۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰

فارس نوشت:

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) که به مصر سفر کرده با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفر «جان برنان» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» به مصر و دیدارش با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سایه تحولات اخیر خاورمیانه و درگیری‌های نظامی متعدد در این منطقه به صورت رسانه‌ای پوشش داده نشد.

روزنامه السفیر لبنان نوشت که پایگاه‌های دولتی در گزارش این دیدار تنها به اطلاعات جزئی درباره توافق دو طرف بر ادامه همکاری‌ها، تقویت روابط دو جانبه و هماهنگی و مشورت در موضوعات حائز اهمیت برای دو طرف اکتفا کردند.

بر اساس این خبر این دیدار که بعد از یک دوره سردی روابط دو کشور صورت گرفته نشان دهنده این مسأله است که هماهنگی مصر و آمریکا هیچگاه متوقف نشده است و بعد از مشارکت مصر در عملیات عربستان علیه یمن موسوم به «توفان قاطع» که مورد همایت لجستیکی و سیاسی آمریکا بود، این هماهنگی افزایش پیدا کرده است.

سرلشگر «محمد رشاد» قائم مقام اسبق دستگاه اطلاعاتی مصر به السفیر گفت: میان ما و آمریکایی‌ها تبادل اطلاعات از دیرباز بوده و هست. فکر می‌کنم موضوع مبارزه با تروریسم تنها پرونده‌ای باشد که مصر و آمریکا می‌توانند در آن همکاری کنند... اطلاعات آمریکا طبق منافع این کشور عمل می‌کند و سیاست‌های آمریکا را اجرا می‌کند برای همین در بسیاری از موارد مواضعش به ضرر مصر است.

رشاد در خصوص جنگ علیه یمن نیز گفت که «غالبا هماهنگی در این خصوص میان آمریکا و عربستان صورت می‌گیرد».. چندین محور هست که سیاست آمریکا روی آن فعالیت می‌کند و مهم‌ترینش ساخت خاورمیانه بزرگ است... وهمچنین داغ کردن درگیری‌ها برای فعال‌تر کردن روند فروش سلاح. این سیاست‌ها با سیاست مصر همخوانی ندارد.

السفیر در پایان نوشت: خبر چندانی از سفر کوتاه رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا به مصر بیرون نیامد اما اتفاقات منطقه و تاریخ روابط مصر و آمریکا نشان می‌دهد که این سفر، سفری گذرا نبود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =