۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

دولت روسیه مرگ شیخ علی ابو محمد، رهبر گروه موسوم به امارت اسلامی قفقاز را تایید کرد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندی پیش خبرگزاری ایرنا به نقل از الیوم السابع اخباری منتشر کرد مبنی بر کشته شدن سرکرده القاعده یا همان رهبر امارات اسلامی قفقاز (اینجا) این گزارش جزئیات دقیقی از مرگ ابو محمد منتشر نشده بود، با این حال امروز شبکه خبری یورونیوز با پخش تصاویری از عملیات کشته شدن رهبر تروریستی امارت اسلامی قفقاز وی را طراح بمب گذاری ولوگوگراد روسیه نامید و مرگ وی را از سوی دولت روسیه تایید کرد.

این شبکه گزارش داد: وی در عملیات ضد تروریستی نیروهای ویژه روسیه در داغستان کشته شد. چهار تن از نزدیکان وی، از جمله دو مقام بلندپایه گروه امارت اسلامی قفقاز نیز در جریان عملیات کشته شدند.

تبادل آتش میان نیروهای امنیتی روسیه و اطرافیان ابو محمد به قدری شدید بود که ساختمان محل اقامت وی کاملا تخریب شد. شیخ ابو محمد از متحدان القاعده بود و از سوی برخی کشورها از جمله آمریکا به عنوان “تروریست بین المللی” شناخته می شد.

وی مسئولیت حملات ولگوگراد در سال ۲۰۱۳ میلادی را بر عهده گرفته بود.

در این حملات که شش هفته پیش از آغاز المپیک زمستانی سوچی روی داد، سی نفر کشته و بیش از پنجاه نفر زخمی شدند.

ابو محمد پس از مرگ دوکو عمروف در سال ۲۰۱۴ رهبری امارت اسلامی قفقاز را برعهده گرفت.

این گروه تا کنون مسئولیت چندین حمله در روسیه را بر عهده گرفته است. از این جمله می توان به بمبگذاری در متروی مسکو در سال ۲۰۱۰ اشاره کرد که در جریان آن سی و نه نفر کشته و بیش از صد نفر زخمی شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =