طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران به سنا می‌رود

فارس نوشت:

بن کاردین عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که تا روز پنجشنبه طرح مصوب این کمیته برای نظارت بر توافق هسته‌ای ایران جهت تصویب به صحن علنی این مجلس می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور ارشد آمریکایی اعلام کرد طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران که در کمیته روابط خارجی سنا به تصویب رسیده، هفته آینده در صحن سنا به رای گذاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه هیل، بن کاردین عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی که از چندی قبل جانشین رابرت منندز در این سمت شده، روز سه شنبه(دیروز) درباره ارسال طرح مصوب این کمیته درباره نظارت بر توافق هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.

سناتور ارشد دموکرات آمریکایی درباره زمان ارجاع طرح و رسیدن آن به صحن سنا گفت: «فکر می‌کنم تا روز پنجشنبه این کار انجام شود البته من فکر نمی‌کنم تا هفته آینده رای‌گیری در این باره انجام شود».

بن کاردین با اشاره به تعدیلها و تغییرات در طرح اولیه کورکر-منندز درباره توافق هسته‌ای ایران و تصویب آن در کمیته روابط خارجی سنا افزود: «ما تعداد زیادی از اصلاحیه‌ها و متممها در کمیته داشتیم و ما روی آنها کار کردیم. امیدوارم(اکنون) ما تعداد حداقلی از اصلاحیه‌ها و متمها را داشته باشیم».

این سناتور آمریکایی روز گذشته در دفاع از طرح کمیته روابط خارجی سنا گفته بود که در طرح نظارت بر توافق هسته‌ای رای‌گیری کنگره درباره توافق با ایران نیامده است.

کمیته روابط خارجی سنا ۲۶ فروردین به اتفاق آرا به طرحی رأی داد که در صورت تبدیل شدن به قانون، برداشته شدن تحریم‌ها را دستکم 30 روز به تعویق انداخته و به کنگره اجازه بررسی و رأی دادن به توافق را می‌دهد طرحی که پس از اعمال تعدیلهایی مورد موافقت کاخ سفید هم قرار گرفته است.

5252

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =