معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: در مطالعات ایستگاه متروی اصفهان در میدان انقلاب با کف تاریخی چهارباغ روبرو شده ایم که البته این بستر به سبب لوله کشی هایی که قبلا انجام شده مضطرب است.

ناصر طاهری در گفتگو با خبرنگار خبر آنلاین در اصفهان افزود: در این بررسی ها ما با لایه هایی روبرو شده ایم که البته این لایه ها به سبب لوله کشی هایی که در گذشته انجام شده است تخریب و مضطرب است.
وی با اشاره به اینکه این قسمت در حال حاضر در اختیار میراث فرهنگی است بیان داشت: در حال حاضر هیچ گونه فعالیتی از مترو در اینجا اتفاق نمی افتد و عوامل میراث در اینجا مستقر هستند و مطالعات لازم را انجام می دهند.
طاهری بیان داشت: اجرای این مطالعات تکمیلی توسط پژوهشکده میراث فرهنگی تهران است ،که البته بخش مقدماتی این مطالعات توسط اصفهان انجام شد؛ ولی در حال حاضر وظیفه مطالعات تکمیلی بر عهده تهران است.
ایستگاه مترو با حفظ بستر تاریخی چهارباغ احداث می شود
معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در ادامه به خبرنگار خبر آنلاین گفت: راه حل پیشنهادی جهت حفظ کف تاریخی چهارباغ وجود دارد تا با انجام تمهیداتی این کف حفظ شود و کلیه ملاحظات تاریخی رعایت شود.

 


وی ادامه داد: ما ایستگاه به ایستگاه پیش می رویم تا با رعایت یکسری ملاحظات تاریخی ایستگاه های مترو احداث می شود.
طاهری تصریح کرد: باید این موضوع را عنوان کرد که آثار تاریخی مانعی برای توسعه شهری نیست و اگر با تعامل با یکدیگر این مسائل پیش برود ضرری برای هم ندارند.
پیدا شدن سنگ قبر در میان نخاله ها

معاون سازمان میراث فرهنگی اصفهان در ادامه در خصوص ایستگاه مترو دروازه دولت نیز بیان داشت: حساسیتهای ایستگاه مترو دروزاه دولت به اندازه ایستگاه چهارباغ نبود چون آنجا ورودی خیابان چهارباغ است و وارد محوطه نشده است.
طاهری اظهار داشت: در این نقطه یک اب راه پیدا شد که حالتی شبیه به زهکش داشت که احتمالا زه کش یک مادی بوده است و مستند سازی آن انجام شد و در حال حاضر مترو در اینجا مشغول به فعالیت است البته با حفظ این آبراه.


وی در خصوص پیدا شدن سنگ قبر و اشیاء قدیمی در این قسمت نیز بیان داشت: در اینجا تنها یک سنگ قبر پیدا شد که البته در داخل نخاله ها بود.
طاهری گفت: این موضوع نشان می دهد که این سنگ قبر از جایی به اینجا منتقل شده است و به اداره باستان شناسی منتقل شد.
معاون میراث فرهنگی در خصوص قدمت این سنگ قبر تاریخی نیز اظهار داشت: در خصوص قدمت آن اطلاعی ندارم.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1 1
    بابا اثار تاریخی کیلوئی چند ، هنرش رو نداشتیم یک اثر ماندگار از خودمون بجا بگذاریم ولی تا تونستیم خرابکاری کردیم.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    واقعا برای مردم اصفهان متاسفم ,که هر چی با شهرشان میکنند,صداشون در نمیاد