خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینانی جنوبی اصول هشت گانه ای برای قرار گرفتن در هرگونه توافق با ایران مطرح کرد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پایگاه اینترنتی سناتور لیندسی گراهام ، سناتور گراهام نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی فهرست هشت اصل اساسی را که وی معتقد است لازم است در هر توافق مورد قبول با ایران قرار گیرد،منتشر کرده است.
وی در این بیانیه گفته است:من مدتهاست که درباره خطرات برنامه هسته ای ایران و درباره این که چرا هر توافقی باید توانایی ایران برای تولید سلاح هسته ای را برچیند، هشدار داده ام.اجازه دهید به صورت شفاف بگویم.زمانی که مسئله جاه طلبی هسته ای ایران مطرح می شود ما نمی توانیم اجازه دهیم ابهام وجود داشته باشد.
اصول اساسی مورد نظر گراهام به شرح زیر است.
- نباید به ایران اجازه ظرفیت غنی سازی بیشتر از نیازهای واقعی یک راکتور ایران داده شود.
-بستن همه سایت های مخفی و مستحکم قبلی .ایران باید در باره تمام موضوعات باقیمانده آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله موضوعات ابعاد نظامی احتمالی شفاف باشد.
-بازرسی های سرزده در هر زمان و هر جایی از همه تاسیسات نظامی و غیرنظامی ایران انجام شود.
-تخفیف تحریم ها و دسترسی به وجوه فعلی مسدود شده باید به صورت مرحله ای و با شرط کامل به راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره این که ایران از توافق به صورت کامل تبعیت کرده است و تبعیت مداوم خود از توافق را در سراسر مدت نشان داده است،انجام شود.
-باید روند مشخص و صریح برای بازگشت و اعمال مجدد تحریم ها در صورت نقض توافق به وسیله ایران وجود داشته باشد.
-تحقیق و توسعه ای نباید در زمینه سانتریفوژهای پیشرفته انجام شود.
-تمام اورانیوم در سطح بالا غنی شده باید از ایران خارج شود.
-تایید رئیس جمهور قبل از برداشته شدن محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران مبنی بر این که ایران رفتار تهاجمی خود علیه کشورهای منطقه را تغییر داده است و دیگر واجد شرایط برای قرار گرفتن در فهرست کشورهای حامی تروریسم نیست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =