نوبخت:حضور جهانگیری در کارگزاران سخن نویی نیست/رسانه ها درباره حذف یارانه ها تشویش ایجاد نکنند

سخنگوی دولت در نشست خبری با بیان اینکه طبق قانون بودجه، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های دولتی برای طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می‌شود، پیش‌بینی کرد پنج میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش «نسیم»، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه 1850 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به خزانه تخصیص داده شده تا برای طرح‌های ناتمام و مطالبات پیمانکاران اختصاص یابد خاطر نشان کرد: این اولین بار است که این اقدام می شود‬.
نوبخت با بیان اینکه طبق قانون بودجه سال 94 ، 160 هزار میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های دولتی برای طرح‌های عمرانی سرمایه گذاری می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود 5 میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی در سال 94 سرمایه گذاری صورت گیرد‬.
وی با اشاره با اینکه نرخ تسهیلاتی صندوق توسعه ملی برای صنعت که در آخرین جلسه در اسفند تصویب شد 21 درصد بوده است خاطرنشان کرد: از این رقم 12 درصد برای ده استان کم توسعه یافته و 16 درصد برای بقیه استان های کشور انجام برسد.
سخنگوی دولت افزود: ‫همچنین تسهیلات برای کشاورزی حدود 16 درصد بود که این نرخ به 10 درصد و 14 درصد تقلیل پیدا کرد؛ 4 میلیارد دلار دیگر که به صورت ارزی تسهیلات داده می‌شود به جای 6 درصد به 3/5 درصد نرخ سود تسهیلات ارزی خواهد بود.
وی با تاکید براینکه دولت نشان داده مصمم است تا هزینه استفاده از پول برای سرمایه گذاری کاهش پیدا کند گفت: دولت از کاهش نرخ سود بانکی دفاع خواهد کرد.

سخنگوی دولت در خصوص حضور "جهانگیری" در جلسه حزبی انتخاباتی کارگزاران گفت: سخن آقای جهانگیری سخن نویی نیست، ایشان با حزب کارگزاران همکاری داشتند و حالا یک بار خواستند بعد از سال جدید به دوستان سری بزنند

نوبخت درپاسخ به این سوال که موضع دولت به اظهارات هفته گذشته آقای جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) در جلسه حزبی - انتخاباتی کارگزاران چیست؟ گفت: در خصوص سوالی که در ارتباط با حضور جهانگیری مطرح شد واقعیت این است که هنوز احساس می شود که ما حزب را به عنوان یک تشکل و مجموعه خیلی نامناسب و نامطلوب در جامعه تلقی می‌کنیم و افتخار هر کسی است که بگوید من عضو هیچ حزبی نیستم در حالی که یکی از ابزارهای مردم سالاری و جمع‌بندی نظرات مردم از سوی احزاب می تواند صورت گیرد.
نوبخت خاطر نشان کرد: منتهی چون ما هنوز در این فضا هستیم همواره با احتیاط نسبت به احزاب نزدیک می شویم‬.
وی با تاکید براینکه ‫سخن جهانگیری سخن نویی نیست اظهار داشت: جهانگیری با حزب کارگزاران همکاری داشتند حالا یک بار ایشان خواستند به دوستان بعد از سال جدید سری بزنند‬ ‫آنقدر مورد توجه هست؛ به هر ترتیب نباید فراموش کنیم که هر یک از اعضا دولت یک سلیقه متفاوت می توانند داشته باشند‬.
سخنگوی دولت با بیان اینکه هریک از اعضای دولت می تواند حزب تشکیل دهد گفت: منتهی از جایگاه دولتی اگر منظور این است که از امکانات دولت برای آن حزب استفاده شود حرف نادرستی است اینکه دولت به خاطر اینکه بعضی از اعضای دولت به برخی از احزاب همگرایی دارند پس در انتخابات حزبی می خواهد وارد شود خیر اینچنین نیست‬.
وی افزود: ‫بنابراین این حضور جهانگیری و هر یک از اعضای دولت در احزابی که قبلا عضو آن بودند و اینکه به آن حزب سری هم بزند اینها خلاف قانون نیست‬؛ ‫خلاف قانون وقتی است که از امکانات دولتی استفاده شود‬
‫نه آقای جهانگیری و نه هیچ یک از همکاران ما چنین کاری را نخواهند کرد‬.
وی تاکید کرد: اینکه دولت در چارچوب وظایف قانونی باید انتخابات سالمی را برگزار کند حتما دولت در این انگیزه قانون در انتخابات ورود خواهد کرد‬.

حذف پنج گروه یارانه بگیر واقعیت ندارد
همچنين به گزارش ايرنا، سخنگوی دولت گفت: حذف پنج گروه یارانه بگیر، گمانه زنی رسانه ای است و واقعیت ندارد.  «محمدباقر نوبخت» روز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره خبر برخی رسانه ها مبنی بر حذف پنج گروه یارانه بگیر اظهارداشت: روز گذشته برخی از رسانه ها این کشف جدید خود را رسانه ای کردند، احساس می کنم این داستان هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

وی با بیان این که در تبصره 21 قانون بودجه 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مشخص شده است، افزود: شناخت خانوارها نیاز به دقت بیشتری داشت و پایگاه های اطلاعاتی ما کامل نیست. ما به حقوق شهروندی و آرامش خانوارها بسیار توجه داریم. وی افزود: در سال 93 هم بارها در این باره اطلاع رسانی کردم که در جریان آن هستید.

سخنگوی دولت ادامه داد: در سال 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در تبصره 20 تبیین شد و در آن تصریح شد که اجرای این تبصره باید مطابق آیین نامه اجرایی مصوب دولت باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: به دلیل تاخیر در تصویب بودجه و ارسال آن از مجلس به دولت، هنوز آیین نامه اجرای آن تصویب نشده است تا ابلاغ کنیم.

نوبخت از رسانه ها خواست تا پیش از ابلاغ آیین نامه به هیچ منبع رسمی از دولت مبنی بر این که دولت قصد دارد یارانه پنج گروه را حذف کند؛ اشاره نکنند و همچنین قبل از تصویب آن در جامعه تشویش ایجاد نکنند.

وی یادآور شد: به محض تصویب آیین نامه به مردم اطلاع رسانی می شود.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =