نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث مختلف از ارزشهای اسلامی و انسانی و اقدامی خداپسندانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حجت الاسلام عبدالحسین معزی روز چهارشنبه در نخستین سفر به خراسان رضوی و بازدید از پایگاه امداد و نجات در جمع امدادگران خراسان رضوی گفت: امداد و کمک رسانی وظیفه بزرگ انسانی و اسلامی است که سرعت در انجام آن می تواند نجات جان انسانها را رقم بزند.

او بیان کرد: امدادرسانی به حادثه دیدگان اصول و مبانی دارد که آمادگی تجهیزاتی، سرعت در امدادرسانی، هوشیاری در امدادرسانی و همکاری و تعامل سایر دستگاهها از جمله این مبانی هستند.

حجت الاسلام معزی گفت: لازم است امکانات و تجهیزات لازم برای امداد رسانی در حوزه های مختلف کوهستان، جاده، سیلاب و غیره تهیه و از پیش آماده سازی شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استانهای سه گانه خراسان بر روی گسل زلزله قرار دارند و تاریخ زلزله های تلخی را در این دیار رقم زده است، اظهار کرد: خراسان رضوی نیز در این میان سالانه میزبان میلیون ها مسافر داخلی وخارجی است که برای زیارت بارگاه منور رضوی سفر می کنند لذا وقوع حوادث جاده ای امری قابل پیش بینی است.

او تاکید کرد: تلاشها و اقدامات جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات امدادی و نیز راهنمایی مسافران از جمله اقدامات درخور و شایسه تقدیر است.

حجت الاسلام معزی گفت: همواره دعای رهبر فرزانه انقلاب برای خدمتگزاران این سرزمین وجود دارد .

در پایان این مراسم نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر مانور نمادینی از نحوه امدادرسانی به حادثه دیدگان فرضی به منظور معرفی ظرفیت و توان امدادی این جمعیت اجرا نمودند.

بازدید از مرکز مدیریت بحران هلال احمر استان و دیدار با پرسنل و معاونان هلال احمر خراسان رضوی از دیگر برنامه های نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =