سخنان اوباما دربارۀ ایفای نقش ایران در بحران یمن

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد ایران باید در حل مسئله یمن نقش ایفا کند.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، باراک اوباما در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی آمریکا در پاسخ به این سئوال که استقرار ناوهای آمریکایی در آبهای منطقه حامل چه پیامی به ایران است گفت:« ما به صراحت با ایرانی ها صحبت می کنیم. شناورهای آنها در حال حاضر در آبهای بین المللی است. دلیلی برای حضور شناورهای ما در منطقه خلیج فارس وجود دارد که عبارت است از اینکه اطمینان حاصل کنیم تردد دریایی در این منطقه ادامه داشته باشد.

وی گفت: آنچه ما به آنها گفته ایم این بوده است که اگر تسلیحات ارسال شده به گروههایی در یمن سبب تهدید تردد دریایی در منطقه شود، این کار مشکل ساز است. پیام ما به آنها مبهم نیست. پیام ما به آنها بسیار صریح است. در مجموع امیدوارم که بتوانیم این مسئله را در یمن حل و فصل کنیم. یمن همواره کشوری چندتکه با مشکلات بسیار و بسیار فقیر بوده است.

در حال حاضر، عده زیادی در یمن متحمل رنج و عذاب هستند. کاری که باید انجام بدهیم این است که همه طرفها را در کنار هم قرار بدهیم و بکوشیم به سازوکاری سیاسی دست پیدا کنیم. با جنگ نیابتی دیگر در منطقه نمی توان این مشکل را حل کرد. ما به ایرانی ها گفته ایم که ایران باید بخشی از راه حل یمن باشد و نه اینکه بخشی از مشکل باشد.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیمی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    خودش دستور حمله میده و با عربستان همکاری میکنه و حمایت قاطع هم از وحشیگری های خودش میکنه حالا میخواد ایران نقش ایفا کنه اینم از اون حرفاست ها
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    يه كي نيست بگه تو خودت از عربستان بابت حمله به يمن حمايت كردي. اخه اينا چرا به شعور آدما احترام نمي زارن؟