معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی برنامه‌های این سازمان را به مناسبت هفته کارگر را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منصور اعتصامی در جمع خبرنگاران گفت: حدود یک سال و نیم از احیاء اداره کل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد اما توانستیم امسال برنامه مناسبی را برای هفته کار و کارگر داشته باشیم.
او با اشاره به اینکه توجه به شرکای اجتماعی در چارچوب اهداف راهبردی سازمان شعاری است که آن را دنبال می‌کنیم ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی، نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و ایجاب می‌کند به مجموعه اندوخته‌هایش به عنوان حق الناس نظر کنیم.
او گفت: و در دوره جدید به بازگشت سازمان به ماموریت حرفه‌ای و اصلی خویش و کنار گذاشتن حاشیه‌ها نتایجی حاصل شده است که از جمله آنها می‌توان به ارتباط گسترده با شرکای اجتماعی در سال گذشته اشاره کرد که امسال نیز آن را تقویت می‌کنیم.
او در مورد برنامه های ایبن معاونت در این هفته گفت: سرکشی به کارگاه‌ها، ملاقات با کارگران بیمار در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، دعوت از کارگران نمونه کشوری برای حضور در جلسه ویژه که نمایندگان کانون‌ها و مجامع کارگری و حضور فعال در 500 مسجد در کشوربرای ملاقات با مردم از جمله این برنامه ها است.


دبیرخانه شرکای اجتماعی


او از طراحی و ایجاد دبیرخانه شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: کلیات این طرح آماده شده و امیدواریم امسال با راه‌اندازی این دبیرخانه مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کنیم.
اعتصامی گفت: کارگران و کارفرمایان گلایه‌های روشنی نسبت به سازمان تامین اجتماعی دارند. از سال گذشته ارتباط نزدیک کارفرمایان را با بخش‌های مختلف سازمان رقم زدیم و درصدد تقویت ارتباط سه رکن کارگران، کارفرمایان با سازمان هستیم.


بیمه خبرنگاران


اعتصامی با توجه به مشکلات بیمه خبرنگاران در سال 94 گفت: در تفاهم‌نامه‌ سازمان سینمایی تاکید کردیم که پوشش شاغلان فرهنگ و هنر ساز و کار جدیدی پیدا کند اما هنوز به امضا نرسیده است اما باید یک جریان حقوقی از خبرنگاران حمایت کند.


سفرهای زیارتی بازنشستگان


او گفت: اعزام به سفرهای زیارتی از جمله مشهد مقدس از برنامه‌های بلندمدت فرهنگی سازمان است که آن را در هر سال دنبال می‌کنیم.

او خبر داد: امسال یک افزایش اعتبار چهار برابری برای اعزام به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است. هدف‌گذاری ما 25 هزار نفر در سال برای اعزام خواهد بود.

اعتصامی یادآور شد: اعزام 5000 بازنشسته به عتبات عالیات را نیز هدف‌گذاری کردیم که کمک هزینه قرض‌الحسنه به آنها تعلق می‌گیرد.

او گفت: علاوه بر اینها تهیه یک زائرسرا با پیش‌بینی بودجه 20 میلیاردتومانی در مشهد مقدس در دستورکار قرار گرفته است که این زائرسرا متعلق به شرکای اجتماعی خواهد بود و ساخت آنها را در سال جاری آغاز می‌کنیم.

46232

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته تامین اجتماعی A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    1 0
    اقا شما حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را باگرانی جامعه افزایش دهید 15 درصد افزایش ناچیز مستمری بگیران تامین اجتماعی ما داریم با سختی زندگی میکنیم با این هزینه‌های سر سام اور خودمان همین مشهد مقدس هر سال ارزو دارم بروم پول داشتیم میرفتم ولی پول ندارم