عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان ورود پول های کثیف به جریان انتخابات را از زبان وزیر کشور خطای مهم و استراتژیک دانست.

موسي‌الرضا ثروتي نماينده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر آنلاین با انتقاد از سخنان وزیر کشور در مورد منابع مالی انتخابات  گفت: این که آقای وزیر اینگونه در مورد منابع مالی نمایندگان قضاوت کند به دور از شان انقلاب  اسلامی است.

وی گفت: این که منبع های مالی نمایندگان در انتخابات آتی مجلس شفاف سازی شود، اقدام مفیدی است اما به هیچ وجه نمی توانم سخنان وزیر کشور را قبول کنم . چرا که خیلی به ندرت می توان پیدا کرد از راه خرید و فروش  مواد مخدر و جاهای دیگر پول بیاورند و در انتخابات خرج کنند. بیان این مطالب از زبان آقای رحمانی فضلی به دور از شان کشورمان است و بیان آن   غلط و اشتباه بزرگ محسوب می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: پرداختن به این  موضوع موجب می شود تا دشمن استفاده و بهره برداری کند.شاید در مجموع یک یا دونفر اینگونه بوده باشند ولی این دلیل نمی شود که این موضوعات در رسانه ها از طریق وزیر کشور مطرح شود.این کار بیشتر بهره برداری های سیاسی محسوب می شود. ما گاهی برای بهره برداری های سیاسی می آییم و اصل نظام را تخریب می کنیم.

ثروتی با اشاره به حضور نظارتی شورای نگهبان در انتخابات کشور گفت:  در همه انتخابات اعم از مجلس ،خبرگان و ریاست جمهوری شورای نگهبان نظارت دقیق و جامعی دارد. هر کس هم هر گونه اطلاعاتی در مورد تخلفات دارد می تواند به شورای نگهبان بیان کند تا وی را رد صلاحیت کنند. اینکه وزیر کشورمی گویند، پول های کثیف در انتخابات ورود پیدا کرده ، به مفهوم این است که شورای نگهبان، وزارت اطلاعات ، قوه قضاییه و سایر نهاد های نظارت گر وظایف خود را انجام نمی دهند.  بنابراین بیان این گونه موضوعات از طرف وزیر کشور بسیار ناراحت کننده و یک خطای استراتژیک محسوب می شود.

نماینده مردم بجنورد در پایان سخنان خود بر روند شفاف سازی پولی انتخابات تاکید کرد و افزود: در نهایت شفاف سازی باید صورت گیرد و اگر نیاز به قانون دارد دولت باید در این راستا لایحه بدهد. به نظر من در حال حاضر با توجه به حضور شورای نگهبان و دستگاه های نظارتی نیازی نیست .هم اکنون ما یک شورای نظارت بر نمایندگان داریم ،که به تخلفات آنها رسیدگی می کنند و همه اقدامات آنها زیر نظر این شورا بررسی می شود .حتی در ابتدا که نماینده ای وارد مجلس می شود تمام نمایندگان مجلس به اعتبارنامه  وی باید رای دهند .اگر هم با پول کثیفی وارد مجلس شده باشد و از این قضیه اطلاع پیدا کنند، قطعا آن نماینده را حذف می کنند.

17215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام KZ ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    14 0
    این نماینده محترم مجلس چرا از بیان بعضی واقعیت ها واهمه دارد به نظر مردم ایشان اگر نماینده صادقی باشند و خودشان هم مشکلی ندارد نه تنها نباید با شفاف سازی پول های کثیف مخالفتی کند بلکه اگر وزیر کشور هم نخواهد آنها را اعلام کند ایشان به عنوان نماینده ملت باید پیگیری گند و وزیر را به مجلس بکشاند تا این موضوع را تبیین کنند، آیا نمایندگان محترم فقط هر وقت که بخواهند پوب لای چرخ وزرا بگذارند آنها را به مجلس فرا می خوانند
  • حسین IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    7 0
    آنکه حساب پاک است / از محاسبه چه باک است
  • یک ایرانی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    13 0
    آقاجان هیچ بهانه ای به دست دشمن نمیدهد این یک مساله داخلیست بیخود حاشیه درست نکنیم واصل قضیه را نپوشانیم اگر شما مخالفیدمشکل شماست وشاید...بله شاید...
  • حمید A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    8 0
    اقای نماینده مردم چطوره هیچ مشکلی که به عینه وجود داره رو به خاطر اینکه بهانه به دست دوست قدیمیمون دشمن ندیم اصلا عنوان نکنیم.
  • بی نام FI ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    7 0
    یعنی اینکه کسی درباره موضوع به این مهمی صحبت نکند
  • مهربانی A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    7 0
    یعنی ببینه و سکوت کنه؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    14 0
    تا کی قراره به بهانه مصلحت رانت ها و فساد ها و بورسیه ها و پول های کثیف رو لاپوشانی کنیم؟ تا کی؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    آقای محصولی این همه پول را از کجا ّآورده ای ؟ به قول شاندل ،متمول نشود هر که نشد اهل فساد تا که دندان نخورد کرم طلائی نشود