حاشیه های تدفین پیکر شهید مدافع حرم/ محسن سرانجام در بهشت سکینه کرج تدفین شد

پس از چند روز از شهادت،مراسم تشییع پیکر پاک شهید«محسن کمالی دهقان » شهید مدافع حرم صبح امروز با حضور پرشور مردم کرج برگزار و برخلاف گمانه زنی ها، در گلزار شهدای بهشت سکینه این شهرستان به خاک سپرده شد.

به گزارش از خبرآنلاین- البرز و به نقل از شهید نیوز: مراسم تشییع پیکر پاک دومین شهید مدافع حرم استان البرز در حالی برگزار شد که عدم اطلاع رسانی مناسب از مراسم تشییع ایشان، فعالان مجازی را بر آن داشته بود تا خود اقدام به اطلاع رسانی کنند.
اینکه همه شهدای مدافع حرم به طرز عجیبی مظلومانه و با عدم حضور مسئولین استانی و متولیان امر تشییع و به خاک سپرده می شوند و چیز تازه ای نیست اما از دو روز قبل دوستان و هم هیاتی های شهید درپی رایزنی برای دفن این شهید در محل مسجد جامع شهر کرج که آرامگاه چندین شهید بزگوار و شهدای گمنام نیز هست بوده و بر اساس شنیده ها توافقات لازم نیز به عمل آمده بود اما به دلایل نامعلوم به ناگاه محل تشییع و تدفین تغییر می کند.
دوستان شهید و مردم کرج به تحصن در محل مسجد جامع پرداخته و اصرار دارند پیکر مطهر همان جا دفن شود اما به دلایل نامعلوم تحصن نیز به نتیجه نمی رسد.
حال ل مردم شهید پرور کرج از این موضوع گلایه مندند. به گفته ایشان، سئوال اینجاست که چه کسی مسئول صیانت از آبروی شهداست؟ به اسم شهدا و با غفلت دوستان وی یا مسئولین چرا باید جنجال برپا شده و مردم کرج در شبکه های مجازی یکدیگر را ترغیب به تحصن کنند تایک مطالبه عمومی را به کرسی بنشانند؟ عدم تدبیر مسئولین و برخی دوستان شهید چرا باید به نام مظلوم ترین شهدا تمام شود؟ آیا شان و آرمان شهدای حرم حفاظت نمی خواهد؟
در کرج چندین امامزاده و مکان معتبر برای دفن وجود دارد، چرا بهشت سکینه برای دفن انتخاب می شود؟
سرانجام با تمام حواشی، دیروز صبح پیکر پاک این شهید در بهشت سکینه کرج آرام گرفت.
پیکر این شهید از فلکه اول روی دست مردم به مسجد جامع رجایی شهر منتقل و پس از مکث در مقابل مسجد، تا خیابان سیزدهم رجایی شهر تشییع شد و از آنجا با خودروی مخصوص به بهشت سکینه در منطقه ی کمالشهر کرج انتقال یافت تا در جوار شهدای گمنام آرام گیرد.
محمد عطاالهی از مداحان اهل بیت (ع) به اجرای مراسم پرداخت.
پس از مراسم تدفین، مردم کرج بر سر مزار شهید گرد آمده و با قرائت زیارت عاشورا و فاتحه به سوگواری پرداختند.
پیش از شهید کمالی، شهید رضا کارگربرزی در 11 مرداد سال 92 در سوریه به شهادت رسید و پس از آن شهید محسن کمالی دومین مدافع حرم 28 فروردین 94 شهید شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع. خسروجردی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 0
    باسلام مسئله مشکلاتی که در مکان دفن شهید محسن کمالی پیش آمد آن قدر هم پیچیده نیست. علت واقعی عدم دفن شهید گرانقدر در مسجد جامع رجایی شهر، تاکیدمسئولان مبنی بر دفن این شهید بزرگوار در گلزار شهدا و ممنوعیت دفن شهدای با نام در حرمهای شهدای گمنام کشور می باشد طبق ضوابط و مقررات . واین مسئله ارتباطی به موافقت و یا مخالفت هیئت امنای مسجد نداشته است. ضمنا به دو نکته نیز اشاره می کنیم : 1 در مسجد جامع فقط 5 شهید گمنام دفن می باشد . 2 محل دفن شهید در بهشت سکینه به انتخاب خانواده بوده است. صحبتهای پدر بزرگوار شهید در روز تشیع موید همین نکته می باشد 3 نامه ارسالی در دفتر مسجد موجود است. 4 توضیح اتفاقات پیش آمده روز دوشنبه ساعت 21 بر روی سایت مسجد قرار گرفت
  • محمد A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    3 0
    بسم الله سلام زمستان سال 93 که فرزندم از دنیا رفت و در بهشت سکینه آرام گرفت، بابت کم بودن تعداد شهدا و شهدای گمنام در این آرامستان و عدم همجواری فیزیکی قبر بچه ام با مزار شهدا خیلی دلم گرفته بود. خدای بزرگ رو شاکرم که طوری مقدر کرد که یکی از بندگان مخلص عزیزش که مدافع حرم اهل بیت عصمت بوده، پس از شهادت در فروردین سال 94، در این آرامستان به خاک سپرده بشه. ان شاء الله که خدا ما رو هم با شهدا محشور بگرداند.