهداری محیط زیست به تصویب رساند. براساس سند مذکور، سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه ها مسئول موظفند در چارچوب وظایف قانونی نسبت به تهیه دستورالعمل بهره برداری استفاده صنایع از سوخت های مشتق شده از پسماندها، تعیین حد تشخیص پسماندهای عادی، پزشکی حاصل از مطب ها و کلینیک ها،تدوین دستور العمل بسته بندی مواد و تجهیزات با هدف کاهش تولید پسماند، تدوین دستور العمل و ضوابط مربوط به دخیره سازی، جمع آوری و دفع پسماندهای پزشکی حاصل از مطب ها وکلینیک ها، تدوین دستورالعمل بسته بندی مواد و تجهیزات با هدف کاهش تولید پسماند، تدوین دستور العمل ضوابط جایگزینی پلاستیک های زیست تجزیه پذیر ، اصلاح ضوابط استقرار واحد های بازیافت و مدیریت پسماند ها و اصلاح قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی آن یا رویکرد بررسی میزان تحقق وتعیین تکلیف مواد اجرایی نشده و تدوین مواد قانونی مورد نیاز اقدام نمایند. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موکلف است تسهیلات و شرایط لازم برای اجرایی نمودن دستور العمل بهره بهرداری و استفاده صنایع از سوخت های مشتق شده از پسماندها را فراهم کند.
در ادامه، تعدادی از پیشنهاد های دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید .
با تصویب دولت، میزان مستمری مشمولان سازمان تامین اجتماعی همانند شاغلان، به میزان پانزده درصد مستمری اسفند ماه 1393 افزایش یافت.
هیئت وزیران با توجه به شروع کشت بهاره، میزان پرداخت یارانه نهاد ها و عوامل تولید کشاورزی در سال 1394 شامل انواع کودهای شیمیایی، آلی و زیستی، انواع بذر و نهال، بهینه سازی مصرف سموم، کود شیمیایی و مبارزه باآفات عمومی (هوایی و زمینی) اصلاح نژاد دام روستایی و توسعه خدمات بهداشتی، درمانی دام های روستایی و عشایری و واکسن دام، سموم، مواد ضد عفونی کننده و مواد بیولوژیک را تعیین نمود.
دولت آیین نامه اجرایی موضوع نوع و نرخ تعرفه هزینه کرد و درآمد حاصل از ارائه خدمات و اجازه استفاده از امکانات بازارچه های مشترک مرزی را تصویب نمود. بر اساس این آیین نامه، حق بهره برداری از خدمات عمومی، اجاره بهای غرفه، امکان و تاسیسات از قبیل انبار، باسکول (ترازو بزرگ)، پارکینگ(توقفگاه) و نظایر آن در هر بازارچه مشترک مرزی به موجب قرارداد توسط استانداری به متقاضیان واجد شرایط، اجازه داده می شود و درآمد های حاصل از آن، به ایجاد و بهسازی امکانات بازارچه های مشترک مرزی، تعمیرات اساسی و تجهیز اماکن و تاسیسات و زیر ساخت های مورد نیاز بازارچه های مشترک مرزی اختصاص یافت.
آیین نامه اجرایی موضوع پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی از دیگر مصوبات هیئت وزیران در جلسه امروز بود.

4545

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =