سخنگوی جبهه پیروان : دولت در انتخابات نقش یک داور را بازی کند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: دولت باید در موضوع انتخابات نقش یک داور را بازی کند و بداند که داور همیشه بی‌طرف است در واقع دولت باید با تدبیر و دوراندیشی موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کند و نقش یک ناظر را داشته باشد.

به گزارش ایسنا،سید کمال‌الدین سجادی ، در ارزیابی خود از تبعات شروع زودهنگام فعالیت‌های انتخاباتی گفت: هم اکنون فاصله‌ی ما تا انتخابات بسیار زیاد است و سوق دادن افکار عمومی و مسئولین به سمت انتخابات ضمن این که قانونی نیست باعث دور شدن مسئولان از اهداف و نیازهای جامعه می‌شود.

وی افزود: هم اکنون دولت و مسئولان باید نیازهای اساسی و برنامه‌های اولویت‌دار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهند و نباید ذهن جامعه را به سمت موضوعات مربوط به تبلیغات انتخاباتی برد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که فعالیت‌های درون گروهی، درون حزبی و ایجاد انسجام تشکیلاتی هم چنین تهیه راهبرد و راهکار در مورد انتخابات از سوی احزاب و تشکل‌های سیاسی امر پسندیده‌ای است، اظهار کرد:‌ اما در عین حال فعالیت بیرونی داشتن در مورد انتخابات همچون برگزاری جلسات سخنرانی در این راستا درست نیست و لازم است تا احزاب تولید اندیشه سیاسی و جلب مشارکت مردم در جهت بالابردن نرخ مشارکت سیاسی را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین به بررسی عملکرد وزارت کشور در راستای برگزاری انتخابات آینده پرداخت و گفت: از سال گذشته وزارت کشور فعال‌تر شده و این موضوع با برگزاری جلساتی که با احزاب و تشکل‌های سیاسی در جهت همفکری و هم اندیشی داشته، مشهود است.

در واقع به نظر می‌رسد که وزیر کشور و معاون سیاسی وزارت کشور این دغدغه را دارند که احزاب کارکرد واقعی خود را داشته باشند.

سجادی هم چنین خاطرنشان کرد: در عین حال وزارت کشور باید این نکته را مورد توجه قرار دهد که وارد حاشیه‌ها نشود چرا که به نظر می رسد برخی احزاب و تشکل‌ها قصد دارند وزارت کشور را برای موردی چون تشکیل عجولانه خانه احزاب تحت تاثیر قرار دهند. اگرچه تشکیل باشگاه احزاب با تدبیر و با در نظر گرفتن سهم همه احزاب کار خوبی است اما این که خانه احزاب عجولانه تشکیل شود و بعضی کارکردهای منفی گذشته را داشته باشد مناسب نیست.

وی با مورد توجه قرار دادن نقش نهادهایی چون شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان در این راستا وظیفه‌ی سنگینی دارد و این نهاد به اضافه وزارت کشور باید آن طور که قانون تعیین کرده وظایف خود را انجام دهد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری نقش دولت در امر انتخابات را نیز حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: دولت باید در موضوع انتخابات نقش یک داور را بازی کند و بداند که داور همیشه بی‌طرف است در واقع دولت باید با تدبیر و دوراندیشی موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کند و نقش یک ناظر را داشته باشد.

23215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =